• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LillaLilja

Hej igen!
    Är inne varje dag och läser, men känner att jag inte har så mycket att skriva om...

Jag har nästan inga symptom alls nå mer Rynkar på näsan inte som jag tänker på iaf, öm i brösten bara, men inte så farligt..
    Jag kissar inte oftare, är inte hård i magen, inga illa mående ingenting Rynkar på näsan

Är ju visserligen super glad att jag slipper må dåligt, men ändå så vill man ju känna att man är gravid :)

Längtar till den 7 Februari, då är det inskrivning på MVC och sambon har lovat att han ska ta ledigt och följa med =) Känns super att han ställer upp redan, men vi har ju kämpat för bönan också så jag hade nästan inte räknat med annat =) BM sa även att om jag ville skulle hon försöka att lyssna på hjärtat, men hon sa att det var inte säkert att det skulle höras något då.. Och det har jag full förståelse för =)
    Kommer vara i v. 10+2 då om jag räknat rätt =)

Han har även blivit hur underbar som helst hemma, han städar, lagar mat(oftare), tvättar, plockar med disk och pysslar om mig och tycker att jag ska ta det lugnt och inte göra nånting =) Känns skönt på ett vis, men jag blir så extremt rastlös så jag brukar inte kunna låta bli att hjälpa till =)

I torsdags passade vi på att ta en sväng till IKEA, det var farligt kan jag säga, men vi har redan bestämt oss vad vi ska ha för säng och skötbord när bönan kommer =)

• Nonkan82
    NiWa skrev 2011-01-22 19:21:12 följande:
    Jag har läst varenda inlägg här i smyg...Skrattande Jag har en son född -08, har sen haft två MA och ett MF. Inget hjärta har tickat då..
    För snart två veckor sedan såg vi hjärtslag vid vul - chockartad lycka! Har ingen menscykel, men gissar att jag gått ca 7 fulla veckor.
    Men..... Nu har symtomen avtagit jättemycket sedan två dagar. Brösten ömmar mindre, mår inte lika illa, är inte lika hysteriskt trött... Blir så himla rädd!
    Har tid för inskrivning och nytt vul 8/2, känns som en evighet.

Ville mest skriva av mig. Kram till er alla!
    Hej!
    Förstår att du känner dig orolig med både mf och ma i bagaget. Oron kommer man nog aldrig ifrån helt (även om man inte haft mf innan). Jag är i v 7+1 och känner som du att symtomen avtar ibland. Förra veckan kände jag ingen molvärk eller direkt ömmande i brösten. Var iof sig ganska trött men det är jag andå nu när det är vinter och jag jobbar heltid
    Sen kom symtomen tillbaka lite nu för nån dag sedan, så jag hoppas allt är bra med bebben.  Hoppas det är bra med alla våra små bebisar :)
    Kram
  • Hannabus
    Jennypenny83 skrev 2011-01-22 19:57:11 följande:
    Tack för tipps Kantarellkisse! Århus har jag kollat upp, men det låg också runt 1000-lappen. De andra ställena är för långt borta, med en ett-åring och jobb i vardagarna känns det inte aktuellt. Jag får väl hoppas på en snäll doktor, annars vänta snällt på KUBB :)

Ang. flytningar Hannabus, så förstår jag inte helt frågan..? Menar du vanliga flytningar eller bruna/ blodblandade?
    jag menade vanliga.. de e lite jobbigt.. "( mängden känns ofräscht liksom..
  • hanna elise

Åh så glad jag är.
    En av mina närmsta vänner berättade att de ska ha barn igen. 6 veckor före oss. Så nu har jag nån att vara mammaledig med. :)
    Jag har verkligen spekulerat fram och tillbaka men trodde att ingen av kompisarna skulle ha barn just nu.
    Jag var sååååå sugen på att berätta att vi också ska ha barn igen, men jag lyckades hålla mej. Duktigt va? 

• Chasingdreams

Hej!
    Jag hoppar in i denna tråd och hoppas att det går bra. Jag har beräknat BF 26/9. Är nu i vecka 4+5. Har en hel massa symtom och känner mig gravid: illamående, kissnödig, ont på olika ställen i magen, mensvärk m.m. Detta är mitt första barn, så det känns lite nervöst,
    Kram till er allihopa!

• rubin

Igår hade jag så mkt molvärk att jag var tvungen att ta Alvedon. Jag har inte så ont i själva brösten men bröstvårtorna gör ont när man tar på dem och de har börjat växa och hoppas verkligen att de växt klart snart för annars kommer de se groteska ut.
    Jag har verkligen problem med att sova, drömmer jättemycket och känner mig orolig i kroppen, nån mer som ar det så?

• N e m i
    Endymia skrev 2011-01-22 19:58:29 följande:
    kopierar från en sida :)

PCO står för polycystiska ovarier och betyder egentligen ”äggstockar med många cystor”. Namnet är inte korrekt eftersom det inte rör sig om cystor utan om äggblåsor (folliklar). När läkaren undersöker med ultraljud kan man se att äggstocken innehåller många små äggblåsor, ofta arrangerade som ett pärlband i kanten av äggstocken. Äggstockar med detta utseende kan vara en normalvariant som många kvinnor, speciellt unga, har och behöver inte betyda problem med att bli gravid.

En kvinna som har äggstockar av PCO-typ och som dessutom har ett eller flera symptom, framför allt oregelbundna och glesa menstruationer, bedöms ha så kallat PCO-syndrom (PCO-S). Det föreligger då en obalans i hormonerna och innebär svårigheter att bli gravid utan medicinsk hjälp. Man kan också ha ett eller flera andra symptom som hänför sig till ökad produktion av manligt könshormon, testosteron. Den hormonella obalansen fastställs med blodprov och ser olika ut hos olika kvinnor. Främst är halterna av testosteron, SHBG (sexhormonbindande globulin), och insulin påverkade. 7–15% av alla kvinnor i fertil ålder har PCO-S, några så lindrigt att de inte märker av det.

Symptom Oregelbunden menstruation med långa intervall eller utebliven mens (gäller alla kvinnor med PCO-S) Infertilitet till följd av utebliven ägglossning Ökad tendens till acne i vuxen ålder Ökad behåring av manlig typ Tunt huvudhår hos unga kvinnor eller håravfall av manlig typ (ovanligt) Minskad känslighet i vävnaderna för insulin, något som kan leda till typ 2-diabetes Övervikt med framför allt bålfetma (midja/höft förhållandet > 0,8) Ätstörningar Godissug/sockersug, egentligen sug efter kolhydrater
    Jaha, där ser man! Vad lite man vet, men alltid intressant att lära sig mer. 7-15% låter mycket, men som det stod så är det kanske så lindrigt att många inte märker det. Fick du ta blodprov då efter läkaren sätt det med vul?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    hanna elise skrev 2011-01-23 08:29:57 följande:
    Åh så glad jag är.
    En av mina närmsta vänner berättade att de ska ha barn igen. 6 veckor före oss. Så nu har jag nån att vara mammaledig med. :)
    Jag har verkligen spekulerat fram och tillbaka men trodde att ingen av kompisarna skulle ha barn just nu.
    Jag var sååååå sugen på att berätta att vi också ska ha barn igen, men jag lyckades hålla mej. Duktigt va? 
    Vad roligt för er! Det är verkligen super att ha någon att dela graviditeten och mammaledigheten med! När jag blev gravid med sonen hade min bästa vän blivit gravid 2 veckor innan mig. Många trodde vi hade planerat det så, men det var en slump, men en rolig sådan!
    Otroligt att du kunde hålla tyst! 
  • N e m i
    rubin skrev 2011-01-23 10:46:24 följande:
    Igår hade jag så mkt molvärk att jag var tvungen att ta Alvedon. Jag har inte så ont i själva brösten men bröstvårtorna gör ont när man tar på dem och de har börjat växa och hoppas verkligen att de växt klart snart för annars kommer de se groteska ut.
    Jag har verkligen problem med att sova, drömmer jättemycket och känner mig orolig i kroppen, nån mer som ar det så?
    Känner precis igen mig i det du skriver. Både om onda bröstvårtor och dålig sömn! Känns lustigt att sova dåligt, när man är så trött ändå!
Svar på tråden BF september 2011