• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    nenne87 skrev 2011-01-21 12:27:00 följande:
    Hej hänger på här med. Vår lilla historia började i mars 2010 när vi fick första plusset och på första försöket. Missfall i vecka 5 sen tog det 9 månader innan vi gick vårt efterlängtade plus, men något kändes konstigt, hade värk å kramp från å till å efter vi hade sex så fick jag en blödning. En och en halv vecka senare började mitt andra missfall. Allt gick bra å kroppen skötte sitt nu 36 dagar efter mf är jag gravid igen, alltså jag hann aldrig få tillbaka min mens. Nu är det blandade känslor, när jag gjorde cellprovet så gjorde gyn vag. UltraLjud 19 januari å hon kunde se en tjock å fin slämhinna. Denna gången känns allt bra i magen å jag har bara lite molande värk. Mår inte illa, sover oroligt på natten, lite trött på kvällarna och brösten känns som två blåmärken. Hur kände ni er i vecka 6?
    Grattis till tredje plusset - tredje gången gillt heter det ju så nu ska det säkert gå vägen för er

Vecka 6 var ju inte så länge sen för mig, är i 7+1 idag bara, och jag kände mig väl då ungefär som nu, dvs. ömma, hårds bröst, tröttheten började komma krypande ordentligt, förkylning som inte ville gå över och en hel del molvärk. Nu är molvärken där lite mer sporadiskt, illamåendet är något värre, men tröttheten och brösten desamma, om inte värre
  • dea
    Jenna7 : Grattis till Plus, hoppas att det lilla fröet håller sig kvar nu. Håller tummarna. När jag var i v6 så var jag skiiit trött,hade illamående,brösten gjorde skiiit ont, matlusten var så där(egentligen var jag inte sugen på nånting,men åt för att jag var tvungen). Nu är jag i v8 och brösten ömmar fortfarande, illa måendet har försvunnit Glad, tröttheten kommer och går,magen känns som en ballong Flört.
    Som jag sa innan, jag håller tummarna och hoppas att du får stanna kvar på denna underbar tråd som växer för var dag Solig
    Ha det gott {#emotions_dlg.flower}
  • Vill bli fyra

Oj, ni pratar symptom ser jag. Jag känner ingenting. Verkligen ingenting. Tyckte mig må illa för någon dag sedan men tror att det berodde på trötthet. Med min grabb molade magen som 17 redan en vecka innan BIM så just nu är jag lite fundersam varför jag inte känner något. Jag hade dock en sådan period i vecka 6 förra gången och var så ledsen för att allt försvann. Och sedan kom det med full kraft och jag var sängliggande i 12 veckor så jag bör vara glad att jag mår bra :)

• nenne87

Ja jag hoppas verkligen att pyret vill stanna å växa sig fin. Men jag känner mig såå mycket lugnare denna gången. Men jag är så nojig nu för att ha sex eftersom min förra blödning började efter det. Hur känner ni? Jag älskar annars att ha sex med min sambo. Apropå symtom så mår jag inte illa utan kan känna att det suger lite när jag inte ätit på ett tag, vaknade kl halv sex imorse å då hade jag lite illamående. Men jag har bestämt mig för att bara njuta denna gången. För jag kan inte påvärka något alls och skulle det tyvär gå fel så har jag kontakt med en underbar gynokolog på kk i Göteborg som har hela min resa och som isf vill göra en utredning på oss. Men nu är jag possitiv.

• RonjaLi
    nenne87 skrev 2011-01-21 13:54:08 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att pyret vill stanna å växa sig fin. Men jag känner mig såå mycket lugnare denna gången. Men jag är så nojig nu för att ha sex eftersom min förra blödning började efter det. Hur känner ni? Jag älskar annars att ha sex med min sambo. Apropå symtom så mår jag inte illa utan kan känna att det suger lite när jag inte ätit på ett tag, vaknade kl halv sex imorse å då hade jag lite illamående. Men jag har bestämt mig för att bara njuta denna gången. För jag kan inte påvärka något alls och skulle det tyvär gå fel så har jag kontakt med en underbar gynokolog på kk i Göteborg som har hela min resa och som isf vill göra en utredning på oss. Men nu är jag possitiv.
    Mitt missfall började också direkt efter sex så vi vågar inte ha samlag i början :-O
    Det var också samlag som satte igång förlossnngen när jag väntade sonen!
    Tråkigt att inte våga ha sex men vi vågar inte ta några risker
  • Dior
    malar87 skrev 2011-01-20 22:08:21 följande:
    När kan man få foglossning första gången?
    Jag fick foglossning när jag hade två veckor kvar.
  • She is Me
    sockerslav skrev 2011-01-21 11:38:04 följande:
    Här är en till som inte oroar sig. Så länge jag inte blöder intalar jag mig att allt är ok. Jag tycker det går lite hysteri kring det här med VUL stup i kvarten, såvida man inte har missfall eller annat i bagaget.
    Ja, jag förstår att man vill se och få bekräftat, sen samtidigt så tänker jag att det inte kan vara så nyttigt för det lilla livet att utsättas för sånt, så man får ge sig till tåls. och graviditeten är ju faktiskt väldigt kort period, även om den känns lång här och nu....  så VUL och UL av medicinska skäl, annars inte.... 
    Google is my friend ♥
  • denovana

Är det alltså så att sex kan medverka till missfall i början av graviditeten? :S 

• Dior
    denovana skrev 2011-01-21 15:22:30 följande:
    Är det alltså så att sex kan medverka till missfall i början av graviditeten? :S 
    Det undrar jag också. Då kanske man ska avvakta med sex den första tiden?
  • nenne87

Dom säger ju att det inte skall påverka det men jag tror det har startat båda mina missfall. min livmodertapp sitter så långt fram oxå så jag e lite orolig!
    Jag får tillfredställa honom på annat sätt:) å så får vi inte vara så vilda i sängen utan ta det lugnt tror jag!

Jag tog ett digitalt med veckoindikator idag och där stog det gravid 1-2 så jag e nog inte i vecka 6 utan i vecka 4 eller 5 tror jag.
    Jag hade nog äl mycket senare denna gången!

Svar på tråden BF september 2011