• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • hanna elise
    malar87 skrev 2011-01-20 22:08:21 följande:
    När kan man få foglossning första gången?
    Min förra grav (min första) så kände jag av fogarna redan på inskrivningen (v 12 kanske?), och innan v 20 hade jag grymt ont, dagligen.
    Nu känner jag ingenting (v7) och jag hoppas att det betyder att det inte ska bli lika illa den här gången.
  • hanna elise

Idag måste jag jobba, mannen VAB:ar idag.
    Dottern har haft kring 39-40 graders feber i snart tre dygn, min make har varit febrig och förkyld, ont i kroppen och enorm huvudvärk i en dryg vecka.
    Inatt toppade dottern på 40,4 och alvedon det hjälpte inte alls.
    Jag började fantisera lite inatt (när jag ändå inte kundesova) att tänk om dom har svininfluensan!!
    Hur vet man det?
    Jag är inte vaccinerad.

• SannaM

Idag går jag in i vecka ÅTTA!!! Jippiii! 7+1 för att vara exakt Och på måndag är det dags för ultraljud... puh, det börjar bli riktigt nervöst nu när det närmar sig. Ibland tänker jag: tänk om jag inte alls är gravid!!!

...men så ser jag mina stenhårda, tokömma bröst, känner kvällsillamåendet varje kväll som nu börjat sprida sig till eftermiddagen också, påminns om min sjukt förstoppade mage och den förbaskade nästäppan VARJE kväll och så tröttheten då... så jag är nog rätt så gravid Men ändå, läskigt att få domen på måndag, känns fortfarande helt overkligt att det kanske/förhoppningsvis/förmodligen blir en riktig bebis i september!

GRATTIS alla nya plussare, och ni som fått fina besked ang blodprover och annat!

• Miniapa
    nasj skrev 2011-01-20 17:45:38 följande:
    Då kan det alltså stämma det hon sa,tyvärr vill de inte att jag gör vul utan jag får helt enkelt vänta och se vad som händerRynkar på näsan Men som sagt känns lite bättre idag,eftersom jag var beredd på att det skulle forsa ut blod,hon sa att det var vanligt att man har bruna flytningar i början på en graviditet,men det har jag aldrig hört förut,jag har hört att man kan få det och allt kan vara okej med bebisen,men inte att det är vanligt..jaja nu är det bara tänka positivt och hålla tummarna
    Jag vet ju inte säkert mer än att magen var lika svullen för jag känner ju knappt av min graviditet och illamåendet kan ju varit nervositeten över blödningen och tröttheten kan vart vanlig trötthet. Både jobb, 18 månaders dotter och blödning kan ju göra en lite trött...Håller tummarna för dig!
  • Puman84

Hej!
    Då var det dags igen, plussade för några dagar sen och det känns ganska så bra.

Tycker jag precis genomgått en förlossning, typ den 6/8-10, då jag fick en liten dotter, men fick komplikationer efter så det blev en längre sjukhusvistelse.

Känner lite oro inför denna graviditet också, i och med att jag har haft foglossning, fick havandeskapsförgiftning, blev igångsatt, blödde mycket efter förlossningen samt livmodersinfektion... :/ Hade redan förlossningsskräck innan...

Men det är bara att hålla tummarna och hoppas på att detta går vägen...

• She is Me
    SannaMac skrev 2011-01-21 08:15:56 följande:
    Idag går jag in i vecka ÅTTA!!! Jippiii! 7+1 för att vara exakt Och på måndag är det dags för ultraljud... puh, det börjar bli riktigt nervöst nu när det närmar sig. Ibland tänker jag: tänk om jag inte alls är gravid!!!

...men så ser jag mina stenhårda, tokömma bröst, känner kvällsillamåendet varje kväll som nu börjat sprida sig till eftermiddagen också, påminns om min sjukt förstoppade mage och den förbaskade nästäppan VARJE kväll och så tröttheten då... så jag är nog rätt så gravid Men ändå, läskigt att få domen på måndag, känns fortfarande helt overkligt att det kanske/förhoppningsvis/förmodligen blir en riktig bebis i september!

GRATTIS alla nya plussare, och ni som fått fina besked ang blodprover och annat!
    Jag med, 7+1... tiden går sakta men säkert framåt.  men du hade BF den 6e?  spännande med VUL...
    Google is my friend ♥
  • Vic2ria

här är en till som plussat nyligen.

mår ni bra? hade inga problem med första barnet men nu mår jag sååå illa o till råga på allt åkte jag på magsjuka häromdagen. Magsjukan verkar borta men jag mår ju ändå lika illa. Får knappt i mig något.
    Förstår inte hur man ska kunna ta sig upp och börja jobba nästa vecka...

på tisdag ska jag iaf på inskrivning o hoppas på att jag kan få en tidigt ul.

enligt min beräkning bf 7/9

• Flisan79

Jag är sååå IRRITERAD!!!

Idag skulle jag ringa min vanliga gyn för ett VUL och va fan, de har stängt till februari. Hade väl inte varit världens problem om det inte var för att ALLA mina gravsymtom försvunnit och jag just nu är ett nervvrak...jag pallar inte

Ringde sibyllekliniken med men de hade väntetid på 3 veckor...som om lixom. Och jag kan inte lägga hur mycket pengar som helst....

Någon som har förslag på vad jag ska göra?

• Vic2ria

eftersom jag bor i en liten stad finns det bara en privat utöver landstinget o där är det såklart alltid lång kö. De folk brukar göra är att ringa på morgonen o hoppas på att de fått en avbokning o på så sätt få en snabbare tid.

• She is Me

Är det bara jag som inte oroar mig för symtom, jag tänker att så länge jag inte blöder eller har krampaktig värk, så är allt som det ska.... nu har min illamående minskat och jag är bara glad för det.

Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011