• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Vitsippa34

Jag hoppar in i den här tråden!

BF enligt FL 9 sep. Första barnet och jag är 34 år. Hann inte ens resa mig och lägga teststickan på handfatet innan det swooshade fram ett knallblått plus. Långt före kontrollstrecket kom fram. Jag är inte bara gravid, jag är tydligen jätte-jätte-gravid :)

Inte alls planerat. Och dessvärre inte välkommet hos blivande pappan. Vi har bara varit ihop i drygt ett år, och vi bor inte i samma stad. Men han kommer stå vid min sida ändå, det vet jag. Förhoppningsvis lär han sig acceptera tanken? Om vi får behålla det vill säga.

Symptom: ömma bröst, trög i magen och gråter för absolut ingenting. Eller ja, det kanske är anledning nog att gråta för ett barn som inte är välkommet av sin pappa...? Förhoppningsvis är han bara chockad (vilket jag också är). Blev era killar jättelyckliga med en gång?

• MuM2girls

här har vi inte pratat så mycket namn, men vi har våra faoriter:)

Pojke: Tino eller Milton (Tino är just nu nummer ett för min del)
    Flicka: Nelli, Ida-li just nu men den är vi mer osäkra på.

• miqaw
    Vitsippa34 skrev 2011-01-09 19:55:59 följande:

BF enligt FL 9 sep. Första barnet och jag är 34 år. Hann inte ens resa mig och lägga teststickan på handfatet innan det swooshade fram ett knallblått plus. Långt före kontrollstrecket kom fram. Jag är inte bara gravid, jag är tydligen jätte-jätte-gravid :)

Inte alls planerat. Och dessvärre inte välkommet hos blivande pappan. Vi har bara varit ihop i drygt ett år, och vi bor inte i samma stad. Men han kommer stå vid min sida ändå, det vet jag. Förhoppningsvis lär han sig acceptera tanken? Om vi får behålla det vill säga.

Symptom: ömma bröst, trög i magen och gråter för absolut ingenting. Eller ja, det kanske är anledning nog att gråta för ett barn som inte är välkommet av sin pappa...? Förhoppningsvis är han bara chockad (vilket jag också är). Blev era killar jättelyckliga med en gång?
    Vi har försökt i mer ett år, gjort utredning och skulle på besök för IVF i kommande vecka, ändå kom det som en chock för min sambo! Hahah, men han är glad men jag tror det tar längre tid för killar att "längta" och se fram emot det... Hoppas verkligen att det löser sig för er!

Grattis också förresten!
  • betula
    Cornellia skrev 2011-01-09 18:47:13 följande:
    Jag är så sinnessjukt trött. Var iväg och storhandlade idag, och när vi väl hamnade vid kassorna var jag helt svimmfärdig. Nu sitter jag och äter lakritsgodis medans maken lagar middag.

Ang namn så har vi haft ett flicknamn klart i flera år. Pojknamn är mycket svårare, kanske för att jag egentligen inte vill ha en pojke (jag vet, så får man inte känna, tyvärr är det så jag känner).
    Var och handlade igår och halvvägs genom affären höll jag seriöst på att tuppa av! Kände mig så nära gränsen at jag faktiskt öppnade en smothie som jag hittade i butiken och betalade halvfull i kassan sen. Har aldrig gjort nåt sånt innan, men jag tror inte jag hade pallat att handla klart annars. Så nu gäller det att komma ihåg att alltid ha nåt ätbart i väskan för såna där händelser!
  • betula
    Vitsippa34 skrev 2011-01-09 19:55:59 följande:

Välkommen hit och grattis! :)

Min kille blev överlycklig, precis som jag. Men vi hade försökt i ett halvår och innan dess pratat om smått i över ett år, så vi har ju hunnit längta ett tag. :)
  • Nonkan82

Vitsippa: Nej min kille blev inte glad och är nog inte det nu heller. Vi inte pratar nåt om graviditeten och han beter sig som vanligt. Tror han inte vill tro att det är sant och därför beter han sig som vanligt (alltså är glad och så) men han sover dåligt säger han. Vi har varit ihop i snart 6 år och ändå tycker han inte det passar nu. Han vill "vila upp sig" lite innan säger han och tycker det hade varit mer lägligt om ett år. Förstår honom på ett sätt eftersom han jobbar väldigt mkt. Vi har också dubbelt boende nu pga arbete på olika orter. Träffas bara på helgerna.

• Flisan79
    betula skrev 2011-01-09 20:31:29 följande:
    Var och handlade igår och halvvägs genom affären höll jag seriöst på att tuppa av! Kände mig så nära gränsen at jag faktiskt öppnade en smothie som jag hittade i butiken och betalade halvfull i kassan sen. Har aldrig gjort nåt sånt innan, men jag tror inte jag hade pallat att handla klart annars. Så nu gäller det att komma ihåg att alltid ha nåt ätbart i väskan för såna där händelser!
    Haha, nöden har ingen lag och just det där har jag själv gjort flertalet ggr under grav...måste man så måste man
  • Jokkan

Hej alla! =D Roligt att läsa allt ni skriver.

Jag tycker det är så härligt för min Man blev superglad även om han gärna ville vänta lite till enligt tidigare utsago (Vi trodde inte det skulle kunna bli ngt när det måste ha hänt ;) men förra gången blev det ju första försöket också så vi får se).

Vår dotter är 10 månader nu. =) Det känns bra, även om det är mkt som måste fixas, haha! Lite kaos är trevligt tycker jag! =D Synd jag bara hinner jobba ungefär 6 månader på mitt jobb. Jag hann bara jobba 2 månader innan jag blev mammaledig när jag fick jobbet. ;) Haha!

Hoppas allt går vägen för oss trots blödningarna tidigare, men det är inga spår av blod sedan några dagar och jag känner mig gravid! =D Vi håller tummarna, även om tiden får utvisa hur allting blir.

Mvh
    Jokkan

• katzon

Ni som har fått mycket symptom, i vilken vecka är ni?
    Det är inte mycket symptom här inte, har fått rätt mycket flytningar idag dock.

Har hört att efter man har gjort VUL och sett ett hjärta picka är det lika liten risk för missfall som efter v.12, kan det verkligen stämma?!

Vitsippa34: Han kommer nog bli glad när han fått ett tag på sig att smälta nyheten

Svar på tråden BF september 2011