• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM

Jag är så jäkla förstoppad och brösten är sjukligt ömma (idag fasen brinner det i dem) så är inte alls sugen på tafs :-S Men det kanske är bra då

Gjorde ett försök idag för att häva förstoppningen: smoothie av yoghurt, vetekli, katrinplommon och lite frysta bär. Plus kanel. Får se om det sätter sprätt på tarmarna....

• malar87
    lopito skrev 2011-01-21 17:37:23 följande:
    Hej all underbara människor! Stämmer in exakt på dej Renni!
    2.a barnet
    Plussade igår
    3:dje graviditeten då förra var en ofostrig graviditet

Har tid 1/2 för cellprov och då ska dom kolla vaginalt också, Är så rädd att det är likadant denna gången, för då viade stickan också pluss men sen var där inget foster i hinnsäcken.
    Men man får tänka positivt!!! Denna gång SKA det gå bra!!!!!
    Men frm till 1/2 så kommer jag vara väldigt nervös!

Kramar till alla där ute!!!
    Ska också göra cellprov fast den 31/1 Ska försöka tigga till mig ett VUL
  • Jennypenny83

Jag har kollat efter kliniker som erbjuder privata VUL/UL eftersom jag inte vet termin eller vågar hoppas på en normalt utvecklad graviditet. Men det åar ju riktigt dyrt ocg ganska långt att köra, så det känns inte som ett alternativ. Jag får väl ringa och beklaga mig till doktorn på måndag och hoppas på bättre lycka denna gången...
    Efter mitt MA lovades jag ett tidigt VUL i nästa graviditet, men det fick jag inte alls. Och jag är precis lika livrädd denna gången.
    Dessutom behöver jag veta innan d. 1/2, hur jag ska planera sommarsemestern ;)

• H31D1
    Flisan79 skrev 2011-01-20 19:52:36 följande:
    Haha, ja tiden får visa om det är mer än en. Men sen är det ju så, vissa syns det på direkt medans andra är helt platta halva graviditeten
    ja.. med andra ord kommer man nog blir en tjockis..  från bra tränad till en tjockis..  
  • Flisan79
    H31D1 skrev 2011-01-21 21:01:05 följande:
    ja.. med andra ord kommer man nog blir en tjockis..  från bra tränad till en tjockis..  
    du får gå från tjockis till tränad sen...eller hur
  • Renni
    lopito skrev 2011-01-21 17:37:23 följande:
    Hej all underbara människor! Stämmer in exakt på dej Renni!
    2.a barnet
    Plussade igår
    3:dje graviditeten då förra var en ofostrig graviditet

Har tid 1/2 för cellprov och då ska dom kolla vaginalt också, Är så rädd att det är likadant denna gången, för då viade stickan också pluss men sen var där inget foster i hinnsäcken.
    Men man får tänka positivt!!! Denna gång SKA det gå bra!!!!!
    Men frm till 1/2 så kommer jag vara väldigt nervös!

Kramar till alla där ute!!!
    Stort Grattis =).... Denna gången är det en liten bebis magen... Ska hålla tummarna!!
    När upptäcktes den ofosterliga graviditet då?
  • Knitting Angel
    H31D1 skrev 2011-01-21 21:01:05 följande:
    Du e nog inte den enda som kommer bli "tjock" själv är jag i vecka fem och sambon sa ikväll att magen  verkligen syns och skämtade om att jag kanske var längre gången än vecka fem men det tror jag inte.

Vet inte hur länge man kan hålla det hemligt innan syskon med respektive ser att min mage har blivit större. Gick ner 20 kg innan jag blev gravid så magen var verkligen platt innan och ser ut som att man gått upp ett par kilo men det håller inte vågen med om. Obestämd
  • Gloria
    malar87 skrev 2011-01-21 18:31:24 följande:
    Ska också göra cellprov fast den 31/1 Ska försöka tigga till mig ett VUL
    Görs cellprov när man är gravid?
  • NornaB
    Gloria skrev 2011-01-22 08:20:05 följande:
    Görs cellprov när man är gravid?
    Japp, fram till vecka 15 sen kan resultatet bli missvisande.  Jag ska göra cellprov på måndag när jag är på hälsosamtal. Jag hade cellförändringar som skrapades bort förra året så jag har tagit många det senaste 18 månaderna.. 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
Svar på tråden BF september 2011