• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Nelia82

Hoppar in här! Hyffsat nyplussad, BIM imorgon och beräknad 29/9.

Stay Strong Bönan!
  • Miniapa

Börjar kännas som om det var MF ändå nu :(  Trodde att man skulle få lite ont i magen och blöda en del när man fick det men ju mer jag läser ju säkrare blir jag på att det är det.
    Blödde ju lite rött blod i söndags och efter det var det lite brunt i både måndags och idag. Har ju tid på torsdag men det känns som om det är kört tyvärr... Hoppades på att allt skulle gå bra nu denna gången eftersom det sket sig i v 21 nu i oktober. Men vi får se det från den ljusa sidan, vi har lätt för att bli gravida.
    Jag håller både tummar och tår för att det är som det ska men det återstår att se.

• Miniapa

Oj, kanske inte ska va så negativ så tråden stannar ;)

Tar ett djupt andetag och säger till mig själv att allt är bra!

Sa till chefen idag att jag är gravid och han blev jätteglad :) jag har nog världens bästa chef! Var tvungen att säga det idag för magen går inte att dölja och jag vill att han skulle få veta av mig och inte av någon annan som ser det och frågar. Känns bra att han vet om nått nu händer på vägen med.

• She is Me
    M y skrev 2011-01-18 17:57:47 följande:
    Så de ska ta bort UL i v 18 för de som gör KUB och är över 33,men inte för oss yngre?

VUL va rutin både 2003 och 2005 när jag fick mina, men nu verkar de ha tagit bort det eftersom jag ska på hälsosamtal i v 8 och inskrivning v 12. Om jag minns rätt så skedde dessa två mycket tidaigare 03 och 05, för då va jag på VUL också utan någon speciell anledning. Har bokat tid privat för VUL denna gången, kan ju inte hoppa över bara för att det inte är rutin längre känns så normalt för mig att man gör ett.
    Nej det är det sena Rutin UL runt v 35 de ska ta bort, men det är gäller inte än.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Dior skrev 2011-01-18 17:58:27 följande:
    Ok. det hade jag ingen aning om

Jag är lite smått nervös över om jag väntar tvillingar eller ej
    varför tror du att du väntar tvillingar?
    Google is my friend ♥
  • LitenMy
    nasj skrev 2011-01-18 18:42:19 följande:
    Vet du,nu har jag också fått blod,jättelite,men det är  blod,inte rosa flytning längre...fan fan fan...känns så j,vla orättvisst att man ska vara gravid i flera veckor,gå och hoppas för att sen få missfall,fan jag hade missfall för exakt på dagen igår för 2 månader sen,det är inte kul längre...
    Jag håller tummarna för dig!!!!!!!!!!För min del så känner jag att det är kört,jag har mått konstant illa och på en timme har det försvunnet,de må vara psykiskt men jag känner inte ett skit av gravsymtom,inte ens brösten ömmar,vilket de gjorde igårkväll....
    För min del känns det med kört! Jag blöder inte massor men det droppar lite då och då....kom småsmå blodkumpar igår!  Ska in till akuten vid 9 idag. Ja dett känns som ett hån! Att först gå runt med panik i två veckor..få ett sigande hcg och en växande hinnsäck och sen få se bebis OCH hjärta! Kunde jag inte fått blödda innan Ingen ide och älta jag hoppas hjärtat ännu slå Hjärta
  • Hannabus
    LitenMy skrev 2011-01-19 04:57:50 följande:
    För min del känns det med kört! Jag blöder inte massor men det droppar lite då och då....kom småsmå blodkumpar igår!  Ska in till akuten vid 9 idag. Ja dett känns som ett hån! Att först gå runt med panik i två veckor..få ett sigande hcg och en växande hinnsäck och sen få se bebis OCH hjärta! Kunde jag inte fått blödda innan Ingen ide och älta jag hoppas hjärtat ännu slå Hjärta
    Lycka till... man blir ledsen varje gång du skriver :(
  • kantarellkisse
    Miniapa skrev 2011-01-18 19:49:20 följande:
    Börjar kännas som om det var MF ändå nu :(  Trodde att man skulle få lite ont i magen och blöda en del när man fick det men ju mer jag läser ju säkrare blir jag på att det är det.
    Blödde ju lite rött blod i söndags och efter det var det lite brunt i både måndags och idag. Har ju tid på torsdag men det känns som om det är kört tyvärr... Hoppades på att allt skulle gå bra nu denna gången eftersom det sket sig i v 21 nu i oktober. Men vi får se det från den ljusa sidan, vi har lätt för att bli gravida.
    Jag håller både tummar och tår för att det är som det ska men det återstår att se.
    Du har ju ett enormt trauma bakom dig så att du blir alldeles vettskrämd nu är förstås inte särskilt märkligt. Hoppet finns förstås kvar, men det är inte så lätt att hitta när du vet hur illa det kan gå skulle jag kunna tänka mig. Det gör det förstås inte lättare att leva med, men jag tycker inte du ska behöva känna att du måste bli mindre negativ. Det är ett sätt att överleva och klara osäkerheten. Jag - som inte har din bakgrund men inte heller haft en helt lätt resa hit - upplever att jag inte vågar flyga högt högt med hoppet för att liksom inte riskera att behöva flyga rakt ned i marken om det inte går.

Håller tummarna för att det inte alls är något missfall och att du så småningom får se hjärtat slå. Och får hålla småsyskonet i dina armar i september.
  • Illusion

första barnet. 22:a september om jag räknat rätt. plussade igår. sista mensen 10:e dec och 39 dagars cykel räknar jag på. 

• Miniapa
    kantarellkisse skrev 2011-01-19 07:36:23 följande:
    Du har ju ett enormt trauma bakom dig så att du blir alldeles vettskrämd nu är förstås inte särskilt märkligt. Hoppet finns förstås kvar, men det är inte så lätt att hitta när du vet hur illa det kan gå skulle jag kunna tänka mig. Det gör det förstås inte lättare att leva med, men jag tycker inte du ska behöva känna att du måste bli mindre negativ. Det är ett sätt att överleva och klara osäkerheten. Jag - som inte har din bakgrund men inte heller haft en helt lätt resa hit - upplever att jag inte vågar flyga högt högt med hoppet för att liksom inte riskera att behöva flyga rakt ned i marken om det inte går.

Håller tummarna för att det inte alls är något missfall och att du så småningom får se hjärtat slå. Och får hålla småsyskonet i dina armar i september.
    Tack, du har så rätt!
    Min man säger ofta - "Det blir som du tänker" så jag tänker på lilla Pyret och hur bra h*n mår :) Min man är inte ett dugg orolig och det är skönt för hans magkänsla brukar vara rätt.
Svar på tråden BF september 2011