• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Gloria
    She is Me skrev 2011-01-10 10:14:06 följande:

Ni som väntar tredje, eller mer, när föddes era andra barn?  Jag har två som båda tittat ut  innan BF, v38+2 0ch 37+2, så ska bli spännande och se om denna med tänker komma ut innan...

Jag gick över tiden med bägge.Med första ca 6 dagar.Med andra 4 dagar..
  • IdaElinLivia040611
    She is Me skrev 2011-01-10 10:14:06 följande:

Ni som väntar tredje, eller mer, när föddes era andra barn?  Jag har två som båda tittat ut  innan BF, v38+2 0ch 37+2, så ska bli spännande och se om denna med tänker komma ut innan...

Min förstan flicka kom precis på BF datum och min minsta tittade ut redan i 36+6....
  • hanna elise
    betula skrev 2011-01-10 10:40:46 följande:
    Det känns som väldigt många tänker göra vul?
    Verkligen!
    Här får man inte göra det om det inte finns väldigt starka skäl.
    En vän har haft tre MF och blev orolig när hon i denna grav fick väldigt ont. Hon fick ringa och gråta i telefon innan de gick med på att ge henne ett VUL.
    Så jag tänker inte ens försöka...  
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-01-10 10:18:06 följande:
    Låter troligt att även ditt tredje kommer innan BF.

Mina barn är födda BF-1 och BF+5 så tredje borde komma runt där med

Men min mammas 3 barn kom följande (ca):
    BF -2v
    BF-1v (jag )
    BF+2v

Ganska stor skillnand om man säger så.
    Ja jag hoppas iaf att jag inte behöver gå till BF eller längre, min mamma gick också över tiden med tredje barnen... fyra fem dagar, märkligt. De andra barnen (vi är sex barn) har alla kommit runt BF dagarna....  så jag verkar ju inte vara som henne....  mina BF flyttades 3-4 dagar framåt vid UL, undrar om man kan be dem att inte flytta fram datumet ?
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    betula skrev 2011-01-10 10:40:46 följande:
    Det känns som väldigt många tänker göra vul?
    ja det verkar så, de flesta gör kanske privat, eller betalar för det...  Här är det också synnerliga skäl för att få VUL, jag tänker att jag väntar... ska ju ändå göra KUB senast v13.... 
    Google is my friend ♥
  • betula
    hanna elise skrev 2011-01-10 10:48:55 följande:
    Verkligen!
    Här får man inte göra det om det inte finns väldigt starka skäl.
    En vän har haft tre MF och blev orolig när hon i denna grav fick väldigt ont. Hon fick ringa och gråta i telefon innan de gick med på att ge henne ett VUL.
    Så jag tänker inte ens försöka...  
    Jag känner likadant. Måste ju finnas en anledning till varför man behöver kunna motivera att göra det om man inte gör det privat/betalar för det?

Och visst skulle det vara skönt om det såg bra ut och missfallsrisken då skulle minska till 3%, men ser det bra ut så är det ju bra även om man inte kollar på det ;)

Jag har heller inga planer på att försöka fixa ett vul. Har ju redan en tid till ul i v 12 och även om det känns förbannat långt borta så är det ju inte så fasligt länge tills dess.
  • betula
    She is Me skrev 2011-01-10 10:53:07 följande:
    ja det verkar så, de flesta gör kanske privat, eller betalar för det...  Här är det också synnerliga skäl för att få VUL, jag tänker att jag väntar... ska ju ändå göra KUB senast v13.... 
    Har ingen aning om vad som gäller här faktiskt, då jag inte ens bemödat mig att fråga. :P Tycker bara att överallt om ul läser man att man faktiskt inte vet alla effekter som det kan ha på fostret och att man därför bara rekommenderar medicinska ul. Och visst skulle kanse ett vul lugna mig, men jag kan inte direkt påstå att jag är så orolig (trots tidigare missfall) att det är värt det.
  • She is Me
    betula skrev 2011-01-10 11:02:04 följande:
    Har ingen aning om vad som gäller här faktiskt, då jag inte ens bemödat mig att fråga. :P Tycker bara att överallt om ul läser man att man faktiskt inte vet alla effekter som det kan ha på fostret och att man därför bara rekommenderar medicinska ul. Och visst skulle kanse ett vul lugna mig, men jag kan inte direkt påstå att jag är så orolig (trots tidigare missfall) att det är värt det.
    Jag håller med, jag tycker inte att man ska utsätta kroppen för sånt i onödan, plus att jag är för snål... Det som händer händer....  Vi får bara hålla tummarna att allt går enligt planerna....
    Google is my friend ♥
  • Grodlår

Mina gossar kom v.38+2 och v.38+0. Kommer denna krabat senare kanske jag får en underbar födelsedagspresent då jag fyller år 3 dagar efter BF.

Svar på tråden BF september 2011