• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife

Usch för detta illamående, har bestämt mig för att prova akupunktur då inget verkar hjälpa... Tack o lov spyr jag inte än...
    Nån som har erfarenhet av det?

• cicci89

Hatar verkligen att må såhär! Ocsh inget kul alls! Hoppar till vecka 13 tack :D

• Honey Boo

Hej allihopa!
    Hoppar in här om det går bra.

Plussade i förrgår, blir andra barnet  i slutet av september om allt går vägen!
    Har en son född i november 2009.

Mår hur bra som helst, känner inget alls, bara två streck på stickan, enda tecknet
    Hur mår ni andra?

• systertillknorr
    HannaPannas skrev 2011-01-12 11:52:53 följande:
    Apropå Sushi, vilka bitar är det man inte får äta?
    Beställ mamma-sushi (heter gravidsushi ibland) det råder olika meningar om vad man bör äta, men tonfisk ska man INTE äta! Här får man inte lax heller.
  • hanna elise
    Limpan 83 skrev 2011-01-12 09:04:09 följande:
    Haha här är det precis tvärtom! När jag blir gravid är det som att all sexlust blir som bortblåst! Har annars en väldigt stor sådan :) Jag är inte alls sugen längre. Sen när illamåendet och kräkningarna börjar är det kanske inte så konstigt heller att man inte är sugen. Förra graviditeten kunde jag spy 6 ggr om dagen :( Jag får dessutom ett luktsinne utom denna värld! Allt luktar väldigt starkt och allt luktar väldigt illa Tungan ute
    Så jag skulle vara glad om jag var du, njut!!!
    Jag är glad över det, men lite frustrerad också... vill ju ha mer sex... ;)
  • Limpan 83

haha ja jag vill också ha mer sexlust :) Känns så konstigt att inte vara sugen på killen när han kommer hem. Undrar vad det beror på...någon som vet?

• She is Me
    systertillknorr skrev 2011-01-12 13:54:49 följande:
    Beställ mamma-sushi (heter gravidsushi ibland) det råder olika meningar om vad man bör äta, men tonfisk ska man INTE äta! Här får man inte lax heller.
    vaddå här får man inte äta lax?

saxat från livsmedelsverket: Gravad och rökt fisk och sushi: ät den nygjord eller nyförpackad. Kolla datum på förpackningen.
    Google is my friend ♥
  • systertillknorr
    She is Me skrev 2011-01-12 14:09:01 följande:
    vaddå här får man inte äta lax?

saxat från livsmedelsverket: Gravad och rökt fisk och sushi: ät den nygjord eller nyförpackad. Kolla datum på förpackningen.
    Du har nog rätt! På mitt sushiställe följer de säkert nåt gammalt rön... men det är ju bra att undvika tonfisk iaf, särskilt nu i början.
  • She is Me
    systertillknorr skrev 2011-01-12 14:18:39 följande:
    Du har nog rätt! På mitt sushiställe följer de säkert nåt gammalt rön... men det är ju bra att undvika tonfisk iaf, särskilt nu i början.
    ja men tonfisk ska ju inte någon äta oftare än 2-3ggr per år...så det är ju rätt och riktigt.
    Google is my friend ♥
  • systertillknorr
    She is Me skrev 2011-01-12 14:35:21 följande:
    ja men tonfisk ska ju inte någon äta oftare än 2-3ggr per år...så det är ju rätt och riktigt.
    Ja precisGlad därför kommer jag nog låta bli det helt nu, har nog ändå ätit lite för mycket när jag varit som tokigast...
    Men fan va sugen man blir på sushi! Vill ha nunununu! Hehehehe sambon har också börjat få cravings för sushiFlört
Svar på tråden BF september 2011