• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Majorie

Grattis allihopa!

Jag kan äntligen gå med i denna gruppen. Var tvungen att avbryta förra graviditeten i v. 20 pga missbildning men denna månaden plussade jag igen. Första barnet, andra graviditeten. Nu håller vi tummarna! BF ca 15 sep.

Tycker de första veckorna är lite långa och tråkiga. Inget syns, ingen får veta nåt, man mår tjyvtjockt och en del oro. Men samtidigt mysigt med en hemlighet och lite pirrigt. Solig 

• Två Barns Mamma

Hej alla, jag hänger gärna på här, väntar nu barn nummer tre med BF 5 spetember, har en son född Nov 2005 och en dotter April 2007 :)

• Lunas mamma

Minnie mouse, jag kunde inte göra något annat än att ligga i sängen och må illa dygnet runt och knappt stoppa något i munnen då allt bara växte. Gick ner nästan 2 kg på 4 dagar. Klarar inga lukter heller. Jag fick träffa en underbar kvinnlig läkare på vårdcentralen som själv fött 4 barn och som visste vad jag pratade om. Hon ville egentligen sjukskriva mig i 6 veckor till vecka 12 men jag tyckte det var lite länge så då började vi med 4 veckor, då får vi se åt vilket håll det gått. Sen kan det ju bero på vilket jobb man har och så. Jag jobbar på en småbarnsavdelning på fsk där det byts bajs dagarna i ända och maten hamnar överallt. Du har inte en lugn stund, jag hade aldrig klarat av att jobba i den miljön som jag mår just nu. Plussa på emtofobi på det.

• LivräddMedStil

Idag känner jag mig inte alls gravid som igår. Mådde lite illa under nästan hela dagen till och från igår. Imorse mådde jag bara lite illa och det kan lika gärna varit inbillning. Blir sjukt nervös och nästan önskar mig lite illamående. :)

• Renni

Vecka 6+1 och nu är illamåendet ett faktum.. Blärk!! Var tvungen att ta en postafen innan..

• Hannabus

Hemsk morgon.. usch vad illa man mår (gnäll gnäll ;)...

Svårt att dölja det på jobbet när man hela tiden känner sig illamående.. jäkla kaffe som alla här dricker gör mig tokig. Jag har inte berättat för någon och det känns skit att va själv om detta, sambon är lite frånvarande just nu pga chocken över att han skall bli pappa.. han har inte smält det.. o vet inte vad han vill så vi pratar knappt om det..

Tack allihop, ni förgyller min dag occh får mig att må lite mindre ensam i det här :)
    Kramar

• miqaw

Jag måste vara lite galen tror jag... VILL må illa så jag vet att "allt är som det ska"... Samtidigt så vet jag inte hur det skulle gå på jobbet då med tanke på att jag sitter i kundtjänst och kan inte bara rusa iväg från telefonen om jag pratar med en kund när illamåendet kommer...

• IdaElinLivia040611
    She is Me skrev 2011-01-12 10:37:57 följande:
    Man brukar säga att det ger med sig, runt v 12-14 men inte på alla, vissa har längre andra kortare. Har du provat seaband (funderar själv på att testa det) eller postafen?

Det är jobbigt att må illa, tar jätte mycket på krafterna. Ring din BM om råd annars.
    Ja jag har provat seaband och postafen (funkar inte). Idag var jag hos husläkaren och fick Leigian Comp eller hur det stavas. Riskfritt att äta och har hjälpt många. Hoppas att det hjälper, fick sjukskriva mig idag...blääää. Har ringt barnmorska som skall återkomma vill rådgöra med henne också vad hon tycker innan jag börjar:)
    Med mina andra tjejer försvann det vid vecka 12-13 så hoppas verkligen på det nu med. Men positivt är ju att det är mycket mindre risk för missfall om man mår riktigt illa...får ha det i tankarna tills det ger med sig.

Har fått dille på rostat bröd med tomat, fetaost och oliv olja..kan äta hur många som helst..Skrattande
  • IdaElinLivia040611
    Hannabus skrev 2011-01-12 11:05:37 följande:
    IdaElin0406

Min BM sa idag att det oftast slutar runt v 10-12 så försök hålla ut.. det är hemskt, jag vet men du får hitta något som lindrar det.

Jag har börjat köpa frukttuggummi extra (mint blir för starkt o triggar) o tuggar lite försiktigt.. hjälper mig.. hoppas det ger med sig.. annars får du söka för du ska inte va deppig nu, du e ju med bebis o ska njuta :)

Jag tänker att varje symptom, jobbigt eller inte bara bevisar att jag ska bli mamma :)
    Åh hoppas på vecka 10 då..i så fall bara ca 2 veckor kvar....:) försöker också tänka så att det är ju en frisk liten bebis förhoppningsvis....tack för tipset skall testa det. Fick utskrivet Legirian Comp??? stavas det så..idag har nån hört nått om det, både bra eller dåligt???
Svar på tråden BF september 2011