• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    Våra favoritnamn just nu är

Flicka: Ella, efter min farmor och så har vi Bl.a Elsa, Lova & Astrid på listan.

Pojknamn: Jonathan står högst upp på listan där och så har vi Bl.a Elias, & Anton.

Men som sagt det dyker hela tiden upp namn som man gillar  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • betula

Åh där var ju några fina pojknamn. :) Jonathan och Kristiffer gillar jag mycket, men tycker de är för långa... Elias är superfint verkligen! De får nog finnas m på vår lista med ;)

• BettyBoop 123

Elias tycker jag är sååå fint, men taget :(
    Nått namn som är liknande??? Lurat lite men inte kommit på något jag tyckt om

• Frka11
    iMammasMage skrev 2011-01-09 12:46:01 följande:
    Imorse kom illamåendet  å brösten är ömma! Tänk va glad man kan bli för dessa symptom hi hi!

Jag känner mig seg, men har även svårt att somna om kvällarna trots att jag är trött. Känner mig lätt varm dessutom å får svettatacker. Nån mer som får det?

BettyBoop-Kommer ihåg från min förra graviditet, att tröttheten (den där extrema) kom senare under första trimestern å efter det så varierade det från vecka till vecka. Vissa dagar sov jag helt ohämmat från klo 20-08.00!
    Nu är det ju inte ens möjligt med en lite 2åring som vill att man ska  upp klarvaken å leka diverse lekar :)
    Men visst börjar  jag känna av tröttheten sakta men säkert. Det är bara att bocka å tacka för alla dessa symptom :) 

vilken vecka är du i nu när ditt illamående börjat?
  • Frka11

vi har också bestämt namn, erik Elias om de blir en kille vilket jag tror...eller Anges cecilia....Elias hade min morfar som mellan namn och Agnes hette min mormor....men de bero ju lite på hur h*n ser ut när den kommer ut...kanske inte namnet passar alls:)

• Jo3

Shitt vad jag blev sugen på piggelin och de andra isglassarna^^

Är det någon annan som har fått mer hicka under graviditeten? Jag har nämligen helt plötsligt fått hicka några gånger om dagen. Det är ingen bebis som hickar det är jag, jag är i 8 v bara. 

• Cornellia

Jag är så sinnessjukt trött. Var iväg och storhandlade idag, och när vi väl hamnade vid kassorna var jag helt svimmfärdig. Nu sitter jag och äter lakritsgodis medans maken lagar middag.

Ang namn så har vi haft ett flicknamn klart i flera år. Pojknamn är mycket svårare, kanske för att jag egentligen inte vill ha en pojke (jag vet, så får man inte känna, tyvärr är det så jag känner).

• SannaM
    RonjaLi skrev 2011-01-09 16:09:27 följande:
    Men yrsel står ju att det är ett vanligt gravsymptom vid den här tiden!
    Ja, jag läste det sen också och blev lite gladare/lugnare Jag har haft blodbrist flera ggr i livet också, så det kanske är på väg tillbaka... Nu har jag i alla fall varit och TRÄNAT och kroppen svarade riktigt bra och var på g efter förkylningen. Yes! Lyssnade noga på kroppen och den ville köra på idag, så det blev ett ganska hårt pass - spinnpuls intervall

Namn, ja! Jag vill inte bestämma något innan jag ser bebisen, man vet ju aldrig vem det är som tittar fram...

Vi har lääänge kallat vårt kommande och nu vårt befintliga frö för Ines som vi båda gillar, men nu börjar jag tröttna på det, haha. Vi har liksom redan tjatat ut det under hela förra året... men blir det ett barn som ser ut som en Ines så är det ett toppförslag. Olivia gillar vi också (jag är särskilt förtjust i detective Olivia Benson i Law and Order SVU, så lite efter henne blir det i så fall ) Eddie tycker jag också är fint, och Elliott (fast det heter en av våra nära vänners barn) och även Finn och Jack. Korta namn är vi i alla fall överens om
Svar på tråden BF september 2011