• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-01-21 10:33:18 följande:
    Är det bara jag som inte oroar mig för symtom, jag tänker att så länge jag inte blöder eller har krampaktig värk, så är allt som det ska.... nu har min illamående minskat och jag är bara glad för det.
    Jag oroar mig inte heller, jag kan ju ändå inte påverka det  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • miqaw
    Är det bara jag som inte oroar mig för symtom, jag tänker att så länge jag inte blöder eller har krampaktig värk, så är allt som det ska.... nu har min illamående minskat och jag är bara glad för det.
    Jag kan inte påstå att jag oroar mig, däremot njuter jag av att behöva äta salta kex för att lugna illamåendet! Så som vi kämpat för detta lilla frö har jag lovat mig själv att i största möjliga mån inte klaga, så, SALTA KEX ÄR GOTT!!!!Cool
  • SannaM
    She is Me skrev 2011-01-21 09:13:57 följande:
    Jag med, 7+1... tiden går sakta men säkert framåt.  men du hade BF den 6e?  spännande med VUL...
    Ja tiden går extremt sakta framåt! Men som sagt: framåt! BF 6/9 enligt FL, får se vad det blir på måndag. Puh så spännande, är ju livrädd att de ska leta runt med staven och inte hitta nåt... men helgen kommer gå fort nu, ska ha besök av mina småsyskon på 11 och 13 år, full fart!
  • malar87

Ringde MVC igår . Ska dit den 17 februari. hade ingen tidigare tid. Men jag ska ta cellprov igen den 31 januari ska försöka fjäska till mig ett VUL hehe

• SannaM
    Flisan79 skrev 2011-01-21 10:09:45 följande:
    Jag är sååå IRRITERAD!!!

Idag skulle jag ringa min vanliga gyn för ett VUL och va fan, de har stängt till februari. Hade väl inte varit världens problem om det inte var för att ALLA mina gravsymtom försvunnit och jag just nu är ett nervvrak...jag pallar inte

Ringde sibyllekliniken med men de hade väntetid på 3 veckor...som om lixom. Och jag kan inte lägga hur mycket pengar som helst....

Någon som har förslag på vad jag ska göra?
    Åh vad typiskt!!! Finns inga andra privata gyn du kan ringa till? Bara leta en massa i förorterna (eller vad vet jag) och ringa runt?

Det blir ju säkert extra mycket tankar och känslor för dig eftersom du (väl? eller minns jag fel?) fortfarande är hemma om dagarna, då hinner man verkligen känna efter och tänka hur mycket som helst. Det måste ju inte betyda att något är fel!!! Du är i vecka 8 nu och kanske har du en tidigare spökvecka? Kroppen kanske har dina tidigare graviditeter färskt i minnet fortfarande och därför är inte graviditeten nu något speciellt för den och den beter sig inte så märkligt... skulle absolut kunna vara en rimlig förklaring! Men likväl förstår jag din oro... Håller alla tummar!!!
  • dea

Jag oroar mig inte heller. Jag är bara glad att jag har sluppit illamåendetFlört som NornaB säger så kan man ju inte påverka detFlört.

• Flisan79
    SannaMac skrev 2011-01-21 10:57:45 följande:
    Åh vad typiskt!!! Finns inga andra privata gyn du kan ringa till? Bara leta en massa i förorterna (eller vad vet jag) och ringa runt?

Det blir ju säkert extra mycket tankar och känslor för dig eftersom du (väl? eller minns jag fel?) fortfarande är hemma om dagarna, då hinner man verkligen känna efter och tänka hur mycket som helst. Det måste ju inte betyda att något är fel!!! Du är i vecka 8 nu och kanske har du en tidigare spökvecka? Kroppen kanske har dina tidigare graviditeter färskt i minnet fortfarande och därför är inte graviditeten nu något speciellt för den och den beter sig inte så märkligt... skulle absolut kunna vara en rimlig förklaring! Men likväl förstår jag din oro... Håller alla tummar!!!
    Vad gullig du är ,jo då, du minns rätt Här har man mycket tid att fundera. Inte alltid poitivt direkt.

Skönt att höra att ni andra inte har dåliga nerver som jag, jag kan inte hjälpa det tyvärr. Jag blir helt handlingsförlamad. Mina planer för framtiden skiljer sig ganska mycket åt beroende på om jag är gravid eller ej. Det gör mig galen att inte veta säkert. Jag ska tex söka jobb och är graviditeten som den ska kan jag inte söka vad som helst då jag båda grav har haft tidiga SD.

Det är ju det här med MA som spökar. Just att man går runt och tror att allt är bra men egentligen går man runt med en död liten grej i magen....varför kunde det inte bara vara så att kroppen alltid fattade direkt att något var fel och pang bom så fick man MF+ Då behövde man inte oroa sig så länge man inte blödde.

Ursäkta att jag drar så negativa vibbar över tråden men har ingen annan att ventilera med.
  • v i r r a
    kantarellkisse skrev 2011-01-20 21:16:18 följande:
    Ego-inlägg: fick svar på kvantningen idag: 150! Vilket är perfekt, det betyder att hcg dubblar sig precis som det ska fast det började lite lägre än normalt. Men det är dubblingen och inte halten som är viktig, så jag är nöjd och väntar i alla fall inte missfall just nu
    Oh! Härligt! läste ditt tidigare inlägg och blev lite bekymdrad för din (er) skull. Toppen att höra!

Ang. att berätta... jag har inte alls kunnat hålla truten den här gången. Vid förra graviditeten var jag lite mer försiktig men den här gången har jag både försagt mig och medvetet berättat för typ "alla". På jobbet har jag inte sagt något än. Vill försöka vänta i alla fall ett par veckor till. Konstigt nog kan jag liksom ändå inte riktigt förstå att jag är gravid! Det går inte in i skallen - eller snarare hjärtat - på mig... hmm...

Mina bruna flytningar har försvunnit och jag tycker graviditetssymptomen ökar... så jag har lite hopp kvar om att det var en sådan där "helt-normalt-flytning".
  • v i r r a
    malar87 skrev 2011-01-20 22:08:21 följande:
    När kan man få foglossning första gången?
    Vid min förra graviditet fick jag känningar redan i v. 8. Det blev för mig värre och värre och tyvärr slutade det med sjukskrivning för mig. Så behöver det inte alls bli bara för att du får känningar tidigt! Jag hoppas hoppas att jag slipper ha så ont den här gången... foglossningar är inte alls roligt!
  • sockerslav
    Här är en till som inte oroar sig. Så länge jag inte blöder intalar jag mig att allt är ok. Jag tycker det går lite hysteri kring det här med VUL stup i kvarten, såvida man inte har missfall eller annat i bagaget.
Svar på tråden BF september 2011