• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Lunas mamma

Här har ni en till som inte sover ordentligt, har ända sen jag blev gravid vaknat en miljon gånger per natt och drömmer massor av konstiga saker hela nätterna. Inatt vaknade jag superbesviken för att min man varit otrogen med en jobbarkompis (som han inte ens träffat och som jag ogillar). Tog ett bra tag innan min impuls för att klå upp honom halv 5 på morgonen började försvinna...

Längtar till en natts ostörd djupsömn, man måste väll få vila lite innan det är dags för att vara vaken med bebis halva nätterna igenom? Tycker iaf jag! :)

• sandqvist

Har nu bokat en tid hos bm så nu hat man något att se fram emot :) mår rätt bra, lite illamående och supertrött hela tiden! Skulle kunna sova hela dagen. Hade en dålig vecka förra veckan då jag började fundera och överanalysera om det verkligen var rätt att behålla det, vet inte om det är vanligt? Men när jag tänker efter skulle jag aldrig kunna ta bort det! Har ju sett fram emot det så mycket. Men det är ju endå ett stort steg att ta och det är ju första barnet så jag har ju ingen erfarenhet precis.

• Flisan79
    Xadime skrev 2011-01-16 11:31:33 följande:
    Jag har plussat idag och är jätteglad =) Vecka 5+0 enl uträknare.

Är grön på det här så jag undrar varför VUL görs så tidigt som vissa av er skriver att ni ska ha det? Är det för att säkerställa förlossningsdatum eller vad är orsaken? Trodde man bara gjorde ultraljud typ vecka 18?
    Grattis och välkomen!

Tror de flesta som gör ett tidigt VUL bara vill se att allt ser OK ut. Att bebbens hjärta börjat slå osv. Altså för att lugna nerverna.
  • katzon
    miqaw skrev 2011-01-16 11:08:27 följande:
    Är 6+0 idag och usch vilka dumma tankar jag har... Alla som ska göra VUL sätter grillor i huvudet på mig, man läser om när missfall är vanligast, att illamående gör att risken är mindre för missfall och alltihopa... jag som inte mår illa då? Rynkar på näsan Är redan nu nervös för nästa helg eftersom vi då ska på fest... Kommer jag bli stressad, hur påverkar det mig osv... Någon som är på hugget att komma med positiva tankar? Skäms
    Jag har iaf bestämt mig för att förutsätta att allting kommer gå jättebra, bebisen KOMMER titta ut i september!!!!
    Jag har varit väldigt orolig också men igår kom jag till en vändpunkt där jag kände att "Nej, det här funkar inte. Jag ska vara GLAD för att jag är gravid och inte gå runt att oroa mig för saker som KAN hända".
    Skulle vi tänka så kan vi inte ens gå utanför dörren för vi KAN ju bli påkörda, rånade, mördade osv.

Jag tror att till stor del av vår oro grundar sig i att vi blir upplysta med information genom t ex forum som detta eller andra sidor på internet, det är så ofantligt lätt att få tag på information idag. Tänk för 20 år sen, inte tror jag att dom var så upplysta som vi är idag. Det är ju på både gott och ont! Ibland tror jag att vi vet för mycket och att informationen är för lättillgänglig för vårat eget bästa!
    Och faktiskt är det ju så att OM, jag säger OM, vi nu skulle få missfall så finns det inte ett skvatt vi kan göra åt saken, även om vi visste att det var på gång så finns det inget vi kan göra för att förhindra missfallet.

Min mamma kom med världens bästa tips igår, hon sa att "Istället för att leta information om missfall på nätet tycker jag att du ska börja titta på vilken barnvagn du vill ha, skötbord, spjälsäng, vilka mammakläder du tycker är snygga, vilken klänning du ska ha på midsommar när du har fått en stor mage, bebiskläder, på vilket sjukhus vill du föda osv. på nätet istället"
    Tankens kraft är ENORM!!!
    Med positiva tankar kommer man faktiskt långt och jag har bestämt mig för att glädjas över min graviditet och bara förmoda att allting kommer gå vägen.. det finns inget annat alternativ!

Vi ska ju bli mammor i september tjejer!!!!!  Hjärta Baby Hjärta
  • Renni
    Xadime skrev 2011-01-16 11:31:33 följande:
    Jag har plussat idag och är jätteglad =) Vecka 5+0 enl uträknare.

Är grön på det här så jag undrar varför VUL görs så tidigt som vissa av er skriver att ni ska ha det? Är det för att säkerställa förlossningsdatum eller vad är orsaken? Trodde man bara gjorde ultraljud typ vecka 18?

Grattis & välkommen till våran härliga tråd =))

önskarnr2 skrev 2011-01-16 11:35:04 följande:
    Hoppar gärna in här, bf 27 september, plussade igår! Andra barnet :)

Grattis & välkommen... =))
    Spännande med andra barnet... detta är vårat andra barn också. Ska bli super kul att få ge vår lilla en lillebror/lillasyster...

• miqaw
    katzon skrev 2011-01-16 12:08:38 följande:
    Jag har iaf bestämt mig för att förutsätta att allting kommer gå jättebra, bebisen KOMMER titta ut i september!!!!
    Jag har varit väldigt orolig också men igår kom jag till en vändpunkt där jag kände att "Nej, det här funkar inte. Jag ska vara GLAD för att jag är gravid och inte gå runt att oroa mig för saker som KAN hända".
    Skulle vi tänka så kan vi inte ens gå utanför dörren för vi KAN ju bli påkörda, rånade, mördade osv.

Jag tror att till stor del av vår oro grundar sig i att vi blir upplysta med information genom t ex forum som detta eller andra sidor på internet, det är så ofantligt lätt att få tag på information idag. Tänk för 20 år sen, inte tror jag att dom var så upplysta som vi är idag. Det är ju på både gott och ont! Ibland tror jag att vi vet för mycket och att informationen är för lättillgänglig för vårat eget bästa!
    Och faktiskt är det ju så att OM, jag säger OM, vi nu skulle få missfall så finns det inte ett skvatt vi kan göra åt saken, även om vi visste att det var på gång så finns det inget vi kan göra för att förhindra missfallet.

Min mamma kom med världens bästa tips igår, hon sa att "Istället för att leta information om missfall på nätet tycker jag att du ska börja titta på vilken barnvagn du vill ha, skötbord, spjälsäng, vilka mammakläder du tycker är snygga, vilken klänning du ska ha på midsommar när du har fått en stor mage, bebiskläder, på vilket sjukhus vill du föda osv. på nätet istället"
    Tankens kraft är ENORM!!!
    Med positiva tankar kommer man faktiskt långt och jag har bestämt mig för att glädjas över min graviditet och bara förmoda att allting kommer gå vägen.. det finns inget annat alternativ!

Vi ska ju bli mammor i september tjejer!!!!!  Hjärta Baby Hjärta
    tack Katzon!!! Det där behövde jag!!!! HjärtaGravidHjärta
    Och barnvagn, redan utsedd hahahah!!! Mammakläder är dock svårare tycker jag... Vanliga byxor börjar ju redan nu att bli lite tighta, men mammabyxor känns tidiga... Får se om jag kan gå på raggningsrunda efter lönen, hitta mysiga tröjor igår på P.O.P i alla fall, som passar även innan man går ut med att man SKA få bebbe i september.
  • NornaB

Håller med katzon och som nån skrivit tidigare i tråden vi väntar barn! Inte missfall!  Jag läser inget om missfall. 
    Inget man hoppas men absolut inget jag går omkring och tänker på!! Jag gläds åt att  jag ska få mitt fjärde barn & mannen sitt första biologiska! 

Och leta vagnar, skötbord kolla på mammakläder & bebiskläder  är mycket roligare! 
    Sen kan jag ju absolut förstå att det kan va svårt att tänka positivt när man har missfall och dylikt bakom sig!

Kram till er ALLA! {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Melinda och Melvin
    LitenMy skrev 2011-01-16 11:51:37 följande:
    Jag har haft utomkvedshavendeskap så mina vul är inte för skojs skull
    har oxå haft det.. förlorade en äggledare Rynkar på näsan
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
Svar på tråden BF september 2011