• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Hannabus
    MuM2girls skrev 2011-01-12 10:50:22 följande:
    Jag har noll sexlust!!!! hade det sist med, vi sexa bara 1 gång sist jag var gravid:=O
    haha då har vi redan slagit det rekordet med måtta, kanske karln får nöja sig nu :O för jag börjar bli "olustig".. kan ju bero på att jag slocknar som en stock varje gång jag kommer i närheten av sängen...
  • LivräddMedStil

Har tänkt att det säkert är många som inbillar sig det här med vad man vill äta och inte... och även till viss del illamåendet. Nu känns det som jag själv inbillar mig. Jag mår inte "spy-illa" men det vattnas i munnen hela tiden så där som det gör när man är på väg att spy. Och maten jag tog med mig till jobbet idag är jag så osugen på att jag får kväljningar bara jag tänker på den. Får kanske gå och köpa nån annan mat. Jag är sugen på taco's, det är nog det enda jag kan komma på. Är glad så länge jag slipper spy. Men det är inte kul att gå upp på morgonen och må illa.

• sockerslav
    LivräddMedStil skrev 2011-01-12 11:28:38 följande:
    Har tänkt att det säkert är många som inbillar sig det här med vad man vill äta och inte... och även till viss del illamåendet. Nu känns det som jag själv inbillar mig. Jag mår inte "spy-illa" men det vattnas i munnen hela tiden så där som det gör när man är på väg att spy. Och maten jag tog med mig till jobbet idag är jag så osugen på att jag får kväljningar bara jag tänker på den. Får kanske gå och köpa nån annan mat. Jag är sugen på taco's, det är nog det enda jag kan komma på. Är glad så länge jag slipper spy. Men det är inte kul att gå upp på morgonen och må illa.
    haha, när jag var gravid förra gången åt vi tacos två gånger i veckan. Min man HATAR tacos sen dess.

Jag skulle ta med lunch idag, men lämnade den hemma för det kändes inte gott. Så jag ska gå och köpa sushi sen.

Förra graviditeten var det "svart eller vitt" med maten. Hade jag bestämt mig för att äta stekt falukorv med snabbmakaroner så fanns det inget som kunde stoppa mig. Kunde nästan börja gråta om mannen lagat nån "äcklig" mat. (Som jag i normala fall äter med hull och hår.....)
  • She is Me
    LivräddMedStil skrev 2011-01-12 11:28:38 följande:
    JA men det har jag med trott, å nu sitter jag själv här å mår pyton, får kväljningar av alla möjliga konstiga saker, tex om jag tar för stor tugga.  tycker det är lite mysko, har ju två barn sen innan, och inte haft nått sånt här innan....
    Google is my friend ♥
  • HannaPannas
    sockerslav skrev 2011-01-12 11:41:43 följande:
    haha, när jag var gravid förra gången åt vi tacos två gånger i veckan. Min man HATAR tacos sen dess.

Jag skulle ta med lunch idag, men lämnade den hemma för det kändes inte gott. Så jag ska gå och köpa sushi sen.

Förra graviditeten var det "svart eller vitt" med maten. Hade jag bestämt mig för att äta stekt falukorv med snabbmakaroner så fanns det inget som kunde stoppa mig. Kunde nästan börja gråta om mannen lagat nån "äcklig" mat. (Som jag i normala fall äter med hull och hår.....)
    Apropå Sushi, vilka bitar är det man inte får äta?
  • sockerslav
    HannaPannas skrev 2011-01-12 11:52:53 följande:
    När jag var gravid sist skulle man inte äta laxen, men det har tydligen ändrats. Nu kan man äta allt.
  • She is Me
    HannaPannas skrev 2011-01-12 11:52:53 följande:
    man får äta allt, om den är nygjord, däremot brukar jag undvika tonfisk, då man inte ska äta det för många gånger per år.
    Google is my friend ♥
  • HannaPannas
    She is Me skrev 2011-01-12 12:01:30 följande:
    man får äta allt, om den är nygjord, däremot brukar jag undvika tonfisk, då man inte ska äta det för många gånger per år.
    Yippi. Jag älskar sushi. Då ska jag ta det till lunch idag =)
  • LivräddMedStil

sockerslav: Finns nog risk för att min sambo kommer bli det också. taco's är jag nästan jämt sugen på... även i "vanliga" fall. :) Stekt falukorv lät jäkligt gott också!

She is Me: Håller med, jäkligt mysko! Men spännande på samma gång. Men jag haaaatar att spy och må illa så jag hoppas det går över snart!

• She is Me
    HannaPannas skrev 2011-01-12 12:04:59 följande:
    Yippi. Jag älskar sushi. Då ska jag ta det till lunch idag =)
    åh det vill jag med, men här på landet finns inte nått sushi hak så långt ögat kan nå! måste nu äta det snart
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011