• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    betula skrev 2011-02-04 14:58:07 följande:
    Jag har ju BF 2/9, så risken är väl ganska så stor att det lika gärna blir i augusti. Jag har dock en stark känsla av att det blir den 11/9, men jag hoppas innerligt att jag inte skall behöva gå över tiden så länge :P Min mamma har fått alla oss barn på BF, så m tur följer jag hennes rutin. :)
    Min mamma har också fött runt BF förutom med just tredje då hon gick över en vecka.... fast på hennes tid beräknades BF alltid efter senste mens, så man blev ju inte flyttad hit och dit. Jag blev iofs bara flyttad 4 och 3 dagar med mina, men födde ändå ganska tidigt så länge de kommer efter v36+ så är det ju lugnt.
    Google is my friend ♥
  • M y
    She is Me skrev 2011-02-04 10:58:24 följande:
    Ja visst är det tur att det kommer en bebis annars hade jag aldrig velat vara gravid igen, efter förra graviditeten... men man glömmer snabbt, som tur är.....

Man brukar ju säga att om man sexar på själva ägglossningen så är det större chans att det blir en pojke, då pojkspermierna är snabbare men med kortare livslängd än flickspermierna som kan hålla ut ett par dygn.  JAg vet inte exakt när jag hade ägglossning, och om jag följer kalendern så hade vi bara sex innan äglossningen för att mannen åkte iväg på ägglossningsdagen.  :D
    Jaha och det säger du nu? Haha
    Jag vet exakt när jag hade ÄL då jag körde med ClearBlues ägglossningsstickor.Får hoppas att min sambos är segare än exmakens Drömmer
    Ärligt talat spelar det ingen roll vad det blir,men jag kan ju inte ljuga om att en flicka hade varit roligare att få efter två pojkar.
  • She is Me

Haha MY jag ber så mycket om ursäkt :) men om jag får en flicka och du en pojke kan vi ju byta, eller kanske inte hehe

• Elinsmamma67

Varit på inskrivning idag, är i 7+3.
    Har faktiskt haft lite smått ångest de senaste dagarna och känner mig ganska bortskämd över det. Min noja rör min kropp (har glömt av hur den ändras, var snart 14 år sen jag fick min dotter) och jag gillar det inte alls.
    Är stor som ett hus på kvällarna, vilket har lagt sig på morgonen men ändå. Är konstant hungrig och har
    redan gått upp 3 kg...Klåda på kroppen, konstant trötthet - kan sova lätt 12 timmar och gärna sova lite middag på det...

Angående vikten så började det nog egentligen med att jag mådde fruktansvärt illa och det dämpades lite om jag smååt. Numer mår jag inte alls särskilt illa längre, men kroppen skriker efter mat ändå. Måste försöka tänka mig för lite vad jag stoppar i mig....Har förvandlats till en tråkig martyr som gnäller över min kropp och är avundsjuk på min man som bara kan gå genom livet och inte få några förändringar alls...) Ego? Ja, som sjutton Skäms 

Pratade också mycket med barnmorskan om en skada jag ådrog mig i höstas då jag bröt nacken och ryggen på två ställen. Är rätt orolig hur det ska gå med ryggen i graviditeten men också i förlossningen?! Hon var väldigt förstående och låter läkaren prata med min ortoped så får vi se vad de kommer fram till.

Usch vad jag gnäller nu, barnet är ju planerat så det är inte likt mig att gnälla - men jag hade helt enkelt glömt av att inte allt fortgår som vanligt....

• knorrig

Japp, då var nästa steg ett faktum - mammabyxorna är inhandlade! Flört
    Gick in i v.10 idag (9+0) men står snart inte uuut med trycket på magen av mina vanliga byxor.
    Funderar på att göra ett privat VUL, så att det värsta oron kan dämpas lite.

Hehe, får höra av min sambo var och varannan dag att jag går runt i en "bubbla".
    Kan tänka mig att det beror på att jag är väldigt trött och har slut på energi i kroppen..

• miqaw
    betula skrev 2011-02-04 14:55:51 följande:
    Nu är jag medlem, men har ingen aning om hur det funkar. :P Men det ger väl sig m tiden :)
    Är också med men det är en gåta hur det funkar :D
  • Cornellia
    miqaw skrev 2011-02-04 17:33:31 följande:
    Är också med men det är en gåta hur det funkar :D
    Det ger sig nog, tänke försöka få denna tråd inflyttad i gruppen, då blir det kanske lite mer "liv i luckan"
  • miqaw
    Cornellia skrev 2011-02-04 17:45:30 följande:
    Det ger sig nog, tänke försöka få denna tråd inflyttad i gruppen, då blir det kanske lite mer "liv i luckan"
    Så kan det nog vara ja!!!
    Men var tusan hittar jag hur jag kommer till gruppen? Ska väl inte behöva gå hit först för att klicka på länken? Skäms
Svar på tråden BF september 2011