• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    nasj skrev 2011-01-15 16:01:19 följande:
    Har exakt lika dant,börjar det efter du har ätit?
    Jag pallar knappt käka längre,får grymt ont Äter mandariner,salt-lakris och dricker fanta,i mängder,supernyttigt,kommer ha bristsjukdomar,håravfall och diabetes 2 när den här graviditeten är över,har tappat 4 kilo på 5 dagar,förmodligen i vätska,men det lär ju inte vara bra ivilket fall som helst..
    Ja, oftast. Jag liksom känner av framåt eftermiddagen att okej, om jag äter nu så kommer det gå illa... samtidigt som jag förstås blir hungrig. Dessutom är jag så jäkla yr hela tiden så jag MÅSTE ju äta. Men ja, då när jag ätit iaf är det som att allt fastnar i tarmarna och hela magen svullnar upp... Puh. Igår gick det dock lite bättre, jag testade att äta mindre till lunch (=bara fullkornsmacka och hrm, lite glass till efterrätt) och sen när det var dags för middag så kändes magen inte lika tung som den brukar framåt kvällen, så då gick det bra att äta. Men jag åt långamt och såg till att känna efter efter halva tallriken så det inte skulle bli sådär igen, för fasen vad ont det gör...

Men shit, du måste verkligen försöka hitta nåt som funkar som inte bara bryter ner kroppen!! Jag har testat olika vägar den här veckan, ätit olika saker och olika mycket samt vid olika tidpunkter - men tror nog att den för stora lunchen kan ha varit en bov i dramat... well, så länge fröet där inne växer som det ska är jag glad och nöjg ändå
  • Joel4ever

Idag är det den 16 och det innebär att det nu är exakt en månad kvar till UL *jippi* det innebär också att jag nu gått två av tre delar av den "osäkra" tiden =) *woho*

• NornaB

Jag sover oxå rätt dåligt och drömmer massor!! Känns som jag är tröttare när jag vaknar ibland för drömmarna är så livliga!!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • SannaM
    Joel4ever skrev 2011-01-16 10:25:09 följande:
    Idag är det den 16 och det innebär att det nu är exakt en månad kvar till UL *jippi* det innebär också att jag nu gått två av tre delar av den "osäkra" tiden =) *woho*

Härligt med positiva inlägg

Jag är i 6+3 idag, har 8 dagar till mitt VUL... känns som en eeeevighet det också och jag märker att jag är oroligare nu än jag varit i veckan, skulle vara så hemskt om något hände nu när vi är mitt i vecka 7 och snart ska få spana in den lilla krabaten där inne... ÅH vad jag längtar till slutet av februari!!!

• nasj
    SannaMac skrev 2011-01-16 10:19:52 följande:
    Ja, oftast. Jag liksom känner av framåt eftermiddagen att okej, om jag äter nu så kommer det gå illa... samtidigt som jag förstås blir hungrig. Dessutom är jag så jäkla yr hela tiden så jag MÅSTE ju äta. Men ja, då när jag ätit iaf är det som att allt fastnar i tarmarna och hela magen svullnar upp... Puh. Igår gick det dock lite bättre, jag testade att äta mindre till lunch (=bara fullkornsmacka och hrm, lite glass till efterrätt) och sen när det var dags för middag så kändes magen inte lika tung som den brukar framåt kvällen, så då gick det bra att äta. Men jag åt långamt och såg till att känna efter efter halva tallriken så det inte skulle bli sådär igen, för fasen vad ont det gör...

Men shit, du måste verkligen försöka hitta nåt som funkar som inte bara bryter ner kroppen!! Jag har testat olika vägar den här veckan, ätit olika saker och olika mycket samt vid olika tidpunkter - men tror nog att den för stora lunchen kan ha varit en bov i dramat... well, så länge fröet där inne växer som det ska är jag glad och nöjg ändå
    Mm,jag var också yr förrut,var jätteorolig att det var nått allvarligt fel tills jag fatta att man kan bli det som gravid,jätteobehagligt..Dock tänkte jag på en sak,ja vet att tarmarna arbetar långsammare,men det kan ju faktiskt vara så att att vi har en släng av magsjuka,det går ju nu och alla symtom stämmer in på det,jaja,det kan ju vara vad som helst,men det lär väl gå över snart
    Jag har varit i Östersund och råkade borsta tänderna i vattnet första dan så jag vet inte men det kanske är den där j,vla parasiten som buggar..Dock är det livsfarligt att googla på magproblem,har just upptäck att jag kan ha inflammation i bukspottskörteln,fel på njurarna,gallsten,blindtarmsinflammation,tarmvred,pulsåderbråck eller blodpropp i tarmarna,tur att det även stämmer in på graviditetGlad
  • miqaw

Är 6+0 idag och usch vilka dumma tankar jag har... Alla som ska göra VUL sätter grillor i huvudet på mig, man läser om när missfall är vanligast, att illamående gör att risken är mindre för missfall och alltihopa... jag som inte mår illa då? Rynkar på näsan Är redan nu nervös för nästa helg eftersom vi då ska på fest... Kommer jag bli stressad, hur påverkar det mig osv... Någon som är på hugget att komma med positiva tankar? Skäms

• Jo El

Hej! Vi är gärna med här vi också! :)
    Väntar vårt första barn i september 2011.
    Är enligt tester i vecka 6 just nu. Mår helt som vanligt men har inte världens mest strålande humör :)
    Har inte bokat tid hos BM än, får ordna det under veckan.
    Blir kul att följas vid!

• Xadime

Jag har plussat idag och är jätteglad =) Vecka 5+0 enl uträknare.

Är grön på det här så jag undrar varför VUL görs så tidigt som vissa av er skriver att ni ska ha det? Är det för att säkerställa förlossningsdatum eller vad är orsaken? Trodde man bara gjorde ultraljud typ vecka 18?

• önskarnr2

Hoppar gärna in här, bf 27 september, plussade igår! Andra barnet :)

Son född 11/10-10 & planerar syskon
Svar på tråden BF september 2011