• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM

Alltså puh, det är inte kul hela tiden med denna "spänning" i att inte veta fullt ut att fröet mår bra och att det kommer sitta kvar till september...

Är så vansinnigt yr sedan igår. Varje gång jag reser mig får jag värsta blodtrycksfallet, ibland kan jag inte se på ett par sekunder och det snurrar jättemycket. Jag har tendens i vanliga fall till att få blodtrycksfall (eller vad det nu är), men nu tänker jag ju mer på det. Fick ett mastodonthugg nyss också i höger sida, bredvid livmodern liksom och ner mot nederdelen av magen. Skiträdd.

Fan, när man lyckas att tänka bort oron för ett tag och verkligen försöker glädjas fullt ut så dyker nånting upp som gör att den kommer tillbaka

• Imasim

Hej hej allihopa...
    Jag mår oxå illa, mer illa än under någon av mina andra 4 graviditeter (2 missfall, 2 barn). Och tröttheten som ni andra pratar om... Jag är också såååå trött. Vill sova halva dagen och gå och lägga mig redan 19-20-tiden... Är dessutom hormonstinn och lättirriterad. Karln väckte lillan (1,5 år)när hon och jag just somnat över lunchen i dag, så hon (läs=jag) fick bara sova 1 timma. Annars brukar hon sova 2-2,5 timma på dagarna.
    Usch vad detta är jobbigt. MEN nu ska jag vara glad över att vara gravid!!!
    Läste någonstans att de kommit fram till att lilla hjärtat börjar slå v. 5+5 så nu i dag känns det spännande... Kram på er alla...

• Imasim
    Miniapa skrev 2011-01-09 12:59:56 följande:
    Nu har illamåendet satt in, tur det finns Piggelin i frysen!
    Åh vad jag blev sugen på piggelin helt plötsligt... Är ju mer törstig än vanligt, men vatten känns urk...och om vi har läsk hemma blir det oftast druckit alldeles för mycket å blir big NO-NO för tänder och viktuppgång... En piggelin kanske...? Handla handla...
  • givinglife
    iMammasMage skrev 2011-01-09 12:46:01 följande:
    Imorse kom illamåendet  å brösten är ömma! Tänk va glad man kan bli för dessa symptom hi hi!

Jag känner mig seg, men har även svårt att somna om kvällarna trots att jag är trött. Känner mig lätt varm dessutom å får svettatacker. Nån mer som får det? 
    Är också varm och har också svettattacker... förra gången var jag mer frusen

Tröttheten verkar ha slagit till idag, kanske bara tillfällig svacka, men kommer ihåg när jag väntade dottern, uj vad jag sov, men nu har man ju en 1,5 åring hemma som vill ha uppmärksamhet hela tiden...
  • RonjaLi
    SannaMac skrev 2011-01-09 14:28:05 följande:
    Alltså puh, det är inte kul hela tiden med denna "spänning" i att inte veta fullt ut att fröet mår bra och att det kommer sitta kvar till september...

Är så vansinnigt yr sedan igår. Varje gång jag reser mig får jag värsta blodtrycksfallet, ibland kan jag inte se på ett par sekunder och det snurrar jättemycket. Jag har tendens i vanliga fall till att få blodtrycksfall (eller vad det nu är), men nu tänker jag ju mer på det. Fick ett mastodonthugg nyss också i höger sida, bredvid livmodern liksom och ner mot nederdelen av magen. Skiträdd.

Fan, när man lyckas att tänka bort oron för ett tag och verkligen försöker glädjas fullt ut så dyker nånting upp som gör att den kommer tillbaka
    Men yrsel står ju att det är ett vanligt gravsymptom vid den här tiden!
  • sockerslav
    Miniapa skrev 2011-01-09 14:59:14 följande:
    Mmm, Piggelin räddade mig hel förra graviditeten :)
    Och jag åt Calippo Cola..... 
  • NornaB

Oj, vad trött jag är efter att ha vatt 9 timmar hos kossorna och grisarna! Ont i svanken som tusan också!! Tur jag har sovmorgon i morgon! 

Gällande namn så har vi påbörjat listor... Men jag  gissar att det kommer att ändras många gånger!  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • miqaw

Fortsätter namnsnacket då Flört Pojknamn tycker jag är jättesvårt... Flicknamn har jag haft två favoriter väldigt länge, Molly och Inez... Farmor heter Inez och det lite komiska är att hennes hund som hon hade när jag var liten hette Molly. Sen vill man "så klart" föra vidare vissa namn, i vårt fall Elisabeth som är mitt mellannamn och mammas tilltalsnamn, sen har sambons farmor ett mellannamn som vi vill ta vidare också, Tyra.  Men pojknamn? ja, mellannamnet är klart, Rusthan, efter farfar, pappa och min bror, men tilltalsnamn???? Tur man har några månader på sig! Skrattande

Svar på tråden BF september 2011