• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Chasingdreams

denovana: Jag har heller inte sett röken av minsta antydan till slempropp. Jag vet att på min mamma som födde mig på BF+10 gick slemproppen på morgonen samma dag strax innan vattnet och värkarna började. Tror det är ganska olika med slemproppen.

• Thegran

Nä, när jag fick dottern märkte jag inte av nån slemmis alls. Och inga förvärkar heller fören vattnet plötsligt gick.

• denovana
    Chasingdreams skrev 2011-10-01 10:32:14 följande:
    denovana: Jag har heller inte sett röken av minsta antydan till slempropp. Jag vet att på min mamma som födde mig på BF+10 gick slemproppen på morgonen samma dag strax innan vattnet och värkarna började. Tror det är ganska olika med slemproppen.
    skönt att höra! Då kanske jag inte "måste" gå 16 dar över tiden bara för att ingen slempropp kommit
    Thegran skrev 2011-10-01 10:32:30 följande:
    Nä, när jag fick dottern märkte jag inte av nån slemmis alls. Och inga förvärkar heller fören vattnet plötsligt gick.
    Okej, så ingen som helst förlossningsantydan innan allt satte igång? Också skönt att veta! För jag har bara lite sammandragningar, men inga "förvärkar" alls.!
  • Thegran

Nej, inga tecken i huvudtaget...kände inte ett smack, gick och la oss 22.30 och 23 vaknade jag, reste mig upp från sängen och så sa det splash :)

• Dior
    denovana skrev 2011-10-01 10:25:16 följande:
    Ja BF +4 och jag håller med (KOM UT)... Alla här inne (nästan) verkar ha fått ut slemmisen, men jag har inget som tyder på FL överhuvudtaget... alls! SUCK!  

Men slemmisen går väl inte på alla innan själva FL?  

Nej min slemmis har inte gått, denna bebisen verkar trivas döbra i magen Rynkar på näsan Och surkärringar som svarar när man ringer in till Fl och berättar hur man mår osv Skrikandes
  • Snow Crash

Chasingdreams, kul att se dig! Det var ju vi som satt i en tråd i julas och klurade på om det går att planera barn i ett distansförhållande ...och se var vi är nu! Jag sitter här och jäser på BF+16, inte så kul men det hade jag aldrig trott för ett år sen. Hoppas vi kommer igång snart!

• Dior

Mollee: +16! Jag har också varit där på +16 för 4 år sen och aldrig mer seäger jag, idag är jag på +6 och är knäpp på det sen läääänge.

• NornaB

Grattis alla som fått Sina små!

Rasmus 010318 <3 Isac 040224 <3 Max 060106 <3 Pojke BF 110910
  • Zargenta

Tack för alla gratulationer!
    denovana skrev 2011-09-30 12:39:08 följande:
    Stort GRATTIS! 

Blev det en utdragen förlossning? (om man får fråga) 
    Kom igång själv vid 3 tisdag natt och igångsättningen skulle ske kl 8 men dropp sattes vid 12 27/9, på kvällen sa de att de skulle fortsätta på onsdagen, vid 9 satte de droppet igen och sen kl 20.32 kom han ut... Livmodern var trött och orkade inte pressa ner honom så verkningslösa värkar och han kom inte ner i bäckenet!

Vi fick komma hem idag efter PKU och läkarundersökningar osv :) 

Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • Zargenta

Grattis till er andra som fått och lycka till ni som fortfarande väntar! <3

Liten olycka men älskad och efterlängtad