• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • karbunkel
    Flisan79 skrev 2011-01-21 10:09:45 följande:
    Jag är sååå IRRITERAD!!!

Idag skulle jag ringa min vanliga gyn för ett VUL och va fan, de har stängt till februari. Hade väl inte varit världens problem om det inte var för att ALLA mina gravsymtom försvunnit och jag just nu är ett nervvrak...jag pallar inte

Ringde sibyllekliniken med men de hade väntetid på 3 veckor...som om lixom. Och jag kan inte lägga hur mycket pengar som helst....

Någon som har förslag på vad jag ska göra?
    Ring Ultraljudsbarnmorskorna i LIjeholmen.
    Jag var gravid en kort tid i höstas och fick tid där samma dag jag ringde för att boka VUL.
    600:-, dyrt, men skickliga barnmorskor, och topp utrustning.
  • Flisan79

Min duktiga man var mer hanlingskraftig än mig och lyckades ringa och få en tid på ultragyn i odenplan på måndag. Tur man har en sån gubbe Kostar som ett läkarbesök.

Ja, då får jag iaf veta...oavsätt resultat.

• Flisan79
    karbunkel skrev 2011-01-21 11:42:01 följande:
    Ring Ultraljudsbarnmorskorna i LIjeholmen.
    Jag var gravid en kort tid i höstas och fick tid där samma dag jag ringde för att boka VUL.
    600:-, dyrt, men skickliga barnmorskor, och topp utrustning.
    Tack, funderade på det men har så otroligt lite pengar just nu 

Men som jag skrev i förra inlägget löste det sig
  • karbunkel
    Flisan79 skrev 2011-01-21 11:50:56 följande:
    Tack, funderade på det men har så otroligt lite pengar just nu 

Men som jag skrev i förra inlägget löste det sig
    Härligt!
    Jag ska hålla tummarna för dig!
  • Flisan79
    karbunkel skrev 2011-01-21 11:51:41 följande:
    Härligt!
    Jag ska hålla tummarna för dig!
    Tack
  • betula

Idag har jag gjort 20% av graviditeten enligt FL! Så himla häftigt! Samtidigt har jag knappt fattat att vi väntar smått ju! :) Imorgon går vi in i v 9!

Annars mår jag skit just nu, men det är nog mest för att natten var jobbig. Vaknade vid 4 och kunde inte somna om, så vid 6 gick jag upp och satte på en film i gästrummet. Såg klart den och sambon kom upp vid 8 och då var jag fortfarande vaken, men innan han gått till jobbet hade jag somnat. Vaknade för bara 15 min sen och mår ju såklart illa som f-n iom att jag inte åt nåt i morse när jag var vaken. Huvudet värker och det känns som dagen är förstörd redan innan den börjat...

• malar87
    v i r r a skrev 2011-01-21 11:28:41 följande:
    Vid min förra graviditet fick jag känningar redan i v. 8. Det blev för mig värre och värre och tyvärr slutade det med sjukskrivning för mig. Så behöver det inte alls bli bara för att du får känningar tidigt! Jag hoppas hoppas att jag slipper ha så ont den här gången... foglossningar är inte alls roligt!
    Ne usch de e inget roligt jag hade de 1 gång och trodde jag skulle dö den kvällen...
    Jag har lite känningar redan nu och även i ryggen
  • nenne87

Hej hänger på här med. Vår lilla historia började i mars 2010 när vi fick första plusset och på första försöket. Missfall i vecka 5 sen tog det 9 månader innan vi gick vårt efterlängtade plus, men något kändes konstigt, hade värk å kramp från å till å efter vi hade sex så fick jag en blödning. En och en halv vecka senare började mitt andra missfall. Allt gick bra å kroppen skötte sitt nu 36 dagar efter mf är jag gravid igen, alltså jag hann aldrig få tillbaka min mens. Nu är det blandade känslor, när jag gjorde cellprovet så gjorde gyn vag. UltraLjud 19 januari å hon kunde se en tjock å fin slämhinna. Denna gången känns allt bra i magen å jag har bara lite molande värk. Mår inte illa, sover oroligt på natten, lite trött på kvällarna och brösten känns som två blåmärken. Hur kände ni er i vecka 6?

• rubin

Idav var jag på första besöket hos BM, vi pratade lite om alkohol, nikotin, sjukdomar i familjen. Sedan fick jag inforamtionslappar som jag skall ha läst till nästa gång. Jag fick även lämna blodprov och väga mig.
    jag skall tillbaka i slutet av februari och då skall de göra UL så jag får se ett hjärta som pickar., längtar redan.

• SannaM
    Flisan79 skrev 2011-01-21 11:49:37 följande:
    Min duktiga man var mer hanlingskraftig än mig och lyckades ringa och få en tid på ultragyn i odenplan på måndag. Tur man har en sån gubbe Kostar som ett läkarbesök.

Ja, då får jag iaf veta...oavsätt resultat.
    Vad bra! Hoppas att helgen går riktigt fort nu då så att du inte hinner tänka eller känna en enda sekund!

Och så blir det "den stora domen" för oss båda på måndag! PUH vad jag längtar. Pratade med min mor här innan som även hon tycker det känns som att jag varit gravid i evigheters evigheter... men icke, tiden helt enkelt sniglar sig fram.

Mår illa idag. Går över tillfälligt när jag äter (mackor i morse, sedan fyra digestivekex med ost och smör, sedan en stooor portion pasta med tonfisk och så en delicatoboll. Piuh, när kommer kilona ?)
Svar på tråden BF september 2011