• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Snow Crash

Jaha, det är ju fint på ett sätt att förhållandena i min mage fortfarande är optimala (massa fostervatten, navelsträngen funkar fint, alla värden bra), men jag skulle hemskt gärna vilja ha ut den här ungen nu.

Tappen var tydligen "nästan helt mjuk", men det verkar ju inte hända särskilt mycket än på ett tag. Ska tillbaks på måndag, men de kommer inte att sätta igång mig förrän slutet av nästa vecka. Enligt läkaren är det visst 50% chans att den kommer i helgen, statistiskt sett, men jag antar ju att jag är de andra 50 procenten.

Vem, jag, bitter? Nejdå, inte det minsta! Flört

• Pendolino
    Snow Crash skrev 2011-09-30 17:45:55 följande:
    Jaha, det är ju fint på ett sätt att förhållandena i min mage fortfarande är optimala (massa fostervatten, navelsträngen funkar fint, alla värden bra), men jag skulle hemskt gärna vilja ha ut den här ungen nu.

Tappen var tydligen "nästan helt mjuk", men det verkar ju inte hända särskilt mycket än på ett tag. Ska tillbaks på måndag, men de kommer inte att sätta igång mig förrän slutet av nästa vecka. Enligt läkaren är det visst 50% chans att den kommer i helgen, statistiskt sett, men jag antar ju att jag är de andra 50 procenten.

Vem, jag, bitter? Nejdå, inte det minsta! Flört
    Mollee, du kanske redan skrivit ner det tidigare, men varför blir en eventuell igångsättning satt först till slutet av nästa vecka för dig? Enligt listan bör du ju vara på typ BF+15 eller nåt idag.
    Förstår att du är less...
  • Zenobia

Hej hopp

Var hos bm för sista gången idag, nu får man fara upp till Falun på torsdag för koll och se vad dom säger. Säger som er andra och ja har sagt det bm att ja kommer gå till jul så det blir väl så
    Men det positiva är att vi verkar hinna bli klar med tjejens rum innan den här bebisen kommer ut. Sen som ja säger att dom 2 veckor vi fick tjejen tidigare dom får man gå över nu ist.

NornaB

Grattis

söjsan

Grattis

HannaO

Grattis.

Leilaz

Grattis.

Flingan80

Grattis.

Zargenta

Grattis, trist med akutsnitt men nu har du sonen hos dig
    TessaG

Skönt det ordnade sig med barnvakten. Här har ja lite halvt panik och hoppas bebis hittar ut innan den 10 annars står vi utan svärfar som skulle ta tjejen tills hennes farmor kunde komma.

• jeea

I måndags kl. 14 åkte vi in på förlossningen, kl. 16.58 föddes lillebror Olle! 3690 g och 50 cm ren kärlek!

*Johanna -05* *Emma -08* *
  • Pendolino

Och där gick slemproppen! Med tillhörande mollvärk i rygg och mage, ååååh vad jag hoppas det är vår tur nu!!! Hjärta

• Dior

Åh va alla tappar sin slemmis...här hände noll Rynkar på näsan förutom lite ryggont och molande värk men inget mer . Jag visste att det skulle bli en till i oktober...jag som ahde hoppats på att det skulle komma denna månaden.

• haptic
    Zargenta skrev 2011-09-30 12:36:22 följande:
    Det blev ett akutsnitt 28/9 20.32 kom vår son till världen 51 cm lång och vägde 3620 gram! Vi får nog åka hem imorgon på förmiddagen :) bild kommer senare så klart!
    GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}
  • Snow Crash

Pendolino: i vissa landsting (bl a Värmland, Göteborg, Örebro och nåt mer) låter man det gå tre veckor istället för de vanliga två om allt fortfarande ser ok ut. Jag hade ingen aning om det förrän för en månad sen! Hörde att det var så på vissa ställen men tänkte typ "äh, så kan det inte vara här, jag bor ju på ett civiliserat ställe!" Men så berättade en jobbarkompis att hon fått gå över tre veckor häromåret, så jag kollade upp det och jodå, vi är ett av "treveckorslänen". Hoppas nu att den kommer i helgen!

• Pendolino
    Snow Crash skrev 2011-09-30 19:39:20 följande:
    Pendolino: i vissa landsting (bl a Värmland, Göteborg, Örebro och nåt mer) låter man det gå tre veckor istället för de vanliga två om allt fortfarande ser ok ut. Jag hade ingen aning om det förrän för en månad sen! Hörde att det var så på vissa ställen men tänkte typ "äh, så kan det inte vara här, jag bor ju på ett civiliserat ställe!" Men så berättade en jobbarkompis att hon fått gå över tre veckor häromåret, så jag kollade upp det och jodå, vi är ett av "treveckorslänen". Hoppas nu att den kommer i helgen!
    Jösses vad träligt!
    Jag håller tummar (tårna når jag tyvärr inte ner till längre Flört) för att du kommer igång naturligt och slipper vänta!