• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sockerslav
    katzon skrev 2010-12-30 20:54:16 följande:
    Hej hallå!

Jag plussade igår på 19-e försöket, så det har varit en hel del tårar!
    Nu är det också tårar, men av GLÄDJE!!!! Solig
    Känns helt makalöst att jag får vara med i en sån här tråd, det trodde jag aldrig

Jag har BF 10 september.
    Jag ser att fler än jag är oroliga för MF, ja det skulle vara det absolut värsta som skulle kunna hända i det här läget.
    Vi får hålla tummarna att våra små frön får stanna kvar och växa fast riiiktigt ordentligt
    Grattis till dig!!!!
  • sockerslav

Idag åt jag lunch vid 12-tiden. Sen efter jobbet sprang jag en massa ärenden och vi var inte hemma förrän vid 19 så middagen stod på bordet kl 19.45.

Note to self: Ha mellanmål i handväskan! 

• BonBon
    Jokkan skrev 2010-12-30 19:01:13 följande:
    Jadu, började ana för en vecka sen men fick det bekräftat igår! =) Gav inte nog mkt utslag på test tidigare.

Själv då? =D 
    Misstänkt drygt en vecka, men testade positivt igår.

ÄR grymt orolig för missfall dock.  Men det ska nog gå vägen. 
  • BonBon
    Ellebellebi2010 skrev 2010-12-30 19:24:45 följande:
    Hej alla!
    Jag plussade också idag , 1:a barnet, har dock fått ett mf för ca 3 år sedan. Bf är, självuträknat, 4 september 2011.. ♥
    GRATTIS=)
  • BonBon
    Renni skrev 2010-12-30 21:09:48 följande:
    Beklagar dina missfall...

Till mig sa läkarna att det bästa är att göra ultraljud i vecka 7-8. För då kan man se rätt så bra. Vecka 5 är nog lite tidigt ännu!? Så jag ska ringa o boka tid för det nu eftersom jag fick missfall i oktober. Så jag hoppas att håller vad dem lovar! För visst skulle det vara så otroligt skönt att få se att allting ser bra ut. För oron är jätte stor nu.

Hoppas verkligen att de små hjärtegrynen får bo kvar i nio månader nu!
    Ja, jag måste nog bara hålla ut några veckor till. 

Tack iaf!

Vi håller tummarna.=) 
  • betula
    Joel4ever skrev 2010-12-30 18:55:50 följande:
    Ja här har du en till. Va skönt att känna att man inte är ensam. Är nervös varje gång jag går på toaletten. Ska det vara så här i minst 7 veckor till? *suck*
    Precis samma här! Dessutom har jag en hel del flytningar nu & då känns det ju ännu mer som mensen är på väg, trots allt. :/
  • betula
    Flisan79 skrev 2010-12-30 20:45:51 följande:
    Det symtom som ger mest besvär just nu är hungerattackerna som börjat komma på kvällarna. Blir helt sjukt hungrig fast jag åt middag relativt få tim sen. Blir vid hunger också grinig, arg, svag, svettig...ja det är en plåga och attackerna kommer på en sekund utan förvarning.
    Är hungrig hela tiden känns det som och har tom vaknat några nätter o behövt gå upp o äta något för att kunna somna om. Känns helt sjukt då jag läst att det enda extra energimässigt man behöver få i sig första trimesterna är typ en frukt per dag. Jag äter mer än så just nu!
  • betula

Lägger in mig själv 2/9 och håller tummarna att allt går vägen!

28 aug Elink84 
    (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• N e m i
    Renni skrev 2010-12-30 11:34:39 följande:
    Välkommen hit =).... Haha... vilken tajming, samma datum som eran son. Vad roligt!
    Man kan ju undra om det är ett skämt från ovan?! Jag tror ju att datumet kommer ändras vid UL och chansen att dem får samma födelsedag är nog inte så stor ändå. Man kan ju hoppas på att det inte blir så, för deras skull!

Känner mig så otroligt rastlös nu när man vet att det är många veckor kvar till "säkrare perioden"! I mitt första MF började jag blöda efter 12 veckor exakt, så man går som på nålar. Känner dock endel "växtvärk" vilket jag tycker är toppen! Skulle bli glad av lite illamående på det!! Flört
  • MuM2girls
    N e m i skrev 2010-12-30 22:14:48 följande:
    Man kan ju undra om det är ett skämt från ovan?! Jag tror ju att datumet kommer ändras vid UL och chansen att dem får samma födelsedag är nog inte så stor ändå. Man kan ju hoppas på att det inte blir så, för deras skull!

Känner mig så otroligt rastlös nu när man vet att det är många veckor kvar till "säkrare perioden"! I mitt första MF började jag blöda efter 12 veckor exakt, så man går som på nålar. Känner dock endel "växtvärk" vilket jag tycker är toppen! Skulle bli glad av lite illamående på det!! Flört
    Ja hoppas det går bra denna gång, här sitter jag själv och studerar förra gången jag planera barn, fick ju ett missfall i 4 sedan andra mf i v8, då kände inte jag så mycket symtomer inget illamående eller nåt, sedan med dottern kom illamåendet i v7 så min studie är om illamåendet kommer i v7 så kommer chanserna öka att det går vägen, gud va man studerar detta:D

Just nu vill man bara ha en massa symtomer, men vi är ju tidiga alla så det ska ju inte vara så mycket nu!! Här är det ömmande bröst, och molna värk mest!! Törstighet me!! Men allt jag önskar mig är att tappa sugen på mat totalt:D
Svar på tråden BF september 2011