• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LitenMy
    MelindaBjörk skrev 2011-01-16 12:20:51 följande:
    har oxå haft det.. förlorade en äggledare Rynkar på näsan
    Jag lyckades behålla båda mina! Och fått tre friska barn på första försöken Hur lång tid behövde du vänta?
  • Melinda och Melvin
    LitenMy skrev 2011-01-16 12:25:00 följande:
    Jag lyckades behålla båda mina! Och fått tre friska barn på första försöken Hur lång tid behövde du vänta?
    Jag mådde verkligen inte bra efter op.. allt var så akut och förlorade 2 liter blod så var illa däran.. visste inte om jag skulle kunna bli gravid åter igen med bara en äggledare då läkaren sa att chansen var mkt liten.. fick gå hos en kurator på sjukhuset osv.. tagit lång tid att smälta detta så har inte försökt fören nu innan jul.. plussade nu på andra försöket.. trodde inte mina ögon.. testat som en galning här hemma och alla ger mig plus Solig först nu jag börjat fatta att jag har en liten i magen.. sen är man ju lite orolig för att det kan hända igen men på onsdag ska vi på kontroll Glad
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • LitenMy
    MelindaBjörk skrev 2011-01-16 12:30:17 följande:
    Jag mådde verkligen inte bra efter op.. allt var så akut och förlorade 2 liter blod så var illa däran.. visste inte om jag skulle kunna bli gravid åter igen med bara en äggledare då läkaren sa att chansen var mkt liten.. fick gå hos en kurator på sjukhuset osv.. tagit lång tid att smälta detta så har inte försökt fören nu innan jul.. plussade nu på andra försöket.. trodde inte mina ögon.. testat som en galning här hemma och alla ger mig plus Solig först nu jag börjat fatta att jag har en liten i magen.. sen är man ju lite orolig för att det kan hända igen men på onsdag ska vi på kontroll Glad
    Min första kontroll blev ju 2 veckor efter plusset och då var hinnesäcken bara 7 mm och hcg 1211 så de misstänker ännu ett nytt x på mig Men jag har inte ont alls, blöder inget och plussade ju för 4 veckor sedan på tisdag!
  • Melinda och Melvin
    LitenMy skrev 2011-01-16 12:41:22 följande:
    Min första kontroll blev ju 2 veckor efter plusset och då var hinnesäcken bara 7 mm och hcg 1211 så de misstänker ännu ett nytt x på mig Men jag har inte ont alls, blöder inget och plussade ju för 4 veckor sedan på tisdag!
    vilken vecka är du i nu då? usch hoppas verkligen inte det är så Rynkar på näsan
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Ellebellebi2010

Jag är lite glad idag, har bara haft vanluga flytningar idag Inga bruna! Ska, som skrivet innan, på hälsosamtal imorgon.. Är lite nervös!

• LitenMy
    MelindaBjörk skrev 2011-01-16 12:44:01 följande:
    vilken vecka är du i nu då? usch hoppas verkligen inte det är så Rynkar på näsan
    Första gången 5/1 trodde hon jag var 5+0 så idag borde ju jag då vara i 6+4. Men för tidiga vul är så onödigt för de kan ju ändå inte utesluta X
  • betula
    Joel4ever skrev 2011-01-16 10:25:09 följande:
    Idag är det den 16 och det innebär att det nu är exakt en månad kvar till UL *jippi* det innebär också att jag nu gått två av tre delar av den "osäkra" tiden =) *woho*
    Ja tusan! Samma datum gäller ju för mig! Bara en månad kvar tills man får se den lille! Och visst känns det skönt att ha gjort en stor del av de där 12 första veckorna?!
  • systertillknorr

Ville bara tipsa om rean på polarn o pyret! Gravidjeans för 175 spänn bland annat. Finns lite storlekar kvar på nätet men i vissa butiker har de kvar mycket =) de med hög mudd är jätte sköna! Skönt när man börjar bli lite svullen =)
    Tycker också som några ovanstående, vi väntar BARN! Njut! Igår hittade vi en barnvagn som kändes bra =)

• betula
    miqaw skrev 2011-01-16 11:08:27 följande:
    Är 6+0 idag och usch vilka dumma tankar jag har... Alla som ska göra VUL sätter grillor i huvudet på mig, man läser om när missfall är vanligast, att illamående gör att risken är mindre för missfall och alltihopa... jag som inte mår illa då? Rynkar på näsan Är redan nu nervös för nästa helg eftersom vi då ska på fest... Kommer jag bli stressad, hur påverkar det mig osv... Någon som är på hugget att komma med positiva tankar? Skäms
    Och jag mådde betydligt mer illa när jag fick missfall än jag mår nu. Så fort illamåendet kom nu började jag oroa mig för missfall. :P Tror inte mer eller mindre illamående betyder nånting faktiskt om jag skall vara riktigt ärlig. Gissar att de flesta missfall så här tidigt beror på att det gått fel i celldelningen på den lille och att det blivit nåt vajsing m nåt livsviktig del helt enkelt och det tror jag inte påverkas av hur mamma mår eller hur mkt gravidhormon hon har. Utan det är bara naturens nyck och inget man vare sig kan göra något åt eller förutsäga beroende på hur man mår.
  • Melinda och Melvin
    LitenMy skrev 2011-01-16 12:52:46 följande:
    Första gången 5/1 trodde hon jag var 5+0 så idag borde ju jag då vara i 6+4. Men för tidiga vul är så onödigt för de kan ju ändå inte utesluta X
    hmm Obestämd men jag håller mina tummar för dig Glad fast sist jag var gravid med X så hade jag ingen sånhär molvärk jag har nu så hoppas att pyret nu sitter rätt Solig
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
Svar på tråden BF september 2011