• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Dior
    nenne87 skrev 2011-01-21 15:52:06 följande:
    Dom säger ju att det inte skall påverka det men jag tror det har startat båda mina missfall. min livmodertapp sitter så långt fram oxå så jag e lite orolig!
    Jag får tillfredställa honom på annat sätt:) å så får vi inte vara så vilda i sängen utan ta det lugnt tror jag!

Jag tog ett digitalt med veckoindikator idag och där stog det gravid 1-2 så jag e nog inte i vecka 6 utan i vecka 4 eller 5 tror jag.
    Jag hade nog äl mycket senare denna gången!
    Det har jag också hört att det inte ska påverka, så nu ska jag se till så att det inte blir något sex den närmsta tiden här :) får tillfredställa istället som du säger :)

Det testet förstår jag mig inte på.
  • betula

Gah nu har jag mailat min pappa och berättat. Han tycker egentligen att jag skall skaffa jobb innan jag tänker på familj och tidigt i höstas så bröt vi mer eller mindre kontakten då han skötte sig dåligt (enligt mig) rörande skilsmässan m min mor. Jag hoppas att vi skall ha någon form av fungerande relation i framtiden och att detta kan vara ett steg i rätt riktning, men tusan vad nervös jag är nu. Undra vad han kommer at svara?!

• SannaM
    Dior skrev 2011-01-21 15:56:23 följande:
    Det har jag också hört att det inte ska påverka, så nu ska jag se till så att det inte blir något sex den närmsta tiden här :) får tillfredställa istället som du säger :)

Det testet förstår jag mig inte på.
    Ingenting annat än droger och alkohol kan påverka så att det blir missfall. Däremot kan sex vara en igångstartare till missfall om det redan är något fel. Ett friskt embryo klarar sig alltid!
  • SannaM
    ....men jag skulle nog också vara försiktig ändå, om inte annat för att hålla tankar och nojor i styr
  • Flisan79

Jag har hört samma som SannaMac men de brukar rekomendera de som tidigare haft flera MF att avstå i början. Frågan är ju isf varför.

• Vill bli fyra

Jag hade en blödning under min förra graviditet och fick då rådet att inte ha sex under tre veckor efter att det slutat blöda. Allt för att inte reta. Med tanke på hur jag mådde (orkade inte ens sitta upp då jag inte fick i mig mat) så var det aldrig några problem...

• betula
    Flisan79 skrev 2011-01-21 16:32:50 följande:
    Jag har hört samma som SannaMac men de brukar rekomendera de som tidigare haft flera MF att avstå i början. Frågan är ju isf varför.
    För att slippa fundera på om man kunde förhindrat det är vad jag fått höra. Att de helt enkelt rekommenderar en at låta bli att ha sex OM man är orolig för mf eller att det kan leda till mf. Inte för at det gör det, utan för att om man har otur att man får mf efter sex kan man skylla på sig själv och må dåligt över att man skulle ha låtiot bli att ha sex.
  • Flisan79
    betula skrev 2011-01-21 16:39:18 följande:
    För att slippa fundera på om man kunde förhindrat det är vad jag fått höra. Att de helt enkelt rekommenderar en at låta bli att ha sex OM man är orolig för mf eller att det kan leda till mf. Inte för at det gör det, utan för att om man har otur att man får mf efter sex kan man skylla på sig själv och må dåligt över att man skulle ha låtiot bli att ha sex.
    Mmm, antagligen.
  • RonjaLi

Om man säger såhär, skulle de gå ut med att samlag i särskilda fall kan leda till missfall så skulle det bli panik och ingen skulle våga ha sex vilket skulle resultera i äktenskapsproblem hos många osv...

Jag är osäker på om det i vårt fall är samlaget i sig eller själva orgasmen eller spermierna.
    Vi hade iaf inte samlag före v. 12 när vi väntade sonen.
    Den här grav. hade vi tänkt att vänta men vi skulle "bara mysa" lite men kunde inte hålla oss och direkt efter fick jag kramper och trodde jag skulle få misfall igen!

Vill absolut inte skrämma upp någon och de flesta har ju sex under graviditeten utan att det händer något!
    Men är man orolig så är det ju inte bara samlag som är sex, det går ju att göra en massa annat ;-D

• lopito

Hej all underbara människor! Stämmer in exakt på dej Renni!
    2.a barnet
    Plussade igår
    3:dje graviditeten då förra var en ofostrig graviditet

Har tid 1/2 för cellprov och då ska dom kolla vaginalt också, Är så rädd att det är likadant denna gången, för då viade stickan också pluss men sen var där inget foster i hinnsäcken.
    Men man får tänka positivt!!! Denna gång SKA det gå bra!!!!!
    Men frm till 1/2 så kommer jag vara väldigt nervös!

Kramar till alla där ute!!!

Svar på tråden BF september 2011