• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Eveliina11

Urk, nu blir ja tvungen att åka och köpa något mot illamåendet.. Är just såpass illamående att man helst inte vill göra något alls förutom att ligga still i sängen, men inte så jag spyr. Känns verkligen som en konstant bakfylla.. Inte så kul.. Men dagarna går i alla fall någorlunda snabbt.. Imorgon är jag v6+0 men jag tror att jag är lite längre gången, några dagar max en vecka..

Jag ska också boka till på VUL på måndag, får se när man kan få tid. Ska får göra det pga av ett jobbigt MA jag fick i slutet på maj förra året.  Fick MA i vecka 10, en fruktansvärd upplevelse då jag var i Turkiet när det satte igång, och okunniga (?) läkare på sjukhuset där. Trodde jag var nära döden (jag vet, överdrift, men den smärtan jag hade har jag aldrig aldrig upplevt förut)

Så känner mig lite orolig nu också, även fast ja tror och hoppas att det ska gå bra den här gången..

• Jennypenny83
    kantarellkisse skrev 2011-01-22 11:45:59 följande:
    Var bor du någonstans? Ibland kan det vara lite knöligt att hitta till de helprivata klinikerna, men ett VUL kostar sällan mer än ca 600kr om man hittat dem (ca 1000kr om man går till en IVF-klinik) Jag har förhoppningar om att få min FK-anslutna gyn att göra de två VUL som kliniken i Polen (de som satte in embryona) vill att jag ska göra under v.7 och v. 9 - men annars så tänker jag att jag får försöka göra det via den närmsta IVF-kliniken. I värsta fall åker jag tillbaka till min första klinik i Danmark, men det är lite drygt att lägga en hel dag på att resa. När det gäller den allmänna sjukvården tänker jag inte ens försöka. Det ska finnas en medicinsk indikation (som inte bara är att jag har order om att kolla från min fertilitetsklinik) och om något går fel nu kan man ju ändå ingenting göra åt det. Och i det här skedet har man ju sällan behov av akutvård ens om man får missfall, det klarar kroppen bra hemma. Däremot förstår jag ju att man absolut vill veta för sin egen skull, det vill ju jag också... Jag tror inte heller på att det är en normal graviditet än. 4 tidiga missfall senare, och 16 fertilitetsbehandlingar... Naaah,,, Möjligen är det en cykel därinne. Bebis? Va???
    nasj skrev 2011-01-22 08:53:28 följande:
    Känner mig osäker nu,fick färgade flytningar med blod i för två dagar sen,det kom lite,fast båda dagarna,nu verkar det helt borta!
    Jag var helt helt säker på att det var ett mf på g,men stannar det upp?Borde det inte fortsätta blöda?
    Bm sa till mig att får man mf brukar gravsymtomen försvinna och jag har mått grymt illa,däremot tror jag det är något annat som inte har med att jag är gravid att göra,jag har haft uppsvullen mage,får ont i övre delen av magen och illamående så fort jag äter mat och (äckelvarning) lös avföring i nästan 4 veckor nu,samt konstant illamående.Har nån av er det?
    Börjar bli riktigt rädd att det är nått organ som inte mår som det ska,men med tanke på att jag även är gravid så vet man inte,skulle verkligen bli lättat om ni hade samma sak

Tänker jag logiskt så håller jag med om att man ändå inget kan göra, det är ju heller ingen garanti att livstecken i v. 7 betyder att allt går väl. Mitt MA slutade växa efter 9 fulla veckor, men upptäcktes först vid UL v. 12. Men psykologiskt betyder det oerhört mycket... Jag menar, tänk om det ligger en liten cykel därinne?!?! :P

Jag bor i Danmark, så det fungerar lite annorlunda här. Man ska ha en remiss från "egen läkare"/ vårdcentralen till gyn.amb. på sjukhuset som gör alla VUL/UL. De klinikerna jag hittade på nätet kostade från 800 kr-1000, det tycker jag är för dyrt.

• malar87
    NornaB skrev 2011-01-22 08:33:47 följande:
    Japp, fram till vecka 15 sen kan resultatet bli missvisande.  Jag ska göra cellprov på måndag när jag är på hälsosamtal. Jag hade cellförändringar som skrapades bort förra året så jag har tagit många det senaste 18 månaderna.. 
    När började du planera barn efter att du dog bort cellförändringen?
  • Renni

7+1 idag för mig... Ibland känns det som om tiden går fort & ibland helt tvärt om.
    Men jag antar att tiden kommer gå mkt fortare då jag snart ska börja jobba efter att varit hemma med vår flicka i 1,5 år.

• nenne87
    slapparen skrev 2011-01-22 08:52:43 följande:
    Hej på er

Jag har smugit runt här ett tag men nu får det vara nog med det :)

Får man vara med? :) jag är i v. 4+4 idag och BF 24-26 sept. Detta blir i så fall vårt tredje barn. Det har snart gått två år sedan vi bestämde oss för ett till barn så vägen har varit lång. Hade ett MA i mars då jag var i v. 13 och så ett MF förra månaden då jag var i v. 6. Tack och lov gick det fort att bli gravid då, hann inte ens få tillbaka mensen :)
    detta låter nästan som vår historia. MF i mars2010 gravid igen 9 månader efter i nov/dec MF igen i vecka 6.
    Fick pluss på stickan igen den 19 Januari alltså hann jag aldrig få tillbaka min mens. Tror jag är i vecka 4-5 någonting eftersom när jag var och skulle göra cellprovet i onsdags så gjorde vi oxå ett vul. hon trodde då att jag skulle ha ägglossning, på dag 35 sa jag då????
    -Eller så är det en tidig graviditet för jag ser en tjock och fin slämhinna! Hennes komentar va: oj vilken hormonell kvinna du är:) och visst jag fick två streck på testet hos gyn och även hemma nu:)

skillnaden är att detta är vårt första gemensamma barn, min sambo har två sen tidigare!
    just nu känner jag inte så mycket annat än två bröst som känns som blåmärken:/ ,trötthet i ögonen, och jag vaknar runt sex varje morgon och har ett hungersug i magen!
    Hur känner du dig?
  • NornaB
    malar87 skrev 2011-01-22 13:01:23 följande:
    När började du planera barn efter att du dog bort cellförändringen?
    Jag tog bort cellförändringarna i Juni och spiralen åkte ut i September så 3 månader. Jag trodde det skulle ta längre tid att bli gravid eftersom jag har opererat bort sköldkörteln och äter levaxin och inte har blivit stabil i mina värden. Men det tog bara 3 månader att blir gravid  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • kantarellkisse
    Jennypenny83 skrev 2011-01-22 12:34:18 följande:
    Tänker jag logiskt så håller jag med om att man ändå inget kan göra, det är ju heller ingen garanti att livstecken i v. 7 betyder att allt går väl. Mitt MA slutade växa efter 9 fulla veckor, men upptäcktes först vid UL v. 12. Men psykologiskt betyder det oerhört mycket... Jag menar, tänk om det ligger en liten cykel därinne?!?! :P

Jag bor i Danmark, så det fungerar lite annorlunda här. Man ska ha en remiss från "egen läkare"/ vårdcentralen till gyn.amb. på sjukhuset som gör alla VUL/UL. De klinikerna jag hittade på nätet kostade från 800 kr-1000, det tycker jag är för dyrt.
    Det är samma här, man ska ha motsvarande remiss från "egen leage" eller då vara hos en läkare som har utrustningen. Beroende på var du bor i Danmark borde det inte vara omöjligt. Jag tror att tex Copenhagen Fertility Center i Köpenhamn tar runt 500DKK för VUL. Sellmer klinik mellan Köpenhamn och Kastrup lär också vara tillmötesgående. I Hobro på gränsen mellan nord och sydjylland ligger tex Gaia Graviditetsklinik som tar runt 600DKK för vul. Och om jag minns rätt har även Diers klinik i Århus skaffat utrustning för VUL. Vet dock inte vad de tar. Jag har alltså behandlats i Danmark de senaste åren även om jag under hösten fick resa vidare till Polen.
  • malar87
    NornaB skrev 2011-01-22 13:20:13 följande:
    Jag tog bort cellförändringarna i Juni och spiralen åkte ut i September så 3 månader. Jag trodde det skulle ta längre tid att bli gravid eftersom jag har opererat bort sköldkörteln och äter levaxin och inte har blivit stabil i mina värden. Men det tog bara 3 månader att blir gravid  
    De gick snabbt :D Jag tor bort cellförändringen i sommras och nu är jag gravid :D
  • slapparen
    nenne87 skrev 2011-01-22 13:10:27 följande:
    skillnaden är att detta är vårt första gemensamma barn, min sambo har två sen tidigare!
    just nu känner jag inte så mycket annat än två bröst som känns som blåmärken:/ ,trötthet i ögonen, och jag vaknar runt sex varje morgon och har ett hungersug i magen!
    Hur känner du dig?
    Jag mår helt okej,än så länge... Bara en diffus känsla av illamående under dagarna - men inte så att jag verkligen mår illa och behöver spy. Brösten känns väl lite småömma men inte så farligt. Har dock fått avsmak för jordnötter som jag annars äääälskar. :)
  • Nelia82

Jag har fått dille på salta kex. Skulle kunna äta det hela dagarna!!

Känner inte så mycket mer annars. Lite svag växtvärk i magen, inte lika ömma bröst. Men jag försöker njuta innan illamåendet tar sig. Med förra kom det i v. 7 så jag har ungefär 2 veckor kvar på mig

Stay Strong Bönan!
Svar på tråden BF september 2011