• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • nasj
    cicci89 skrev 2011-01-12 13:30:03 följande:
    Hatar verkligen att må såhär! Ocsh inget kul alls! Hoppar till vecka 13 tack :D
    Håller med,fan det här är helt sjukt,pallar ingenting just nu,beundrar er som jobbar fattar inte hur ni pallar,börjar skolan nu igen den 17 januari och då ska jag både skriva c uppsatsen samt läsa kriminologi parallelt,fattar inte hur jag ska orka det just nu,hehe,kan ju inte sjukskriva mig som student,dessutom inte pga illamående..
    MIn 1 åring började på dagis i december och både han och jag har varit sjuka konstant sen han började,tror jag haft vinterkräksjukan 2 gånger nu,så det är svårt att veta om illamåendet beror på graviditeten eller att jag är sjuk hela tiden.Kom på en sak,äter ni andra järntabletter?Jag vet att min bm tvingade mig börja med det när jag skrev in mig under min första graviditet,jag är vegetarian så mina järnvärden sög,iallfall när jag började med dem blev jag mkt piggare,så det kan ju vara så att många av er/oss som känner er trötta kanske fått lägre järnvärden nu när ni är gravida,jag var o storshoppade järntabletter o vitaminer på apoteket idag,hoppas det kan hjälpa litegrann.Pallar inte ens äta just nu,så jag tvingar i mig näringspulver...men slut på klagandet,allt är värt det så länge bebis växer och mår bra
  • M y
    systertillknorr skrev 2011-01-12 14:50:52 följande:
    Ja precisGlad därför kommer jag nog låta bli det helt nu, har nog ändå ätit lite för mycket när jag varit som tokigast...
    Men fan va sugen man blir på sushi! Vill ha nunununu! Hehehehe sambon har också börjat få cravings för sushiFlört
    Jag fick i mig hela 16 bitar igårSkrattande,pinsamt att gå och luncha själv.Vågade inte ringa någon och fråga om sällskap för jag kände på mig att det skulle bli mååånga bitar. Men de kan inte hjälpas nu,då jag mår illa och äter så lite unnar jag mig allt jag vill ha då jag blir sugen.
    Hoppas du får sushi snart!
  • systertillknorr
    M y skrev 2011-01-12 15:05:18 följande:
    Jag fick i mig hela 16 bitar igårSkrattande,pinsamt att gå och luncha själv.Vågade inte ringa någon och fråga om sällskap för jag kände på mig att det skulle bli mååånga bitar. Men de kan inte hjälpas nu,då jag mår illa och äter så lite unnar jag mig allt jag vill ha då jag blir sugen.
    Va härligt! Ja klart man ska unna sig det som går ner =)
    Jag får nog beställa större än sist iaf, då fick jag sno från sambons tallrik också =P Blir nog sushi senast fredag iaf!
  • She is Me
    systertillknorr skrev 2011-01-12 14:50:52 följande:
    Ja precisGlad därför kommer jag nog låta bli det helt nu, har nog ändå ätit lite för mycket när jag varit som tokigast...
    Men fan va sugen man blir på sushi! Vill ha nunununu! Hehehehe sambon har också börjat få cravings för sushiFlört
    åh! jag vill me ha!!! kanske ska prova att göra egen Drömmer nöden har ingen lag Tungan ute
    Google is my friend ♥
  • sockerslav
    Hahaha! Så många skulle jag nog också kunna trycka i mig. Det fick stanna vid 9 på lunchen idag. I en dokumentär om en kvinna som siktar att bli världens fetaste kvinna fick man höra henne berätta att en sushiportion för henne innehåller 70(SJUTTIO!!!!) bitar.
    Vi har lite kvar att jobba på du och jag, fast vem vet hur det är i v 39?!?!?!
  • LivräddMedStil
    Jag är precis tvärtom, fick knappt i mig något av min lunch. Det var gott och så men det gick liksom inte. :(
  • M y
    sockerslav skrev 2011-01-12 15:48:21 följande:
    Hahaha! Så många skulle jag nog också kunna trycka i mig. Det fick stanna vid 9 på lunchen idag. I en dokumentär om en kvinna som siktar att bli världens fetaste kvinna fick man höra henne berätta att en sushiportion för henne innehåller 70(SJUTTIO!!!!) bitar.
    Vi har lite kvar att jobba på du och jag, fast vem vet hur det är i v 39?!?!?!
    Hahaha, 70 st Förvånad inte en chans att det finns plats i v 39 för ens hälften.
    LivräddMedStil skrev 2011-01-12 15:55:13 följande:
    Jag är precis tvärtom, fick knappt i mig något av min lunch. Det var gott och så men det gick liksom inte. :(
    Jag kanske ska nämna att det var både frukost och lunch,mådde illa så frukosten hoppade jag över. Jag äter aldrig frukost direkt när jag vaknar annars heller och nu är det de sista jag tänker på pga illamåendet. Fast min kommer inte varje dag längre,hoppas det försvinner helt snart för oss båda och alla andra som mår illaKräks
  • M y
    systertillknorr skrev 2011-01-12 15:42:56 följande:
    Va härligt! Ja klart man ska unna sig det som går ner =)
    Jag får nog beställa större än sist iaf, då fick jag sno från sambons tallrik också =P Blir nog sushi senast fredag iaf!
    Passa på att gå där de har de som lunch buffe,då får du ta så många du vill och sambon blir inte utan
  • Hannabus

haha är alla sugna på sushi nu? Jag drog 6 bitar till lunch. Mums med ingefära också. Sen tog det tyvärr tvärstopp.. Trots ingefära trodde jag att jag skulle spy i bilen hela vägen tillbaka till jobbet...

• NornaB

Jag är inte sugen på sushi, blörk! Men jag gillade inte det innan heller... Bara lax   Det ända jag är sugen på är polly! Inte så hälsosamt! Och kaffe med mjölk i mängder så jag ska hålla mig vaken!!
    Mår bra förutom den förbannade tröttheten!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
Svar på tråden BF september 2011