• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • slapparen

Hej på er

Jag har smugit runt här ett tag men nu får det vara nog med det :)

Får man vara med? :) jag är i v. 4+4 idag och BF 24-26 sept. Detta blir i så fall vårt tredje barn. Det har snart gått två år sedan vi bestämde oss för ett till barn så vägen har varit lång. Hade ett MA i mars då jag var i v. 13 och så ett MF förra månaden då jag var i v. 6. Tack och lov gick det fort att bli gravid då, hann inte ens få tillbaka mensen :)

• nasj

Känner mig osäker nu,fick färgade flytningar med blod i för två dagar sen,det kom lite,fast båda dagarna,nu verkar det helt borta!
    Jag var helt helt säker på att det var ett mf på g,men stannar det upp?Borde det inte fortsätta blöda?
    Bm sa till mig att får man mf brukar gravsymtomen försvinna och jag har mått grymt illa,däremot tror jag det är något annat som inte har med att jag är gravid att göra,jag har haft uppsvullen mage,får ont i övre delen av magen och illamående så fort jag äter mat och (äckelvarning) lös avföring i nästan 4 veckor nu,samt konstant illamående.Har nån av er det?
    Börjar bli riktigt rädd att det är nått organ som inte mår som det ska,men med tanke på att jag även är gravid så vet man inte,skulle verkligen bli lättat om ni hade samma sak

• Endymia

Jag åkte in akut i förrgår för att jag hade såå ont i magen och tarmarna, kunde inte sova, stå, ligga eller sitta.. det gjorde så ont i hela magen, blev JÄTTE orolig att det hade nått med bebben att göra, läkaren klämde och kände på magen, men han tyckte att jag var mjuk och fin, men jag kände mig mig hård och jätte uppsvälld, och jag hade verkligen jätte ont :( men de sa att det kunde vara magkatarr (har haft de förr i några år) men detta kändes inte som det, för då gör det inte ont i tarmarna, men då sa ena sköterskan att det kan vara bebben som trycker på tarmarna, men inte redan? för den e ju bara som en liten böna än ^^ är i v6+5 nu
    men då kan de vara gallan.. men jag är ju för tidigt gången än för att gallan ska påverkas?
    men jag fick det uppkollat och det var inget fel på gallan eller njurarna.

happ, ja då blev jag orolig att de skulle vara utomkvedhavadeskap, MEN jag visste ju att smärtan låg i magen och INTE i livmodern, men man blir ju ändå orolig, för jag har ju redan ett MF i bagaget och jag har svårt att bli gravid.

Men då fick jag en tid till gyn. igår (för dom har ju inga akuttider, vilket jag tycker är konstigt) fick samma gynekolog som undersökte mig när jag fick MF och han e helt underbar. Så jag fick göra ett VUL.. och vad fick jag se där, joo liiiiiiill bebben, den låg på rätt ställe och allt såg bra ut, fick se lillhjärtat slå och inget missfall på G *puh*
    Men han upptäckte att jag har pco, och det förklarar till varför min mens är oregelbunden och varför jag har svårt att bli gravid.
    Så därför hoppas jag verkligen att denna lilla får stanna kvar i magen och växa Solig

• nasj
    Endymia skrev 2011-01-22 09:00:04 följande:
    Jag åkte in akut i förrgår för att jag hade såå ont i magen och tarmarna, kunde inte sova, stå, ligga eller sitta.. det gjorde så ont i hela magen, blev JÄTTE orolig att det hade nått med bebben att göra, läkaren klämde och kände på magen, men han tyckte att jag var mjuk och fin, men jag kände mig mig hård och jätte uppsvälld, och jag hade verkligen jätte ont :( men de sa att det kunde vara magkatarr (har haft de förr i några år) men detta kändes inte som det, för då gör det inte ont i tarmarna, men då sa ena sköterskan att det kan vara bebben som trycker på tarmarna, men inte redan? för den e ju bara som en liten böna än ^^ är i v6+5 nu
    men då kan de vara gallan.. men jag är ju för tidigt gången än för att gallan ska påverkas?

happ, ja då blev jag orolig att de skulle vara utomkvedhavadeskap, MEN jag visste ju att smärtan låg i magen och INTE i livmodern, men man blir ju ändå orolig, för jag har ju redan ett MF i bagaget och jag har svårt att bli gravid.

Men då fick jag en tid till gyn. igår (för dom har ju inga akuttider, vilket jag tycker är konstigt) fick samma gynekolog som undersökte mig när jag fick MF och han e helt underbar. Så jag fick göra ett VUL.. och vad fick jag se där, joo liiiiiiill bebben, den låg på rätt ställe och allt såg bra ut, fick se lillhjärtat slå och inget missfall på G *puh*
    Men han upptäckte att jag har pco, och det förklarar till varför min mens är oregelbunden och varför jag har svårt att bli gravid.
    Så därför hoppas jag verkligen att denna lilla får stanna kvar i magen och växa Solig
    Gallan och njurarna,är lite det jag är rädd för,hur kollade de upp dem,hur snabbt fick du svar?
    Håller med dig om vad det gäller att bebisen skulle trycka på tarmarna,känns inte särskilt troligt.
    Fick du nått  svar på vad magproblemet var,menar tror de att det kan ha med PCO´n att göra?Hur känner du dig nu?
  • Endymia
    nasj skrev 2011-01-22 09:15:09 följande:
    Gallan och njurarna,är lite det jag är rädd för,hur kollade de upp dem,hur snabbt fick du svar?
    Håller med dig om vad det gäller att bebisen skulle trycka på tarmarna,känns inte särskilt troligt.
    Fick du nått  svar på vad magproblemet var,menar tror de att det kan ha med PCO´n att göra?Hur känner du dig nu?

De kollade upp det med ultraljud på sidan av magen, jag fick veta direkt att allt såg bra ut :)
    nä precis, för bebben är ju inte stor nu.
    Nä de kom inte fram till nått vettigt svar, utan det var bara hem och vila, och blev det värre så var det bara
    att komma upp akut igen.
    Gynekologen sa att han kunde inte se varför jag hade ont i magen eller tarmarna, utan bara att jag
    har pco, men det var inge fara, bara att mensen kommer oregelbundet och att smärtan kommer inte därifrån.
    Idag känns det mycke bättre i magen, är bara lite öm i tarmarna. Jag började fundera på om det kan vara för att jag ändrade min kost så fort jag fick veta att jag var gravid, äter mycke mer fibrer nu och bättre mat så magen och tarmen kanske fick en chock när de var tvungna att börja arbeta så mycke.
    Kan ju bara hoppas att de är så :)

känner du av gallan eller?

• N e m i
    Endymia skrev 2011-01-22 09:00:04 följande:

Vad är pco?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    nasj skrev 2011-01-22 08:53:28 följande:
    Känner mig osäker nu,fick färgade flytningar med blod i för två dagar sen,det kom lite,fast båda dagarna,nu verkar det helt borta!
    Jag var helt helt säker på att det var ett mf på g,men stannar det upp?Borde det inte fortsätta blöda?
    Bm sa till mig att får man mf brukar gravsymtomen försvinna och jag har mått grymt illa,däremot tror jag det är något annat som inte har med att jag är gravid att göra,jag har haft uppsvullen mage,får ont i övre delen av magen och illamående så fort jag äter mat och (äckelvarning) lös avföring i nästan 4 veckor nu,samt konstant illamående.Har nån av er det?
    Börjar bli riktigt rädd att det är nått organ som inte mår som det ska,men med tanke på att jag även är gravid så vet man inte,skulle verkligen bli lättat om ni hade samma sak
    Hoppas det håller sig borta!
    Ang ont i magen så hade jag för en vecka sedan ont i magen, högre upp i mitten, och samtidigt illamående (lite). Detta tolkade jag som halsbränna eller magkatarr. Käkade en tuggtablett mot halsbränna 30 min efter maten, och det blev bättre. Det hjälper ju lite mot sånt illamående också, då det lägger sig som en hinna över maten. Min kompis rekomenderade Reni tuggtablett (apoteket). Hoppas det blir bättre!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • nasj
    Endymia skrev 2011-01-22 10:05:04 följande:

De kollade upp det med ultraljud på sidan av magen, jag fick veta direkt att allt såg bra ut :)
    nä precis, för bebben är ju inte stor nu.
    Nä de kom inte fram till nått vettigt svar, utan det var bara hem och vila, och blev det värre så var det bara
    att komma upp akut igen.
    Gynekologen sa att han kunde inte se varför jag hade ont i magen eller tarmarna, utan bara att jag
    har pco, men det var inge fara, bara att mensen kommer oregelbundet och att smärtan kommer inte därifrån.
    Idag känns det mycke bättre i magen, är bara lite öm i tarmarna. Jag började fundera på om det kan vara för att jag ändrade min kost så fort jag fick veta att jag var gravid, äter mycke mer fibrer nu och bättre mat så magen och tarmen kanske fick en chock när de var tvungna att börja arbeta så mycke.
    Kan ju bara hoppas att de är så :)

känner du av gallan eller?

Var du på gynakuten då eller var det på vanliga akuten.DU har rätt vad det gäller maten.Jag vet iof att jag har ändrat min kost,jag äter sjukt mkt frukt och mjölkprodukter,det är det som jag får i mig pga illamåendet.Det som gjorde mig orolig är just det att jag känner att jag vill kräkas så fort jag äter och får kramp i magen,har googlat på det och har fått upp skräcksjukdomar,så det är ingen ide att jag fortsätter spekulera i det utan jag får helt enkelt kolla upp det.Frågan är om jag ska göra det akut eller vänta..känner lyckligtvis inte av gallan,ska jag vara helt ärlig hoppas jag på att jag bara är känslig,att tarmarna kanske arbetar saktare nu pga av graviditet samt att det har med att jag inte rör på mig längre (sen jag blev gravid har jag knappt pallat nått pga illamåendet)
  • nasj
    N e m i skrev 2011-01-22 10:15:12 följande:
    Hoppas det håller sig borta!
    Ang ont i magen så hade jag för en vecka sedan ont i magen, högre upp i mitten, och samtidigt illamående (lite). Detta tolkade jag som halsbränna eller magkatarr. Käkade en tuggtablett mot halsbränna 30 min efter maten, och det blev bättre. Det hjälper ju lite mot sånt illamående också, då det lägger sig som en hinna över maten. Min kompis rekomenderade Reni tuggtablett (apoteket). Hoppas det blir bättre!
    Testade också dem när jag var gravid med min son för jag hade grym halsbränna och sura uppstötningar,jag blev så beroende av dem att jag var tvungen att sova med dem,en gång tog de slut mitt inatten och det slutade med att jag grät så mkt att min kille fick köra till apoteket vid centralen som har dygnet runt öppet och köpa nya,hade inte klarat mig utan dem,däremot funkar de inte alls nu.. Har inga sura uppstötningar utan det sitter liksom i magen
  • kantarellkisse
    Jennypenny83 skrev 2011-01-21 19:33:21 följande:
    Jag har kollat efter kliniker som erbjuder privata VUL/UL eftersom jag inte vet termin eller vågar hoppas på en normalt utvecklad graviditet. Men det åar ju riktigt dyrt ocg ganska långt att köra, så det känns inte som ett alternativ. Jag får väl ringa och beklaga mig till doktorn på måndag och hoppas på bättre lycka denna gången...
    Efter mitt MA lovades jag ett tidigt VUL i nästa graviditet, men det fick jag inte alls. Och jag är precis lika livrädd denna gången.
    Dessutom behöver jag veta innan d. 1/2, hur jag ska planera sommarsemestern ;)
    Var bor du någonstans? Ibland kan det vara lite knöligt att hitta till de helprivata klinikerna, men ett VUL kostar sällan mer än ca 600kr om man hittat dem (ca 1000kr om man går till en IVF-klinik) Jag har förhoppningar om att få min FK-anslutna gyn att göra de två VUL som kliniken i Polen (de som satte in embryona) vill att jag ska göra under v.7 och v. 9 - men annars så tänker jag att jag får försöka göra det via den närmsta IVF-kliniken. I värsta fall åker jag tillbaka till min första klinik i Danmark, men det är lite drygt att lägga en hel dag på att resa. När det gäller den allmänna sjukvården tänker jag inte ens försöka. Det ska finnas en medicinsk indikation (som inte bara är att jag har order om att kolla från min fertilitetsklinik) och om något går fel nu kan man ju ändå ingenting göra åt det. Och i det här skedet har man ju sällan behov av akutvård ens om man får missfall, det klarar kroppen bra hemma. Däremot förstår jag ju att man absolut vill veta för sin egen skull, det vill ju jag också... Jag tror inte heller på att det är en normal graviditet än. 4 tidiga missfall senare, och 16 fertilitetsbehandlingar... Naaah,,, Möjligen är det en cykel därinne. Bebis? Va???
    nasj skrev 2011-01-22 08:53:28 följande:
    Det är absolut ingen säker metod men i brist på annat kan du köpa samma sorts graviditetstest som du plussade med och förutsatt att det gått minst några dagar från senaste test, bör teststrecket vara starkare om graviditeten har fortsatt. Är det betydligt svagare är det ett dåligt tecken.
Svar på tråden BF september 2011