• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • delight

rubin o she is me.... gör så jag också nu. Har bara känt små stickningar i livmodern o ömma bröst när man trycker på dem.

• Lilja Forever

Hejsan!

Är i v 4+1 och ska väl få kring den 22-23 september om allt går som det ska. Detta är mitt första barn och fy vad man oroar sig hela tiden. Skulle vara fruktansvärt skönt att ha någon att prata med som förstår hur man känner det.

• nasj
    SannaMac skrev 2011-01-15 11:36:14 följande:
    God förmiddag!

Här har det pratats magar ser jag Jag har definitivt fått en putande gravidliknande mage, framför allt på eftermiddagen/kvällen när min matsmältning lägger av och tarmarna svullnar upp och hela magen skriker AAAAJJ!!! Jag har verkligen SJUK magknip varje eftermiddag/kväll... någon mer som känner igen det?? Igår tog jag samarin och drack en lassi på den indiska restaurangen vi var på, det lindrade något efter ett tag...

Jag som inte fött några barn innan och varit en flitig motionär kan ju än så länge stoltsera med en platt mage i vanliga fall men tja, den tiden är väl snart förbi

Förresten, nu börjar UVI:n släppa, vilket leder till att jag kissar som FAN igen. Var uppe tre ggr i natt, puhh...
    Har exakt lika dant,börjar det efter du har ätit?
    Jag pallar knappt käka längre,får grymt ont Äter mandariner,salt-lakris och dricker fanta,i mängder,supernyttigt,kommer ha bristsjukdomar,håravfall och diabetes 2 när den här graviditeten är över,har tappat 4 kilo på 5 dagar,förmodligen i vätska,men det lär ju inte vara bra ivilket fall som helst..
  • Miniapa

Idag är ingen rolig dag. Mår illa och har ont i både ryggen och hela bäckenet. En ständig molande värk med vissa hugg i ryggen när jag böjer mig i vissa lägen. Blir till att ligga på soffan med en bok och bli uppassad av mannen....kanske inte så tolig dag ändå ;)

• jessii87

Har heller ingen bra dag... Har legat i soffan hela dagen, mår illa men kan inte kräkas. Somnar till då o då... Usch jag mår skit idag. Har sånna humörsvägningar också. Ena stunden glad o lycklig sen gråter jag...

• Frka11
    rubin skrev 2011-01-15 14:59:35 följande:
    känner inte alls av graviditeten idag. Har fått för mig nått dumt att jag kollar på papperet varje gång jag varit på toa för att se så det inte är rött, fattar inte varför jag håller på så 
    de e samma här, känner mej inte alls gravid...knappt brösten gör ont än om ja tar i dom ordentligt....varför ska man noja så hemskt??
  • betula

Idag går vi in i v 8 här, vilket känns kul. Som om man faktiskt sakta sakta börjar närma sig v 12 nu...

Annars är det skit! Mat är äckligt! Mår illa, men kan inte spy. Får knappt i mig nån mat dock, då allt bara vill vända o då slutar jag äta för jag hatar verkligen att spy! :( Trött så in i fanders! Vi gick en sväng m hundarna tillsammans innan idag, jag o sambon. Normalt brukar rundan bara ta 30-45 min, men idag släpade jag mig runt på 75 min! Dessutom va jag helt färdig sen! Som bäst har jag fått i mig lite fil m äpplebitar i och en potion ris. Laxen som var till riset smakade VIDRIGT, så den fick hundarna :/

Postafen verkar hjälpa föga och de där sea-banden fick jag ont av. :( Men kanske skall ge sea-banden en chans till... För man måste ju få i sig mat!

• A 80

Hej
    Jag skriver väl i detta forum jag med....
    Jag tror jag är gravid, trots ett negativt test i förrgår....
    2 dagar kvar till BIM.
    Men känslan säger att jag är...
    Har som en svag mensvärk, haft i ca 1v nu, lite mer värk emellanåt.
    Fått finnar, vilket jag nästan aldrig har annars.
    Halsbränna o andfådd o lite tröttare än vanligt...
    Vad tror ni???
    Kan det vara som jag tror trots det negativa testet?

Grattis till er andra som vet!
    /A

• LillaLilja

Hej igen :)

Nu är symptomen jag hade förut (ömma bröst och extrem trötthet) borta, men jag har blivit illamående istället..
    Ser det varken som positivt eller negativt, känns bara skönt att ha symptom :)

Har lagt ut magbild på den tråden nu iaf :)

En i v 7+2(idag) och en v 4+2

Svar på tråden BF september 2011