• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Nonkan82
    nasj skrev 2010-12-31 08:09:05 följande:
    Jag fick lite bruna flytningar under graviditeten med min son,men allt gick bra,kanske är nidationsblödning,när hade du beräknad mens?Har hört att den kommer runt då man skulle haft mensen,men är absolut inte säker..
    Hej!
    Jag har BIM idag =) testade igen och fick ett starkare streck än igår och i förrgår, men det var ändå inte lika tydligt som kontrollstrecket. Får testa igen om några dar för att se om hcg-halten stegrar.
    Hade lite bruna flytningar igår efter ett toabesök bara, men sen inget mer. Hade iof sex i förrgår kväll så det kanske var därför jag hade sån flytning
  • Cat
    jessii87 skrev 2010-12-31 08:34:32 följande:
    Jag plussade igår morse och imorse testade jag CB digital som även det visade gravid. Så nu kan jag pusta ut o njuta av att jag faktiskt är gravid. Vilken underbar känsla!! Är bara orolig för missfall.. Hur vanligt är det att man får missfall tidigt under graviditeten?

När berättar ni för vänner o familj att ni är gravida? Jag är så glad att jag spricker o bara vill berätta för min familj osv.. Men det kanske är bäst att vänta lite....
    Jag tycker man berättar när man vill och känner att det känns rätt. För mig handlar det om, om du vill att människorna ska veta om det också, om något händer, för det är ju en risk. Vi har redan berättat för våra syskon och föräldrar, för vi (och de) har väntat så länge på att vi ska lyckas. Vi ser ingen anledning till att gå och vara lyckliga i smyg, när vi kan dela lyckan med fler!!
  • hanna elise

jag hade ju tänkt testa imorse igen och se om det blev starkare. Men jag var så kissnödig när jag vaknade att jag fick rusa till toaletten och glömde helt bort det.
    Eftersom jag har BIM först på onsdag så känns det som att nån spelar mej ett spratt, att jag inte alls skulle va gravid utan att mensen kommer om några dagar.

det är nästan så att jag funderar på att inte berätta nåt för maken förrän nästa helg, ifall det skulle vara falskt alarm... jag vet inte hur jag ska göra faktiskt.  

• Flisan79
    nasj skrev 2010-12-31 08:09:05 följande:
    Jag fick lite bruna flytningar under graviditeten med min son,men allt gick bra,kanske är nidationsblödning,när hade du beräknad mens?Har hört att den kommer runt då man skulle haft mensen,men är absolut inte säker..
    Nidationsblödning är den blödning som kan uppstå när ägget fäster vilket sker vanlig 7-10 dagar efter ÄL

Det är däremot vanligt att ha en blödning runt den tid man skulle haft sin mens och det är helt ofarlig.

Hur är allas magar...då menar jag, jag är lixom dålig i magen hela tiden (sorry för infon). Är de fler än jag? Undrar om det är en reaktion på hormonet eller för att jag är så nervös..Drömmer
  • Renni
    MIn mage crazy... Ibland stenhård & ibland åt andra hållet...
    den kan inte bestämma sig riktigt.

Det där med att berätta för andra, jag tycker att man får känna efter själv när det känns rätt.
    Vissa väntar länge med att berätta medans andra berättar direkt.
    Vi har berättat för våra föräldrar & syskon bara... Ville gärna dela den glädjen & även om det blir missfall så får vi dela sorgen också. Men som sagt det är ju olika för alla hur man känner.

• Nonkan82

Min mage är också skum... förra veckan hård och nu senaste dagarna bubblig och lös... man får hoppas det bättrar till sig snart.

• Flisan79
    Nonkan82 skrev 2010-12-31 11:12:08 följande:
    Min mage är också skum... förra veckan hård och nu senaste dagarna bubblig och lös... man får hoppas det bättrar till sig snart.
    Mmm....man känner sig inte direkt fräch
  • Jokkan
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • cicci89

har haft väldigt ont i magen frm och tillbaka på morgonen... kan det vars ett missfall på g? :(

Svar på tråden BF september 2011