• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • miqaw

Vi ska också ta reda på könet, jag har alltid varit nyfiken och när jag frågade sambon och han också vill så var det inte så mycket att tveka på direkt.

• NornaB

Vi funderar på att ta reda på könet, men i vår kommun brukar dom inte tala om vad  det är. Jag ska fråga när jag träffar BM annars blir det nog ett köns UL

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Flisan79

Vi har kollat båda tidigare grav och kommer göra det nu med. Tycker man får en mer personlig kontakt med bebben i magen när man kan sluta kalla den för ja, den.

• Cornellia

Vad har ni för arbetsnamn nu då?

På VULet så såg det ut precis som en Pacman, så det har blivit arbetsnamnet här hemma

• katzon
    betula skrev 2011-01-16 13:04:10 följande:
    Precis! VI SKALL BLI MAMMOR I SEPTEMBER!!

Och titta på vagn har jag gjort från Pluset, men jag har jättedålig koll på vad det finns för sidor m bebigrejer. Tips någon? Så man kan börja skriva önskelista... Vårt mål är att nästan bara ha ekologiska kläder och grejer tilld en lille, så sidor m sånt tas extra tacksamt emot!!
    www.freshmilk.se/index.php&osCsid=2b44e6a39d7d6c69bc99e5d1530f5724

Här hade dom en del grejer som var lite udda också
  • betula

Vi vill inte veta könet i förväg. Känns totalt ointressant för min del just nu iaf. Man får väl se när det närmar sig dock :P

Här kallas den lille för Krypet än så länge ;)

• givinglife

Vi har inte så mycket till arbetsnamn ännu.... sambon vill inte ha det än, fick missfall i v8 i november och det tog ganska hårt på honom.
    Jag känner på mig att allt kommer gå bra den här gången, och han tycker ändå om att jag pratar om september och den blivande familjemedlemmen, men kan inte riktigt fästa sig än....
    Jag kallar den pyret för att kalla den något med än den, men det kommer ändras lite längre fram

• Knitting Angel
    givinglife skrev 2011-01-16 16:36:43 följande:
    Vi har inte så mycket till arbetsnamn ännu.... sambon vill inte ha det än, fick missfall i v8 i november och det tog ganska hårt på honom.
    Jag känner på mig att allt kommer gå bra den här gången, och han tycker ändå om att jag pratar om september och den blivande familjemedlemmen, men kan inte riktigt fästa sig än....
    Jag kallar den pyret för att kalla den något med än den, men det kommer ändras lite längre fram
    Tror pyret är vanlig att man kallar det lilla livet. Vi kallar det också pyret för att ha något att kalla den.
  • pth

Har just plussat för trean. Går allt som det ska kommer h*n 16 sep.

Denna dagen ett liv
Svar på tråden BF september 2011