• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Åhh gud vad jag blev sugen på Sushi nu....Gudens så gott! Tyvärr han vi ingen sån resturang i vår stad :S

Men jag frossar i apelsiner istället =))

• rubin

Ni som har varit på hälsoråd:
    Sades det något om träning och graviditet?
    Jag har nämligen precis börjat träna igen efter ett långt uppehåll och vill gärna fortsätta med det tills magen säger stopp. Är det någit speciellt man skall tänka på?

Vilken vecka var ni i när ni gick på "samtal" hos BM?

• MuM2girls
    Hannabus skrev 2011-01-12 11:07:50 följande:
    haha då har vi redan slagit det rekordet med måtta, kanske karln får nöja sig nu :O för jag börjar bli "olustig".. kan ju bero på att jag slocknar som en stock varje gång jag kommer i närheten av sängen...
    Haha:D
  • MuM2girls

Här äter jag flr lite redan:(
    Ätit två kyckligrullar i dag bara:( de såg så goda ut men de smaka skit, blä!! Det känns som jag kommer få samma illamående som med dottern, illamående i 7 veckor -7 kg på vågen! Illamåendet gick över runt v13 för mig sist värst var mellan v 8-11:(

• Grodlår

Jag mår också fortfarande väldigt illa. Sitter på tåget just nu och killen bredvid äter mat och han mitt emot har en hund.
    Sitter här och sväljer för att inte kräkas.
    Så jobbigt!
    Nej, nu tog han upp snus. Vart är toan?

Förra graviditeterna har jag kräkts fram till vecka 18, hoppas inte det blir så länge denna gången också!!

• SannaM
    Flisan79 skrev 2011-01-12 00:53:56 följande:
    Jag igen men från telen i sängen. Läste just i " mammapraktika" att i v 6 är emryot ca 2-4 mm. Perfekt med 3 då vill säga

Bra med många gravböcker hemma
    Åh Flisan vad fantastiskt att du har en massa material där hemma På alla sidor jag läst pånätet står det att embryot borde vara 5-8 mm i vecka 6 och då är ju mitt på tok för litet... Jag blir tokig av allt detta! Men ska väl inte oroa mig innan 24 jan då vi ska få den riktiga "domen"!

LitenMy: Jo, han mätte både embryot och gulesäcken igår. Gulesäcken var 4,6 mm och han sa att den bör vara 4-5 mm (så det stämde ju) och så mätte han embryot som alltså var 3 mm (och som enligt honom borde vara 4 mm, men det verkade inte så noga). Han försökte göra ultraljud på magen först, men då såg han bara svagt svagt den där gulesäcken, så det blev att göra vaginalt istället. Kanske svårt att komma åt att mäta dock, det flimrade ju en massa också, så millimetrarna var säkert inte helt på pricken rätt!

Ska väl istället glädja mig åt att jag vet att fröet sitter på rätt plats!! Och att jag har fått en ödesdiger craving på Pressbyråns kanelbullar!!! Har ätit två idag... en igår, en i förrgår... ooops, kommer ju bli riktigt fet om jag fortsätter i det spåret - och samtidigt är sjuk hela tiden så att jag inte kan träna :-S Nåväl, en glad bebis kanske jag får då?
  • SannaM
    rubin skrev 2011-01-12 16:24:16 följande:

Ni som har varit på hälsoråd:
    Sades det något om träning och graviditet?
    Jag har nämligen precis börjat träna igen efter ett långt uppehåll och vill gärna fortsätta med det tills magen säger stopp. Är det någit speciellt man skall tänka på?

Vilken vecka var ni i när ni gick på "samtal" hos BM?

Kolla in tråden Träning och gravid under Hälsa&kost. Där har bl.a. jag skrivit en hel del, och där finns massa folk som tränar och som kan det här med träning och graviditet Så länge du lyssnar på kroppen och inte utmanar dig själv till nya nivåer är det bara att träna på. Satsa på de träningsformer och den nivå som du är van vid, du ska liksom inte maxa under graviditeten eller bli starkare osv, bara bibehålla styrka och kondis!

Nu i början kan du träna det mesta som du är van vid, men sen när du blir tyngre så ska du ju undvika t.ex. hopp, att arbeta med benen brett isär osv. Finns massa bra sidor att läsa också, t.ex. sparkimagen.se (eller .com?!)
  • miqaw

Ok, sushi var poppis i tråden märker jag... Här är en som INTE äter det... däremot är jag riktigt sugen på thai- mat.. HEEELA tiden... Ska bli intressant om jag får i mig kycklinggrytan imorgon med champinjoner och spagetti med currysås.
    men vad äter ni till kvällsmat? Kanelbulle är inget alternativ för mig Flört även om det är jättegott men då rullar jag väl fram till slut...

• Lindadjo

Nej, jag är inte heller för sushi. Har aldrig varit så mycket för det... Jag är faktiskt inte sugen på nånting, jag är törstig hela tiden, och hungrig kan jag vara, men är inte sugen på nånting, så jag har så svårt att hitta på nånting till middag och sånt. Lämpar över allt på sambon.
    Illamåendet kommer och går, men värst är det på morgonen, innan jag spyr. Efter jag har spytt känns det bra igen, en stund
    Men jag får ändå säga att jag mår mycket bättre den här graviditeten än mina 2 tidigare, då mådde jag konstant illa och spydde hela dagarna igenom, så jag blev heltidssjukskriven.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Honey Boo
    SannaMac skrev 2011-01-12 17:33:23 följande:
    Åh Flisan vad fantastiskt att du har en massa material där hemma På alla sidor jag läst pånätet står det att embryot borde vara 5-8 mm i vecka 6 och då är ju mitt på tok för litet... Jag blir tokig av allt detta! Men ska väl inte oroa mig innan 24 jan då vi ska få den riktiga "domen"!

LitenMy: Jo, han mätte både embryot och gulesäcken igår. Gulesäcken var 4,6 mm och han sa att den bör vara 4-5 mm (så det stämde ju) och så mätte han embryot som alltså var 3 mm (och som enligt honom borde vara 4 mm, men det verkade inte så noga). Han försökte göra ultraljud på magen först, men då såg han bara svagt svagt den där gulesäcken, så det blev att göra vaginalt istället. Kanske svårt att komma åt att mäta dock, det flimrade ju en massa också, så millimetrarna var säkert inte helt på pricken rätt!

Ska väl istället glädja mig åt att jag vet att fröet sitter på rätt plats!! Och att jag har fått en ödesdiger craving på Pressbyråns kanelbullar!!! Har ätit två idag... en igår, en i förrgår... ooops, kommer ju bli riktigt fet om jag fortsätter i det spåret - och samtidigt är sjuk hela tiden så att jag inte kan träna :-S Nåväl, en glad bebis kanske jag får då?
    Med sonen gjorde jag VUL i 7+4, då var han 9 mm stor. Läkaren trodde att jag bara var 6+5 då.

Sedan blev jag flyttad fyra dagar bakåt på RUL i vecka 18, så med facit i hand så var jag väl runt 7+0 när han var 9 mm.

Så om du är i vecka 6 (5+ någor eller 6+) så är det väl inte alls konstigt med 3 mm
Svar på tråden BF september 2011