• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-04 10:11:40 följande:

Fy,att det inte ska räcka att man är "gravid" nejdå. Sen ska man få en massa annat besvär på köpet. Me huvudsaken är att det kommer något positivt i slutändan,det var så jag tänkte och kommer tänka ifall jag skulle ha maximal otur denna gången.

Hur menar du att du tror att det är en flicka med tanken på när ni sexade och ägglossning ???

Ja visst är det tur att det kommer en bebis annars hade jag aldrig velat vara gravid igen, efter förra graviditeten... men man glömmer snabbt, som tur är.....

Man brukar ju säga att om man sexar på själva ägglossningen så är det större chans att det blir en pojke, då pojkspermierna är snabbare men med kortare livslängd än flickspermierna som kan hålla ut ett par dygn.  JAg vet inte exakt när jag hade ägglossning, och om jag följer kalendern så hade vi bara sex innan äglossningen för att mannen åkte iväg på ägglossningsdagen.  :D
    Google is my friend ♥
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 08:19:20 följande:
    Mmm... och för mig som inte har något direkt illamående (bara om jag stressar iväg till spårvagnen när jag vaknat, behöver ta det lite lugnt om jag ska klara resan) tog jag det som ett kvitto på missfall. Det är galet ångestframkallande att vänta och söka tecken... men efter fyra tidiga missfall och fyra års behandlingar finns det liksom ingen annan väg misstänker jag - jag kan bara oroa mig. Men det blev lite bättre efter att jag såg hjärtat slå. Då är det inte ett skämt i alla fall, jag är verkligen gravid
    Och det missfallet jag har haft mådde jag tio gånger mer illa än jag gjort denna grav hittills. Så jag tror ingenting på att inget/lite illamående och missfall hänger ihop! :)
  • nasj
    Chasingdreams skrev 2011-02-04 07:29:33 följande:
    En bra grej för alla oss som kämpar med illamående (såg det i en iphone-ap):
    Ca 7/10 kvinnor mår illa under graviditeten. Kvinnor som mår illa får i mindre utsträckning missfall.
    Va,har aldrig hört det tidigare,hur kan det  stämma? Illamåendet beror på att lever bryter ned hormonerna.Läkaren på akutmottagningen SÖS sa till mig att illamåendet kan vara starkare när man har höga halter av hormoner,har man även leverproblem kan det orsaka mer illamående längre tid under graviditeten,men det har inget att göra med missfall.Däremot sa läkaren att har man haft ett missfall (Som kanske inte kommit ut,kan ju ta ett par veckor i värsta fall)så slutar vanligtvis graviditetssymtomen tex illamående
  • Renni

Hej allihopa!

vad kul att det är så många som är aktiva här på tråden!

Jag har fått jätte problem med kräkningar & svimningar så jag blev ombedd av min barnmorska att sjukskriva mig i en vecka. Sen har jag fått en tid hos läkarn nästa torsdag. Och på tisdag ska jag på inskrivning...
    Inga tabletter hjälper... Har testat allt man bara kan testa!
    Känns inte alls roligt då detta är första veckan på nya jobbet.. men jag måste nog lyssna på kroppen & varva ner ett slag. Det är ju ett till liv att ta hand om som sagt....

• She is Me

Vi har bestämt att vi nog ska börja berätta för familjen nu iveckan, vi har gjort det de andra två gångerna, plus att magen börjar blir lite mer fläskig nu så det går inte att dölja, måste byta klädstil isf

Google is my friend ♥
  • She is Me

är det någon mer än jag som tror att bebisen kommer komma i augusti? båda mina barn har kommit tidigare... så jag räknar nästan med att inte gå till BF. Fick ettan i v38+2 och andra v37+2

Google is my friend ♥
  • betula
    Cornellia skrev 2011-02-04 13:49:58 följande:
    Nu flickor har jag skapat en medlemsgrupp åt oss, tänkte att det kanske blir lättare om vi kan ha flera olika trådar osv.
    Gå med!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september...
    Nu är jag medlem, men har ingen aning om hur det funkar. :P Men det ger väl sig m tiden :)
  • betula
    She is Me skrev 2011-02-04 14:14:34 följande:
    är det någon mer än jag som tror att bebisen kommer komma i augusti? båda mina barn har kommit tidigare... så jag räknar nästan med att inte gå till BF. Fick ettan i v38+2 och andra v37+2
    Jag har ju BF 2/9, så risken är väl ganska så stor att det lika gärna blir i augusti. Jag har dock en stark känsla av att det blir den 11/9, men jag hoppas innerligt att jag inte skall behöva gå över tiden så länge :P Min mamma har fått alla oss barn på BF, så m tur följer jag hennes rutin. :)
Svar på tråden BF september 2011