• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LitenMy
    MelindaBjörk skrev 2011-01-16 12:58:36 följande:
    hmm Obestämd men jag håller mina tummar för dig Glad fast sist jag var gravid med X så hade jag ingen sånhär molvärk jag har nu så hoppas att pyret nu sitter rätt Solig
    Ja jag kan ju bara vänta och se...äntligen är det den 17 imorgon Skrattande
  • betula
    katzon skrev 2011-01-16 12:08:38 följande:
    Jag har iaf bestämt mig för att förutsätta att allting kommer gå jättebra, bebisen KOMMER titta ut i september!!!!
    Jag har varit väldigt orolig också men igår kom jag till en vändpunkt där jag kände att "Nej, det här funkar inte. Jag ska vara GLAD för att jag är gravid och inte gå runt att oroa mig för saker som KAN hända".
    Skulle vi tänka så kan vi inte ens gå utanför dörren för vi KAN ju bli påkörda, rånade, mördade osv.

Jag tror att till stor del av vår oro grundar sig i att vi blir upplysta med information genom t ex forum som detta eller andra sidor på internet, det är så ofantligt lätt att få tag på information idag. Tänk för 20 år sen, inte tror jag att dom var så upplysta som vi är idag. Det är ju på både gott och ont! Ibland tror jag att vi vet för mycket och att informationen är för lättillgänglig för vårat eget bästa!
    Och faktiskt är det ju så att OM, jag säger OM, vi nu skulle få missfall så finns det inte ett skvatt vi kan göra åt saken, även om vi visste att det var på gång så finns det inget vi kan göra för att förhindra missfallet.

Min mamma kom med världens bästa tips igår, hon sa att "Istället för att leta information om missfall på nätet tycker jag att du ska börja titta på vilken barnvagn du vill ha, skötbord, spjälsäng, vilka mammakläder du tycker är snygga, vilken klänning du ska ha på midsommar när du har fått en stor mage, bebiskläder, på vilket sjukhus vill du föda osv. på nätet istället"
    Tankens kraft är ENORM!!!
    Med positiva tankar kommer man faktiskt långt och jag har bestämt mig för att glädjas över min graviditet och bara förmoda att allting kommer gå vägen.. det finns inget annat alternativ!

Vi ska ju bli mammor i september tjejer!!!!!  Hjärta Baby Hjärta
    Precis! VI SKALL BLI MAMMOR I SEPTEMBER!!

Och titta på vagn har jag gjort från Pluset, men jag har jättedålig koll på vad det finns för sidor m bebigrejer. Tips någon? Så man kan börja skriva önskelista... Vårt mål är att nästan bara ha ekologiska kläder och grejer tilld en lille, så sidor m sånt tas extra tacksamt emot!!
  • miqaw
    betula skrev 2011-01-16 13:04:10 följande:

Och titta på vagn har jag gjort från Pluset, men jag har jättedålig koll på vad det finns för sidor m bebigrejer. Tips någon? Så man kan börja skriva önskelista... Vårt mål är att nästan bara ha ekologiska kläder och grejer tilld en lille, så sidor m sånt tas extra tacksamt emot!!
    H&M har en del ekologiska faktiskt men sen är det som sagt svårt... har hittat de större kedjorna bara men tack o lov finns det små kryp in i Linköping där jag bor som har ekologiska kläder mm...
  • systertillknorr
    betula skrev 2011-01-16 13:04:10 följande:

http://www.ekogarderoben.se/langarmad-body-ull-silke-b-/1030-0
    Kanske redan känner till den sidan men framförallt ull/silkes bodyn är jätte mysig!
  • betula
    miqaw skrev 2011-01-16 13:24:54 följande:
    H&M har en del ekologiska faktiskt men sen är det som sagt svårt... har hittat de större kedjorna bara men tack o lov finns det små kryp in i Linköping där jag bor som har ekologiska kläder mm...
    Bor oxå i Linköping (eller strax utanför), men ha typ noll koll på stan. Tipsa vart man hittar dessa små kryp in?!
  • miqaw
    betula skrev 2011-01-16 13:33:33 följande:
    Bor oxå i Linköping (eller strax utanför), men ha typ noll koll på stan. Tipsa vart man hittar dessa små kryp in?!
    Två ligger på hmmm... Ja du, nu är man ju inflyttad, men Storgatan? Den som går förbi slottet, rådhuset och ner mot Stora torget... Ligger en, vad jag förstår, relativt nyöppnad strax ovanför Chocolat och sen en nästan mitt emot Hamlet/Filbyter, om den nu inte har flyttat vill säga.
  • betula
    miqaw skrev 2011-01-16 13:35:52 följande:
    Två ligger på hmmm... Ja du, nu är man ju inflyttad, men Storgatan? Den som går förbi slottet, rådhuset och ner mot Stora torget... Ligger en, vad jag förstår, relativt nyöppnad strax ovanför Chocolat och sen en nästan mitt emot Hamlet/Filbyter, om den nu inte har flyttat vill säga.
    Ah bra, de skall jag komma ihåg att kika in i nästa gång jag åker in till stan! Tack
  • RonjaLi

Väntar mitt andra barn och mådde inte illa alls när jag väntade sonen och har inte gjort den här gången heller tills igår!
    Mådde sååå jäkla illa! Gick och la mig kl. 9 och sitter fortfarande i pyjamas :-O
    Har skickat iväg man och barn några timmar så jag får vila.
    Hela den här graviditeten är så annorlunda mot förra! Undrar vad det beror på? Kanske att jag den här gången väntar en flicka? Vem vet Spelar dock ingen roll för oss vad det blir för kön. Ska bara bli så underbart att få föda ett till barn in i familjen Hjärta

• givinglife

uscha vilken helg... lillan är sjuk och extret mammig, hon luktar sådär typiskt sjuk så jag nästan kräks när hon kryper upp i famnen... men bara att kämpa emot o ge henne så mycket mys vi bara kan!

Imorn inskolning på dagis(om hon är frisk nog...)

Det gär mig så frustrerad detta illamående, men jag är ju glad för det också.

Längtar så till september!
    Hur ska ni andra göra, ta reda på könet? Vi har bestämt att göra det den här gången, men det är några veckor kvar till RUL, så man kan ju ändra sig.

• Cornellia
    givinglife skrev 2011-01-16 15:33:19 följande:
    uscha vilken helg... lillan är sjuk och extret mammig, hon luktar sådär typiskt sjuk så jag nästan kräks när hon kryper upp i famnen... men bara att kämpa emot o ge henne så mycket mys vi bara kan!

Imorn inskolning på dagis(om hon är frisk nog...)

Det gär mig så frustrerad detta illamående, men jag är ju glad för det också.

Längtar så till september!
    Hur ska ni andra göra, ta reda på könet? Vi har bestämt att göra det den här gången, men det är några veckor kvar till RUL, så man kan ju ändra sig.
    Vi ska garanterat ta reda på kön. Om dom inte ser vid RUL så kommer vi göra ett köns-UL.
Svar på tråden BF september 2011