• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-01-20 13:56:35 följande:
    Hihi, då har vi inskrivning samma dag
    Kul:)
  • betula
    Nelia82 skrev 2011-01-20 14:50:40 följande:
    Jag måste vara knäpp som går och längtar efter att må illa. Måste vara för att man vill ha ett bevis på att man är gravid. Tungan ute Kommer ångra mig gruvligt att jag sagt det när illamåendet kommer Flört
    Hihi

Jag "längtade" oxå efter det bekräftande illamåendet typ, men nu är jag såååå glad att det redan tycks ha gett m sig! Var ju ett vrak och kände inte igen mig själv alls då ingenting fungerade i vardagen längre, trots att jag aldrig behövde spy.
  • Dior
    Nelia82 skrev 2011-01-20 14:50:40 följande:
    Jag måste vara knäpp som går och längtar efter att må illa. Måste vara för att man vill ha ett bevis på att man är gravid. Tungan ute Kommer ångra mig gruvligt att jag sagt det när illamåendet kommer Flört
    Jag mår inte illa alls och gjorde det inte heller förra gången, men däremot är jag fruktansvärt trött och brösten ömmar.
  • pth

Känner inget denna gång - än. Inget illamående, inga ömmande eller växande bröst som förra gången. Tänker att det kanske beror på att hormonerna redan rusar eftersom jag fortfarande ammar min 8-månaders. Trött är jag däremot, men vem är inte det med småbarn?

Denna dagen ett liv
  • Nelia82

Det enda jag känner nu är att brösten ömmar och är större. That's it typ. Ja, det kan hugga till om jag reser mig snabbt eller så, men inte mycket känningar i magen annars. Trött är jag inte än, kommer väl så småningom...

• nasj
    Miniapa skrev 2011-01-18 19:49:20 följande:
    Börjar kännas som om det var MF ändå nu :(  Trodde att man skulle få lite ont i magen och blöda en del när man fick det men ju mer jag läser ju säkrare blir jag på att det är det.
    Blödde ju lite rött blod i söndags och efter det var det lite brunt i både måndags och idag. Har ju tid på torsdag men det känns som om det är kört tyvärr... Hoppades på att allt skulle gå bra nu denna gången eftersom det sket sig i v 21 nu i oktober. Men vi får se det från den ljusa sidan, vi har lätt för att bli gravida.
    Jag håller både tummar och tår för att det är som det ska men det återstår att se.
    En fråga,hade du gravsymtom under tiden du blödde?Jag har också fått blod,rosa flytningar,röda och bruna,men väldigt väldigt lite,igår kändes allt kört,men idag mår jag grymt illa igen,tom mer en förrut.Talade med bm idag och hon sa att får man missfall försvinner gravsymtomen,vet dock inte om jag kan lite på det,däreför jag hör hur det var för dig då jag såg att det hade gått bra..
  • Miniapa

Nä de små svaga symtom jag har försvann inte. Trötthet och lite svagt illamående fanns kvar och den svullna magen.
    Håller tummarna för att allt är bra med dig och den lille!

• nasj
    Miniapa skrev 2011-01-20 17:36:42 följande:
    Nä de små svaga symtom jag har försvann inte. Trötthet och lite svagt illamående fanns kvar och den svullna magen.
    Håller tummarna för att allt är bra med dig och den lille!
    Då kan det alltså stämma det hon sa,tyvärr vill de inte att jag gör vul utan jag får helt enkelt vänta och se vad som händerRynkar på näsan Men som sagt känns lite bättre idag,eftersom jag var beredd på att det skulle forsa ut blod,hon sa att det var vanligt att man har bruna flytningar i början på en graviditet,men det har jag aldrig hört förut,jag har hört att man kan få det och allt kan vara okej med bebisen,men inte att det är vanligt..jaja nu är det bara tänka positivt och hålla tummarna
  • RonjaLi

Gjorde VUL idag pga tidigare mf.
    Blev tillbakaflyttad några dagar så jag måste ändra bf i listan.
    Någon som kan länka listan??
    Enligt bm är jag alltså idag i v.6+5.
    Hon tyckte att hon såg ett litet hjärta som tickade men var inte alls säker så jag ska tillbaka om 1½ vecka när fostret är lite större och det är lättare att se.

• Grodlår

Idag fick jag veta att ett kompispar till oss väntar tvillingar i slutet av augusti. Så himla roligt. Maken blev lite avundsjuk, tydligen vill han oxå ha 2. För mig räcker det med att det finns en där inne. Sedan om det är 1 eller fler spelar ingen roll. Mår fortfarande pyton. Idag har jag inte kräkts men igår mådde jag illa hela dagen och kräktes 3 gånger. Nu har jag 5 dagar kvar till VUL:et. Läskigt :)

Svar på tråden BF september 2011