• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    elink84 skrev 2011-01-10 09:55:56 följande:
    God morgon på er!

Nu är det femte morgonen som jag vaknar och inte har nån ork i kroppen alls. Benen vill knappt bära mig. Jag orkar gå från sovrummet till köket men när jag kommer fram så måste jag sätta mig ner. Nån som känner/har kännt samma sak? Vet inte riktigt vad jag ska göra för jag orkar inte med nånting just nu. Tror ni att det är nån ide' att ringa MVC?
    Ja så känner jag med, är trött och orkeslös... och ringer du MVC så säger de... det är  hormonerna   det eviga svaret när man är gravid  

Kanske är det inte så konstigt, tar mycket kraft från kroppen att bygga ett helt nytt litet underverk.....
    Google is my friend ♥
  • Flisan79

Åhh, jag är så glad. Fick plats på Södra BB mvc....jehuuu

Ska dit nästa vecka den 17:e....spännande. Min BM som jag hade där med första barnet jobbar bara natt numera så kunde inte få henne igen men alla jag mött där är supertrevliga så jag är inte orolig.

Vid mitt andra barn var det fullt både på MVC och på förlossningen så jag fick bara eftervården där.  Nu när jag kollade deras hemsida så står det att det är fullt för de som är beräknade tom augusti....tuuuuur att man är beräknad i september

• miqaw

Kom på att BM som jag talade med gav mig ett nytt datum för BF... haha, kan bli spännande på UL vad det visar... 10/9 är det senaste datumet, men jag låter det stå kvar på 15/9 tills jag vet lite mer efter UL.

• She is Me

Ni som väntar tredje, eller mer, när föddes era andra barn?  Jag har två som båda tittat ut  innan BF, v38+2 0ch 37+2, så ska bli spännande och se om denna med tänker komma ut innan...

Google is my friend ♥
  • Kitty 82
    She is Me skrev 2011-01-10 10:14:06 följande:

Ni som väntar tredje, eller mer, när föddes era andra barn?  Jag har två som båda tittat ut  innan BF, v38+2 0ch 37+2, så ska bli spännande och se om denna med tänker komma ut innan...

Jag väntar 4:e barnet och jag har alltid gått över tiden med mina tidigare barn men nu måste jagföda med kejsarsnitt då jag gjort 2 st katastrofsnitt (senast för 4 mån sedan snart)
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-01-10 10:14:06 följande:

Låter troligt att även ditt tredje kommer innan BF.

Mina barn är födda BF-1 och BF+5 så tredje borde komma runt där med

Men min mammas 3 barn kom följande (ca):
    BF -2v
    BF-1v (jag )
    BF+2v

Ganska stor skillnand om man säger så.
  • NornaB

Jag gick över tiden med de två första 9 & 10 dagar. Den tredje kom dagen efter BF som blev ändrat från den 27/12 till den 5/1 och han är född den 6:e Men jag tror att min beräknade Bf är rätt med den sista eftersom jag gick över tiden med det två första  

Den sista kom oxå med katastrofsnitt, men eftersom jag bara haft ett snitt så tror jag att jag får föda vaginalt..  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • elink84
    She is Me skrev 2011-01-10 10:02:05 följande:
    Ja så känner jag med, är trött och orkeslös... och ringer du MVC så säger de... det är  hormonerna   det eviga svaret när man är gravid  

Kanske är det inte så konstigt, tar mycket kraft från kroppen att bygga ett helt nytt litet underverk.....
    Provade att ringa MVC och de tyckte att jag skulle in och ta lite blodprover för att kolla bla järnvärdet. Men man kanske helt enkelt får leva med att det är lite tungt ett par veckor framöver. Tack för ditt svar iaf. Hoppas att du snart mår bättre.
  • IdaElinLivia040611
    katzon skrev 2011-01-09 21:23:42 följande:
    Ni som har fått mycket symptom, i vilken vecka är ni?
    Det är inte mycket symptom här inte, har fått rätt mycket flytningar idag dock.

Har hört att efter man har gjort VUL och sett ett hjärta picka är det lika liten risk för missfall som efter v.12, kan det verkligen stämma?!

Vitsippa34: Han kommer nog bli glad när han fått ett tag på sig att smälta nyheten
    Jag är i vecka 6+6 idag och har massa symtom. Illamående som aldrig släpper, måste äta helatiden men blir aldrig mätt. Ömma svullna bröst, ibland en molande värk i magen och ett as jobbigt humör.

Ska till BM om en vecka och ska då be om ett kub-test så att man kan få se det lilla livet tidigt:)
    Vad har du för symtom???? Vilken vecka är du i???
Svar på tråden BF september 2011