• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Nonkan82
    NornaB skrev 2011-01-12 16:17:43 följande:
    Jag är inte sugen på sushi, blörk! Men jag gillade inte det innan heller... Bara lax   Det ända jag är sugen på är polly! Inte så hälsosamt! Och kaffe med mjölk i mängder så jag ska hålla mig vaken!!
    Mår bra förutom den förbannade tröttheten!
    Haha jag mosar också i mig Polly En påse räcker bara i 2-3 dar. Äter iof sig vanlig mat med nu eftersom jag inte hunnit bli illamående än (går in i v 7 på fredag).
  • rubin

Har nu unat mig en bok som man i och för sig skulle kunna köpa annars oxå:
    Ett barn blir till av Lennart Nilsson som är fotograf. Det finns bilder som är tagna inne i livmodern på fostret.

Stackars er med illamående, det verkar inget vidare. Hoppas verkligen jag slipper, och vad sugen jag blev på Sushi 

• Martinja

Idag var jag och mannen på första allmänna infon de håller här i vår stad i en större grupp. Var helt ok, men en hel del kan man med lätthet läsa sig till. Bra för mannen däremot som inte öppnat en enda gravidpraktika Förmodar att det inte blir allvar och realistiskt förrän han ser magen växa på riktigt och första ultraljudet. Rätt förståeligt å andra sidan.

Har plöjt en hel del gravidböcker och håller med föregånde medlem; Lennart Nilssons Ett barn blir till är helt fantastisk. Vilka vacka foton! Makalöst häftigt Lite kul är också På smällen: från a till bebis, men man vågar ju inte ha böckerna framme ifall någon skulle dyka upp och fatta DIREKT vad som är på g

Trodde bara det var jag som hade sushi-cravings men tydligen inte om man läser denna tråden. Blev först helt knäckt när jag först trodde att man inte kunde äta det när man är gravid...men så visade det sig att det var ok om den var nygjord. Whooppii!!

• SannaM
    Honey Boo skrev 2011-01-12 19:31:28 följande:
    Med sonen gjorde jag VUL i 7+4, då var han 9 mm stor. Läkaren trodde att jag bara var 6+5 då.

Sedan blev jag flyttad fyra dagar bakåt på RUL i vecka 18, så med facit i hand så var jag väl runt 7+0 när han var 9 mm.

Så om du är i vecka 6 (5+ någor eller 6+) så är det väl inte alls konstigt med 3 mm

Tack för lugnande svar Läste nånstans nu ikväll att precis som bebisar utanför magen växer olika fort så gör de det inuti magen - och det är ju ganska logiskt!

Jag vet ju visserligen exakt när jag hade ÄL och när insemination skedde, men beroende på när ägget fäste i livmodern så kan ju datumet säkert flyttas hit och dit.

Vecka 6+0 imorn - ännu ett steg på vägen...

• Lunas mamma

IdaElin, har du testat postafen? Receptfria tabletter mot illamående. Jag tar en halv var 12 timma och det gör mirakel för mig! Från att inte kunna stoppa något i munnen till att kunna äta helt hyfsat. Hjälper inte det kan man få starkare tabletter av läkare eller bm. Själv har jag blivit sjukskriven 4 v till en början för mitt illamående och det är en gudagåva vet inte hur jag skulle klarat att jobba med detta smak och luktsinne! Mår man dåligt är det inte så konstigt att man känner sig nere men ha inte dåligt samvete för det, det går över då kommer du kunna få tillbaka glädjen. Mina bra stunder gråter jag av glädje och mina dåliga gråter jag av uppgivenhet ;) man får bara tänka på det bra som kommer ut av allt till slut! :D

• Minnie Mouse

Tingeling 85
    Förlåt mig men får du vara sjukskriven för att du mår illa??
    Hur får man sjukskrivning så lång, 4 veckor. Under min första graviditet så har jag pratat med bm om allt som störde mig, om alla mina problem men hon hade alltid svar eller lösning på allt. Svaret från henne var alltid, försök så här eller prova det här!!

• Heffa

Hej! Här har ni en till. BF ca 13 September. Andra barnet.

Over and out
  • miqaw
    LitenMy skrev 2011-01-13 06:09:02 följande:
     Klockan 08 ska jag till vc och lämna blod...sen ska de ringa mig i eftermiddag ang mitt värde! Så skönt och slippa vänta till måndag
    Då håller jag tummarna!
  • lellan85

Hej alla!

Jag har följt tråden en del, och vill jättegärna följa med er här!

För mig är detta första barnet, BF 5 september. Jag är så skraj och vågar knappt hoppas att jag blir mamma i september.

LitenMY-Lycka till!

Svar på tråden BF september 2011