• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ellebellebi2010

Mina symtom: lite ömma bröst - de är större med o lite ådriga, lite illamående, halsbränna o lättare trött vid ansträngning.. Och detta redan NU! Men det är det värt!
    Jag är glad o lycklig, men jag tror att min man exploderar av lycka snart!

• Joel4ever

Tycker inte att jag har mycket till symtom. Känner väl av lite "växtvärk" lite då och då och sen är jag hungrig jämnt. Känner igen mig i den en annan skrivit tidigare om att vara hungrig inom en timme efter man ätit middag.

Nu e de bara 26 dagar kvar till besöket hos BM. Jag LÄNGTAR så efter att berätta för familjen och närmsta vännerna. De kommer bli så glada eftersom vi de vet att vi försökt att skaffa barn i två år nu.

Är det någon som har något tips på vad man kan göra för att tiden ska gå?

• Miniapa

Oj vad ni skriver! Fasen va kul med en sån här aktiv tråd :)
    Vi kommer att kolla könet, det gjorde vi även med Alva.

Några symtom har jag inte men magen har tagit dig ett skutt ut! Har ju alltid haft lite mage kvar efter Alva men den har gått ner det sista då jag har gått ner i vikt och tränat. Men nu har den hoppat ut igen! Kommer inte kunna dölja det så länge vi vill men får försöka :)

Jag anmälde via internet att jag ville boka besök hos mvc så nu väntar jag bara på en tid.

Ja vad ska man göra för att få tiden att gå då? Vi håller på att måla om och lägga golv i det blivande barnrummet (innan det är dax blir det gästrum) och sedan har vi 2 skidresor och en Turkietresa fram till mitten på maj. Sen är det sommar och semester och sen är det dax, hihi.

Gott nytt år på er alla!

• nasj
    Nonkan82 skrev 2010-12-30 19:48:43 följande:
    Någon som haft lite bruna flytningar vid bim efter att ha testat positivt? Känns lite oroväckande med tanke på att jag inte kännt mig så kissnödig idag som jag gjort senaste veckan... Kanske mf på g...
    Jag fick lite bruna flytningar under graviditeten med min son,men allt gick bra,kanske är nidationsblödning,när hade du beräknad mens?Har hört att den kommer runt då man skulle haft mensen,men är absolut inte säker..
  • nasj
    Renni skrev 2010-12-30 21:09:48 följande:
    Beklagar dina missfall...

Till mig sa läkarna att det bästa är att göra ultraljud i vecka 7-8. För då kan man se rätt så bra. Vecka 5 är nog lite tidigt ännu!? Så jag ska ringa o boka tid för det nu eftersom jag fick missfall i oktober. Så jag hoppas att håller vad dem lovar! För visst skulle det vara så otroligt skönt att få se att allting ser bra ut. För oron är jätte stor nu.

Hoppas verkligen att de små hjärtegrynen får bo kvar i nio månader nu!
    Vilken vecka var du i när du fick missfall?Har samma historia och är så klart nojjig men jag tror jag bara var i vecka 6 när jag fick missfallet nu i nov och jag kände faktiskt under hela tiden att det skulle bli det,hade skitont.
    Om man bokar tid för tidigt ultraljud och har missfall i bagaget är det nått du gör privat då eller går du via din mödravård?
  • jessii87

Jag plussade igår morse och imorse testade jag CB digital som även det visade gravid. Så nu kan jag pusta ut o njuta av att jag faktiskt är gravid. Vilken underbar känsla!! Är bara orolig för missfall.. Hur vanligt är det att man får missfall tidigt under graviditeten?

När berättar ni för vänner o familj att ni är gravida? Jag är så glad att jag spricker o bara vill berätta för min familj osv.. Men det kanske är bäst att vänta lite....

• myrran81

Jag hänger på i denna tråd, jag plussade för 2 dagar sen och cb digital visade gravid 2-3v  :) :) :) Beräknat datum är 10/9, på min egen 30-års dag. Ha ett riktigt gott nytt år allihopa och tänk, det kunde ju inte börja på bättre sätt :D

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• jessii87
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • Renni

Välkomna in i tråden jessii87 & myran81 =)).... Stort grattis till er !!

Jätte roligt att vi bara blir fler och fler som vill följas åt...

nasj skrev 2010-12-31 08:12:53 följande:
    Vilken vecka var du i när du fick missfall?Har samma historia och är så klart nojjig men jag tror jag bara var i vecka 6 när jag fick missfallet nu i nov och jag kände faktiskt under hela tiden att det skulle bli det,hade skitont.
    Om man bokar tid för tidigt ultraljud och har missfall i bagaget är det nått du gör privat då eller går du via din mödravård?
    Beklagar ditt missfall!! =(
    Jag skulle precis gå in i vecka 11 när jag fick missfallet. Jag hade precis börjat "slappna" av lite, men sånt är livet. Inget man kan styra över tyvärr. Hoppas att det ska gå vägen för oss denna gången istället =)
    Jag kommer göra det i landstinget... Alla de läkarna jag träffade där sa att det tyckte jag skulle göra ett VUL tidigt nästa gång.
    jessii87 skrev 2010-12-31 08:34:32 följande:
    Jag plussade igår morse och imorse testade jag CB digital som även det visade gravid. Så nu kan jag pusta ut o njuta av att jag faktiskt är gravid. Vilken underbar känsla!! Är bara orolig för missfall.. Hur vanligt är det att man får missfall tidigt under graviditeten?

När berättar ni för vänner o familj att ni är gravida? Jag är så glad att jag spricker o bara vill berätta för min familj osv.. Men det kanske är bäst att vänta lite....
    grattis igen =)

Det där med missfall är något vill alla gravida kvinnor har i baktanken tror jag.
    Jag tror det är 1/4 graviditer som slutar i missfall, men många vet inte ens om att det har fått ett missfall eftersom man får det samtidigt som mensen. Alltså väldigt tidigt.
    Jag själv är väldigt rädd för missfall eftersom vi fick det i nu i oktober. Men jag försöker att inte tänka på det & njuta av att faktiskt vara gravid.
Svar på tråden BF september 2011