denovana skrev 2011-01-20 18:57:59 följande:
Vad bra, ja och jag gjorde ju två likadana test, så då är det säkert vecka 4-5 då :)
Får man fråga hur ni andra gör med att berätta för andra människor?
Min sambo berättade ganska direkt för sin närmsta vän och sin syster (som ringde mig och var helt lyrisk över att hennes barn skulle få kusin, haha). Men jag är lite restriktiv, har pratat med min bästa vän och han är inte så positivt inställd och tycker det är för tidigt och att jag borde vänta etc. Det är ju inte direkt vad man vill höra. Och det här låter jättelöjligt men jag vill inte berätta för mina föräldrar. Är ganska säker på att de kommer bli besvikna över att jag gör det här valet, de tycker förmodligen att jag borde vänta ett antal år, tills min utbildning är klar. Vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det.
Sen är det det att man ju inte vet hur det går. Är det så att man "brukar" berätta det efter vecka 12? För att risken för missfall är mindre då? Det känns verkligen som om tiden kryper fram, det har ju bara gått några dagar sedan plusset och jag vill att veckorna ska gå fortare så att man slipper vara rädd och sådär. Otålig väntan! upplever ni samma sak?
känner exakt som dig ang föräldrarna.. jag studerar också och tänkte att de skulle säga något i stil med "jaha hur blir det med studierna då?"
jag har fortfarande inte sagt något till pappa fast jag träffat honom 3 ggr men till mamma sa jag det, jag hasplade ur mig det typ "mamma-det-är-en-sak-jag-vill-säga-jag-är-gravid"
men hon blev jätteglad och ser väldigt mycket fram emot att bli mormor.
Hur jag ska lägga fram det för pappa är destå värre.. usch och fy =P
annars så har jag berättat för syskon, morföräldrar och närmaste kompisar, men bara sånna jag vet inte kommer ömka mig något om det blir MF, för det är de sista jag vill "åååh stackars dig" typ
jag upplever dessutom samma med tiden, den kryyyyper fram.. försök att se fram emot andra saker, inskrivning, hälsosamtal, provtagning, sen 12 veckor, UL, hjärtljud, sen BEBIS!
Jag tror det blir lättare med tiden och otåligheten längre fram, man vänjer väl sig med att ständigt gå runt och vänta på barnet så tillslut så orkar man inte vänta nå mer och fokuserar på andra saker. Det känns redan bättre för mig, 2 veckor efter plusset.