• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Snow Crash
    denovana skrev 2011-09-29 13:30:54 följande:
    Vad jobbigt! Men om du vill bli igångsatt och trycker på så kan det kanske gå vägen ändå..? Jag är själv lite tveksam till igångsättning, men vill inte gå mer än två veckor över tiden ändå.. Känns kanske bättre att det sätter igång av sig självt? Fast du har ju gått en bra bit över så det är klart att det känns tröstlöst! Hoppas den sätter igång inatt hörru!  
    Jo, jag funderar på att sätta mig på förlossningen och gråta tills de sätter igång mig! Flört Det skulle kanske ta skruv, eftersom det till och med står i min journal att jag är så jäkla positiv. Visst finns det risker med att bli igångsatt, men just nu känns det som ett bättre alternativ än att det inte sätter igång alls.
  • Thegran

Lite sur. Svärföräldrarna som är tänkta att vara barnvakt ska visst åka bort på lördag, 2 timmar härifrån med bil. Sätter det igång på lördag när de är borta har vi ingen barnvakt tillgänglig som inte är mindre än en timme iväg... Är väl ev min egen farmor eller mormor, men där har inte dottern varit så mycket ensam och vill inte fråga om de kan hålla sig hemma heller...

• Lelay

Plockar bort mig själv...

Vanlig människa BF 8 september
    Mollee BF 15 september
    Jo El BF 19 september 
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72 BF 19 september
    Flingan 80 BF 20 september 
    Pendolino BF 21 september 
    Dior BF 21 september 
    Mamma0911 22 September 
    Molly BF 22 september  
    emizz  BF 24 september 
    Söjsan BF 24 september 
    Louisidora BF 24 september 
    Zenobia BF 25 september
    NessaG BF 26 september
    OanaB BF 26 september
    TessaG BF 27 september  
    denovana BF 27 september
    knittingangel BF 29 september 
    jeea BF 30 september
    Nelia82 BF 30 september

• Thegran
    Thegran skrev 2011-09-29 15:47:48 följande:
    Lite sur. Svärföräldrarna som är tänkta att vara barnvakt ska visst åka bort på lördag, 2 timmar härifrån med bil. Sätter det igång på lördag när de är borta har vi ingen barnvakt tillgänglig som inte är mindre än en timme iväg... Är väl ev min egen farmor eller mormor, men där har inte dottern varit så mycket ensam och vill inte fråga om de kan hålla sig hemma heller...
    det ordnade sig, puh.
  • Molly

Nu har jag torsdags fotat magen.... hoppas verkligen att det är sista torsdags fotograferingen... Bf +7.Inbokad hos BM på mån och ons. Spec mödravård på fredag näs vecka om inte  ungen har kommit. Igångsättning NÄSTA söndag. Det är ju helt sjuk länge tills dess.

Ikväll har jag haft bakmani. Jag har bakat filmjölkslimpa i långpanna, två plåtar kladdkakamuffins samt dubbelsats kolasnittar. SÅ. NU finns det fikabröd. Välkommen ut tjurunge!

Inte ett dugg less som ni märker. Vd gör ni andra?

Styrkekramar till alla  

• jojojenny

Gårdagkvällens sammandragningar gav med sig så klart.. Men 3.46 imorse vaknade jag av en pinvärk, sen kom en till och en till. osv. Efter 45 min med värkar i intervaller mellan 3-5 min tog jag två alvedon och gick och ställde mig i duschen. Där kom ytterligare 3 värkar och jag insåg att det var dags att ringa in till förlossingen samt ringa till barnvakten. Kom till förlossningen strax innan 6.30 och var vid det laget vidöppen. 7.53 kom vårt andra mirakel till världen 4315g och 52 lång. Kan inte annat än säga att jag är supernöjd över en förlossning på omkring 4h från första värk tills hon var ute.

• Snow Crash
    jojojenny skrev 2011-09-29 21:03:24 följande:
    Gårdagkvällens sammandragningar gav med sig så klart.. Men 3.46 imorse vaknade jag av en pinvärk, sen kom en till och en till. osv. Efter 45 min med värkar i intervaller mellan 3-5 min tog jag två alvedon och gick och ställde mig i duschen. Där kom ytterligare 3 värkar och jag insåg att det var dags att ringa in till förlossingen samt ringa till barnvakten. Kom till förlossningen strax innan 6.30 och var vid det laget vidöppen. 7.53 kom vårt andra mirakel till världen 4315g och 52 lång. Kan inte annat än säga att jag är supernöjd över en förlossning på omkring 4h från första värk tills hon var ute.
    Men sådär vill ju jag också göra! Har försökt locka ut den med äppelpaj nu, men det verkar inte funka det heller. Ja ja, kanske hjälper att sitta på skakig kollektivtrafik en timme till sjukhuset imorgon för kontroll!