• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

Så en fråga till, ni som fött tidigt eller gått över tiden, blev ni flyttad mycket på RUL - framåt/bakåt?

Google is my friend ♥
  • Cornellia

Nu kan jag äntligen uppdatera hur det gått för mig efter blödningen i torsdags.

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Vi har vårt lilla gryn kvar!

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.

• She is Me
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:23:35 följande:

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.
    Åh vad underbart att få se att det var kvar!  ♥  hur de räknar har jag ingen aning om!
    Google is my friend ♥
  • Flisan79

Gu va skönt

Vad jag vet säger doktorer/bm v5 när vi säger v 6. Så de menarsäkert 5+, innan dess slår ju inte hjärtat. Sen så kan det ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern. Kanske det var så? Då blir det mer "rätt"
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-01-10 11:22:41 följande:
    Så en fråga till, ni som fött tidigt eller gått över tiden, blev ni flyttad mycket på RUL - framåt/bakåt?
    Båda barnen fick samma datum vid RUL som efter beräknad BF från senaste mens.
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-10 11:34:56 följande:
    Gu va skönt

Vad jag vet säger doktorer/bm v5 när vi säger v 6. Så de menarsäkert 5+, innan dess slår ju inte hjärtat. Sen så kan det ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern. Kanske det var så? Då blir det mer "rätt"
    Ja, kanske det, spelar ingen roll egentligen, jag är bara så glad att jag fortfarande är gravid
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:37:22 följande:
    Ja, kanske det, spelar ingen roll egentligen, jag är bara så glad att jag fortfarande är gravid
    Jag förstår det, vilken lycka
  • betula

Vad underbart att höra!!
  • miqaw
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:37:22 följande:
    Vad härligt att läsa!!!!!!!!!!!!
  • betula

Fasen idag mår jag illa :( Vaknade och trodde ja skulle spy, men lyckades ta mig upp och få i mig frukost och då brukar det ju släppa. Lättade lite, men sen när jag gav hundarna frukost så plockade jag fram lite rester av en grillad kyckling från igår och det höll på att vända sig igen. Den kycklingen var supergod igår och jag tänkte att detta kommer jag sukta efter hela graviditeten. :P Nu klarade jag inte ens av att vara kvar i rummet efter jag serverat hundarna, fy så det luktade!

Svar på tråden BF september 2011