Jennypenny83 skrev 2011-01-21 19:33:21 följande:
Jag har kollat efter kliniker som erbjuder privata VUL/UL eftersom jag inte vet termin eller vågar hoppas på en normalt utvecklad graviditet. Men det åar ju riktigt dyrt ocg ganska långt att köra, så det känns inte som ett alternativ. Jag får väl ringa och beklaga mig till doktorn på måndag och hoppas på bättre lycka denna gången...
Efter mitt MA lovades jag ett tidigt VUL i nästa graviditet, men det fick jag inte alls. Och jag är precis lika livrädd denna gången.
Dessutom behöver jag veta innan d. 1/2, hur jag ska planera sommarsemestern ;)
Var bor du någonstans? Ibland kan det vara lite knöligt att hitta till de helprivata klinikerna, men ett VUL kostar sällan mer än ca 600kr om man hittat dem (ca 1000kr om man går till en IVF-klinik) Jag har förhoppningar om att få min FK-anslutna gyn att göra de två VUL som kliniken i Polen (de som satte in embryona) vill att jag ska göra under v.7 och v. 9 - men annars så tänker jag att jag får försöka göra det via den närmsta IVF-kliniken. I värsta fall åker jag tillbaka till min första klinik i Danmark, men det är lite drygt att lägga en hel dag på att resa. När det gäller den allmänna sjukvården tänker jag inte ens försöka. Det ska finnas en medicinsk indikation (som inte bara är att jag har order om att kolla från min fertilitetsklinik) och om något går fel nu kan man ju ändå ingenting göra åt det. Och i det här skedet har man ju sällan behov av akutvård ens om man får missfall, det klarar kroppen bra hemma. Däremot förstår jag ju att man absolut vill veta för sin egen skull, det vill ju jag också... Jag tror inte heller på att det är en normal graviditet än. 4 tidiga missfall senare, och 16 fertilitetsbehandlingar... Naaah,,, Möjligen är det en cykel därinne. Bebis? Va???
nasj skrev 2011-01-22 08:53:28 följande:
Känner mig osäker nu,fick färgade flytningar med blod i för två dagar sen,det kom lite,fast båda dagarna,nu verkar det helt borta!
Jag var helt helt säker på att det var ett mf på g,men stannar det upp?Borde det inte fortsätta blöda?
Bm sa till mig att får man mf brukar gravsymtomen försvinna och jag har mått grymt illa,däremot tror jag det är något annat som inte har med att jag är gravid att göra,jag har haft uppsvullen mage,får ont i övre delen av magen och illamående så fort jag äter mat och (äckelvarning) lös avföring i nästan 4 veckor nu,samt konstant illamående.Har nån av er det?
Börjar bli riktigt rädd att det är nått organ som inte mår som det ska,men med tanke på att jag även är gravid så vet man inte,skulle verkligen bli lättat om ni hade samma sak
Det är absolut ingen säker metod men i brist på annat kan du köpa samma sorts graviditetstest som du plussade med och förutsatt att det gått minst några dagar från senaste test, bör teststrecket vara starkare om graviditeten har fortsatt. Är det betydligt svagare är det ett dåligt tecken.