• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ellebellebi2010

Sexlusten skuffas tyvärr undan av illamåendet, men jag har sex iallafall faktiskt.

Jag gillar mat, men får äta mindre portioner än innan. Flrsöker äta mycket frukt o grönt Jag har en del extra kilon sen innan, så för hälsans skull bör jag inte gå upp så mkt. Jag VET ju att graviditeten väger några kg, men det är ungefär de jag kan gå upp för att inte riskera hälsan för mig o bebben.

• She is Me
    Hannabus skrev 2011-01-12 09:50:00 följande:

Jag har börjat köpa inlagd typ surgurka på burk :) Wonderful asså.. drog en hel burk häromdagen, 60 cal per burk, kändes så jäkla bra, de kan jag väl unna mig ;)
    åh det är det enda jag inte klarar av,  jag brukar kunna äta sånna direkt ur burken, men får kväljningar bara jag känner doften
    Google is my friend ♥
  • miqaw
    Hannabus skrev 2011-01-12 09:50:00 följande:

miqa,

jag köpte sån där manna risifrutti i veckan, 2 st. Jag fullständigt älskar det. Öppnade den ena, kändes sur liksom, kastade den o sa till min sambo "den här smakar ju skit, måste vara fel på den". Öppnade den andra- precis lika vidrig. Kastade den också. Slutade med att jag inte åt något kvällsmål o mådde illa istället!

Jag har börjat köpa inlagd typ surgurka på burk :) Wonderful asså.. drog en hel burk häromdagen, 60 cal per burk, kändes så jäkla bra, de kan jag väl unna mig ;) Det är det enda samt peparoni som smakar himmelskt :)

Uuuhh, bara av att läsa mannafrutti mår jag illa hahah!!! Gud så härligt att vara gravid! Skrattande Jag vet verkligen inte vad jag ska äta... Såna där små små gurkor på burk, har tappat namnet just nu, kanske är något... De kan väl knappast växa i munnen i alla fall Flört men jag funderar på hur det KOMMER att bli... Mår liiiiiite illa idag och blir det värre, vad gör man då? Och hur skiljer man på morgonillamående och magsjuka? Går tydligen magsjuka på jobbet nu och jag slänger i mig vitpepparkorn åt höger och vänster för att slippa skiten!!!
  • IdaElinLivia040611

Ja det här jäkla illamåendet håller på att knäcka mig. Måste fixa nått för det. Är som en zombi, orkar ingenting. Bävar varje dag för att ¨gå till jobbet. Känner mig nästan deprimerad när jag borde vara lyckligast i världen. Hoppas det blir bättre snart. När brukar det ge med sig??? Eller i alla fall bli lite bättre???? Känns inte som jag orkar detta så mycket längre.Rynkar på näsan

• sockerslav
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-12 10:15:26 följande:
    Sexlusten skuffas tyvärr undan av illamåendet, men jag har sex iallafall faktiskt.

Jag gillar mat, men får äta mindre portioner än innan. Flrsöker äta mycket frukt o grönt Jag har en del extra kilon sen innan, så för hälsans skull bör jag inte gå upp så mkt. Jag VET ju att graviditeten väger några kg, men det är ungefär de jag kan gå upp för att inte riskera hälsan för mig o bebben.
    Jag hade grym sexlust vid förra graviditeten och för maken var det precis tvärtom, han ville inte vara "där" när det låg en bebis där inne. Men sånt kan man lösa på annat vis......
  • She is Me
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-12 10:30:14 följande:
    Ja det här jäkla illamåendet håller på att knäcka mig. Måste fixa nått för det. Är som en zombi, orkar ingenting. Bävar varje dag för att ¨gå till jobbet. Känner mig nästan deprimerad när jag borde vara lyckligast i världen. Hoppas det blir bättre snart. När brukar det ge med sig??? Eller i alla fall bli lite bättre???? Känns inte som jag orkar detta så mycket längre.Rynkar på näsan
    Man brukar säga att det ger med sig, runt v 12-14 men inte på alla, vissa har längre andra kortare. Har du provat seaband (funderar själv på att testa det) eller postafen?

Det är jobbigt att må illa, tar jätte mycket på krafterna. Ring din BM om råd annars.
    Google is my friend ♥
  • betula
    MuM2girls skrev 2011-01-12 10:50:22 följande:
    Jag har noll sexlust!!!! hade det sist med, vi sexa bara 1 gång sist jag var gravid:=O
    Samma här, noll lust! Vilket förvånade mig lite då jag har ganska så stark sexlust annars.
  • N e m i
    miqaw skrev 2011-01-11 10:29:00 följande:
    Är det vanligt att man har vanliga flytningar? Ingen färg som ljusrosa eller liknande utan genomskinligt eller vitt... Obestämd
    Ja, det är vanligt att man får lite mer flytningar under grav!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Hannabus

IdaElin0406

Min BM sa idag att det oftast slutar runt v 10-12 så försök hålla ut.. det är hemskt, jag vet men du får hitta något som lindrar det.

Jag har börjat köpa frukttuggummi extra (mint blir för starkt o triggar) o tuggar lite försiktigt.. hjälper mig.. hoppas det ger med sig.. annars får du söka för du ska inte va deppig nu, du e ju med bebis o ska njuta :)

Jag tänker att varje symptom, jobbigt eller inte bara bevisar att jag ska bli mamma :)

Svar på tråden BF september 2011