• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Dior

Det är ju minnen för livet. Jag ska kopiera min journal denna gången innan dom tömmer allt för en när man kommer in på Fl...jag hade mycket papper förra gången och fick tillbaka en nästan tom mapp.

• Thegran
    Dior skrev 2011-09-30 08:55:29 följande:
    Det är ju minnen för livet. Jag ska kopiera min journal denna gången innan dom tömmer allt för en när man kommer in på Fl...jag hade mycket papper förra gången och fick tillbaka en nästan tom mapp.
    Men den kan ju få tillbaka i efterhand. Min BM hade hela min förra journal kvar i systemet. Vi har kollat rätt mycket och jämfört denna grav. med förra.
  • Dior
    Thegran skrev 2011-09-30 09:13:16 följande:
    Men den kan ju få tillbaka i efterhand. Min BM hade hela min förra journal kvar i systemet. Vi har kollat rätt mycket och jämfört denna grav. med förra.

Till mig sa dom att jag fick gå till arkivet och att det kostade att få ut sin journal, så sa dom på fl i Helsingborg. Fick bara en kopia av den på mvc, men ändå inte allt.
  • Thegran
    Dior skrev 2011-09-30 09:18:04 följande:
    Till mig sa dom att jag fick gå till arkivet och att det kostade att få ut sin journal, så sa dom på fl i Helsingborg. Fick bara en kopia av den på mvc, men ändå inte allt.
    va, vad konstigt! Jag har hämtat ut jättemånga journaler från olika landsting från när jag var yngre, och har aldrig betalat ett öre.
    Och mvc journalen finns, så vitt jag vet, i sin helhet hos min BM...
    FL journalen fick jag utskriven och med mig hem på en gång.
  • Thegran

har en skum ihållande värk i magen. känner mig dessutom smått febrig.

kan ju bara hoppas på att det håller i sig och övergår till värkar...
    men vågar inte tro något, knappt hoppas heller...så ska åka o handla massa goda skaldjursröror till frukosten imorgon :)

• denovana

Kom UT! Vad less man blir alltså. Jag har inget som liknar förvärkar bara vanliga sammandragningar rätt ofta (som jag haft i en månad ungefär), men det är väl inte samma sak?

Ingen slempropp, inga tecken överhuvudtaget. Och jag som var så orolig första halvan av graviditeten att jag gick på tre(!) UL innan RUL. Det sista "vanliga" UL jag gick på innan RUL var i vecka 15+3 typ. På alla dessa UL sa de BF 20 september så jag har i mitt stilla sinne "gått" på det. Men på RUL var det 27e. suck. Ingen septemberbebis här då, blir en oktoberbebis. Snabba på säger jag! haha.

Min sambo ska dessutom köra ner från Norge när det sätter igång.. Om den inte kommer under helgen. vilket såklart inte kommer hända. Så ska jag ringa han mitt i natten och han får köra hit. Känns ju lite dumt, men svårt att lösa på annat sätt.

Lider med er alla!

• denovana
    Snow Crash skrev 2011-09-29 14:33:39 följande:
    Jo, jag funderar på att sätta mig på förlossningen och gråta tills de sätter igång mig! Flört Det skulle kanske ta skruv, eftersom det till och med står i min journal att jag är så jäkla positiv. Visst finns det risker med att bli igångsatt, men just nu känns det som ett bättre alternativ än att det inte sätter igång alls.
    Gör det!! Jag har sedan en månad tillbaka varit rätt negativ hos BM. och sagt att jag "absolut inte vill gå över med tiden" för att jag är orolig och sådana saker. Ring och säg att du nu är negativ ;)  - måste kännas skittungt att gå över så mycket! Tråkigt ju, och då förstår jag verkligen att igångsättning känns som ett bättre alternativ! Hoppas det kommer igång för dig nu!
  • denovana
    Dior skrev 2011-09-30 11:18:58 följande:
    +5 idag och jag vill inte mer Gråter
    +3 och vill inte mer! haha, nu KAN VI JU DET HÄR. och bebisen är ju färdig, varför varför kommer inte bebisarna?? "den kommer när den är redo". Vadå redo? Den är ju en fullvuxen frisk bebis som gått lite över tiden, nu borde den vara redo...