• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

Har inte skrivit på ett tag men läst ikapp. Har som jag skrev halsfluss (streptokocker) och mår så d-vla dåligt. Har nog tom gått ner något kg så jag oroar mig för bönan.

Hoppas ni andra mår bättre

• SannaM
    Flisan79 skrev 2011-01-20 00:59:46 följande:
    Har inte skrivit på ett tag men läst ikapp. Har som jag skrev halsfluss (streptokocker) och mår så d-vla dåligt. Har nog tom gått ner något kg så jag oroar mig för bönan.

Hoppas ni andra mår bättre
    Din stackare!! Bönan klarar nog det mesta ska du se! Krya på dig!!!

...jag gjorde äntligen comeback på ledarcykeln i spinningsalen igår efter min utdragna sjuka. Och shit vad kul det var! Jag trodde innan att jag typ skulle dö där uppe, men jag var riktigt på g och blev knappt andfådd ens. KUL! Tror att träning är precis det min kropp behöver, trots att jag efter jobbet typ bara vill hem och dra en filt över min arma kropp

Måndag = ultraljud = sjuuuukt nervöst. Nu börjar det kännas allvarligt alltså. Det MÅSTE se bra ut då. v. 7+0 idag, imorn kan man säga vecka 8 - jippi!
  • givinglife

Idag ska vi på Freja samtal, information om KUB testet, vad det innebär etc. Nästa vecka inskrivning och blodprov inför detta, sen blir det ultraljud inom 4 veckor...
    Min barnmorska räknar mig som 8+6 idag, men jag tror mig veta att hon har fel så jag stannar här. Jag hade ägglossning 15/12 o skulle då vara i v 7+2 nu... men får gå på hur hon räknar tills de sett på ultraljudet vilken vecka det är egentligen...

Detta illamående gör mig galen, jag kan bli helt knäckt för jag vet inte var jag ska ta vägen, jag orkar inte riktigt jobba, så det mesta släpar efter här.. Tack och lov kom inte min första patient och jag fick sitta o småäta på ett äpple istället (o titta in här ).

Tänker på er som blöder, vet att det är jobbigt, hoppas allt går bra för alla!

• She is Me
    givinglife skrev 2011-01-20 08:41:54 följande:
    Idag ska vi på Freja samtal, information om KUB testet, vad det innebär etc. Nästa vecka inskrivning och blodprov inför detta, sen blir det ultraljud inom 4 veckor...
    Min barnmorska räknar mig som 8+6 idag, men jag tror mig veta att hon har fel så jag stannar här. Jag hade ägglossning 15/12 o skulle då vara i v 7+2 nu... men får gå på hur hon räknar tills de sett på ultraljudet vilken vecka det är egentligen...

Detta illamående gör mig galen, jag kan bli helt knäckt för jag vet inte var jag ska ta vägen, jag orkar inte riktigt jobba, så det mesta släpar efter här.. Tack och lov kom inte min första patient och jag fick sitta o småäta på ett äpple istället (o titta in här ).

funderar på det här med kub, om det nu är så att du är i 7+2 då är det ju för tidigt att ta provet inför kub, för det ska man väl ta v9+ ? 
    Google is my friend ♥
  • systertillknorr
    SannaMac skrev 2011-01-20 07:37:11 följande:
    Din stackare!! Bönan klarar nog det mesta ska du se! Krya på dig!!!

...jag gjorde äntligen comeback på ledarcykeln i spinningsalen igår efter min utdragna sjuka. Och shit vad kul det var! Jag trodde innan att jag typ skulle dö där uppe, men jag var riktigt på g och blev knappt andfådd ens. KUL! Tror att träning är precis det min kropp behöver, trots att jag efter jobbet typ bara vill hem och dra en filt över min arma kropp

Måndag = ultraljud = sjuuuukt nervöst. Nu börjar det kännas allvarligt alltså. Det MÅSTE se bra ut då. v. 7+0 idag, imorn kan man säga vecka 8 - jippi!
    Härligt att träningen gick så bra!
    Ska också på ultraljud(vul) på måndag =), då är jag i vecka 7+5 (om man räknar från mens) och 7+2 (om man räknar efter ägglossningen, som sagt vet ju inte när det fäste men kan inte ha fäst sent eftersom jag plussade så starkt =)
    Är ändå nervös att det ska va för tidigt för att se hjärtat, men det var gyn som tyckte det skulle vara en bra vecka och att man då har lite marginal till och med...
  • givinglife
    She is Me skrev 2011-01-20 09:08:31 följande:
    funderar på det här med kub, om det nu är så att du är i 7+2 då är det ju för tidigt att ta provet inför kub, för det ska man väl ta v9+ ? 
    Jag påpekade det för bm, men hon sa att det skulle gå bra...
    Hon sa att man ska ta blodproverna v10 och sen ultraljud mellan 12 och 14, det enda hon sa var att det ser de isåfall på ultraljudet och då får vi göra ett till senare. Eftersom det inte heller för göras för sent sa hon, men jag vet inte får ju gå på vad hon säger ...
    Jag kommer påpeka det igen idag så får vi se vad de säger den här gången. Samtalet idag är inte med samma barnmorska...
    Det enda sättet att få reda på hur långt gången jag är är ju med ultraljud eller VUL (eller?), och det tyckte hon inte jag  behövde eftersom det diffar på någon vecka.
    Såg nån annan i tråden som fått göra VUL för att fastställa hur långt gånget det var, men det var inget hon nämnde och när jag tog upp oro och det så sa hon bara, att så länge allt går bra så gör vi inget sånt extra.

Jag jobbar på en vårdcentral och bm här hade en diskussion bara dagarna efter om det här med alla ultraljud man gör (som de uttryckte sig), faktum är att man inte vet hhur det påverkar fostret, de hålls på med studier, men de måste göras under längre tid än vad som är gjort. Socialstyrelsen ger riktilinjer att det bara ska göra med medicinska skäl eftersom man inte vet riskerna med det egentligen. Alla ultraljud avger en liten liten liten strålning så de tycker att tills man vet riskerna ska man vara restriktiv. Men detär oxå väldigt olika för de olika landstingen i sverige...
  • NheNNe
    givinglife skrev 2011-01-20 08:41:54 följande:

Hej!
    Vad kul att läsa att du hade ägglossning den 15/12 , tror mig också veta att det var samma för mig! Jag väntar nr 2, och hoppas att det vill gå vägen... Har varit dålig hela januari, dyng förkyld/influensa så är lite orolig för mf, jag mår också illa till och från! Men i och med att jag varit sjuk så har jag lite svårt att veta om det är graviditeten alt det sjuka som gör att jag inte har någon matlust efter en tugga?
    Jag skall skrivas in på mödravården i morgon, hoppas att jag är pigg nog att åka in till stan. Sen skall jag göra ett tidigt VUL på måndag, bara för att kolla om det är något där... så att man inte inbillar sig !?
    Det är många som gör KUB, måste man inte vänta länge med ett VUL då till vecka 12-13? Små äta är bra för illa-måendet, hoppas att det vill ge med sig snart! 
  • She is Me
    givinglife skrev 2011-01-20 10:15:02 följande:
    Jag påpekade det för bm, men hon sa att det skulle gå bra...
    Hon sa att man ska ta blodproverna v10 och sen ultraljud mellan 12 och 14, det enda hon sa var att det ser de isåfall på ultraljudet och då får vi göra ett till senare. Eftersom det inte heller för göras för sent sa hon, men jag vet inte får ju gå på vad hon säger ...
    Jag kommer påpeka det igen idag så får vi se vad de säger den här gången. Samtalet idag är inte med samma barnmorska...
    Det enda sättet att få reda på hur långt gången jag är är ju med ultraljud eller VUL (eller?), och det tyckte hon inte jag  behövde eftersom det diffar på någon vecka.
    Såg nån annan i tråden som fått göra VUL för att fastställa hur långt gånget det var, men det var inget hon nämnde och när jag tog upp oro och det så sa hon bara, att så länge allt går bra så gör vi inget sånt extra.

Jag jobbar på en vårdcentral och bm här hade en diskussion bara dagarna efter om det här med alla ultraljud man gör (som de uttryckte sig), faktum är att man inte vet hhur det påverkar fostret, de hålls på med studier, men de måste göras under längre tid än vad som är gjort. Socialstyrelsen ger riktilinjer att det bara ska göra med medicinska skäl eftersom man inte vet riskerna med det egentligen. Alla ultraljud avger en liten liten liten strålning så de tycker att tills man vet riskerna ska man vara restriktiv. Men detär oxå väldigt olika för de olika landstingen i sverige...
    Ja då får man väl lite på vad de säger, jag har den inställningen till UL och VUL att man inte bör göra det om det inte är nödvändigt. Min bm, sa att man ibland ändå får komma tillbaka och göra nytt KUB då det är ganska klurigt att få in måttet, och att bebisen måste samarbeta
    Google is my friend ♥
  • Tess i Bagis

Hej!

Ny på forumet, är gravid, bara fyra veckor gången. Lite nervös men fram för allt väldigt spännd på hur detta ska bli. Än så länge tycker jag mig bara märka av att jag fått humörsvängningar, men det kanske är för tidigt? Det molar till och från långt ner i magen och ibland hugger det till, men det har jag förstått är normalt och inget att oroa sig över?

Svar på tråden BF september 2011