• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • miqaw
    miqaw skrev 2011-02-04 18:10:52 följande:
    Så kan det nog vara ja!!!
    Men var tusan hittar jag hur jag kommer till gruppen? Ska väl inte behöva gå hit först för att klicka på länken? Skäms
    Bortse från min kommentar, har hittat "Mina grpper" nu!
  • hanna elise

Lite smått deppig....
    Förra grav hade jag stora problem med foglossningar, från v 20 kunde jag knappt röra mej alls. Sov aldrig en hel natt för att smärtan var outhärdlig.
    Hade hoppas slippa det denna gång, men under veckan har det smugit sej på. Städade när jag kom hem idag efter en hektisk dag på jobbet med mycket spring. Efter det tog jag en kort tupplur och sen fick jag mej inte ur soffan :( Det bara skar i höften (den höga) för arje steg jag tog.
    Känns precis som förra grav. Och jag är ju bara i v 9!!!!

Men man ska väl egentligen inte klaga, det kommer ju en belöning... även om september just nu känns vääääääldigt avlägset.
    Nån fler som känner av fogarna redan? 

• Emelie8409
    N e m i skrev 2011-02-03 18:27:47 följande:
    Har idag varit på VUL (pga 2 MF/MA)... Läkaren visade mig en liten krabat på över 2 cm med tickande hjärta! Enl mätningen var jag ca 8+6. Såg den lilla vifta med händerna! Fick söta bilder med mig hem. Hoppas nu att det fortsätter gå bra!
    Grattis, vad roligt!! Jag var också på VUL igår! Nu har vi en liten bild som sitter på kylskåpet! =)
  • malar87

Inhandling av åksjuke tabletter gjordes idag. Tog en fika på stan som blev en smörgåstårta nu är jag nöjd

• N e m i
    Emelie8409 skrev 2011-02-04 18:31:57 följande:
    Grattis, vad roligt!! Jag var också på VUL igår! Nu har vi en liten bild som sitter på kylskåpet! =)
    Visst är det härligt! Nu längtar man till RUL då man får se lite mer!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • kantarellkisse
    M y skrev 2011-02-04 16:07:34 följande:
    Jaha och det säger du nu? Haha
    Jag vet exakt när jag hade ÄL då jag körde med ClearBlues ägglossningsstickor.Får hoppas att min sambos är segare än exmakens Drömmer
    Ärligt talat spelar det ingen roll vad det blir,men jag kan ju inte ljuga om att en flicka hade varit roligare att få efter två pojkar.
    Fast du vet inte exakt... Det är 12-48 timmar till ägglossning efter att LH stegrat. Fast om du testat bara en gång varje dag kan LH ha varit stegrad i 24 timmar redan och ägget släppt när du får positivt...

Om vi leker med tanken att ni hade sex samma dag stickan slog om och du faktiskt såg stegringen rätt nära till när den skedde kan det ju ha varit så att ägglossningen inte skedde förrän 2 dygn senare och rent tekniskt blir det fler flickspermier som fått chansen. Om ni haft sex flera gånger inom den tiden bör det vara jämlikt... Då finns flickspermierna från förra gången därinne och väntar redan medan pojkspermierna från denna gången pilar dit och kommer ikapp och då har man ju inget att gå på. Typ...
  • N e m i
    Renni skrev 2011-02-04 13:21:40 följande:
    Hej allihopa!

vad kul att det är så många som är aktiva här på tråden!

Jag har fått jätte problem med kräkningar & svimningar så jag blev ombedd av min barnmorska att sjukskriva mig i en vecka. Sen har jag fått en tid hos läkarn nästa torsdag. Och på tisdag ska jag på inskrivning...
    Inga tabletter hjälper... Har testat allt man bara kan testa!
    Känns inte alls roligt då detta är första veckan på nya jobbet.. men jag måste nog lyssna på kroppen & varva ner ett slag. Det är ju ett till liv att ta hand om som sagt....
    Usch vad jobbigt! Tråkigt när man vill så mycket men inte orkar eller kan nått. Du gör helt rätt som tar det lugnt! Hoppas det bättrar sig snart!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • SannaM
    knorrig skrev 2011-02-04 17:26:47 följande:
    Japp, då var nästa steg ett faktum - mammabyxorna är inhandlade! Flört
    Gick in i v.10 idag (9+0) men står snart inte uuut med trycket på magen av mina vanliga byxor.
    Funderar på att göra ett privat VUL, så att det värsta oron kan dämpas lite.

Hehe, får höra av min sambo var och varannan dag att jag går runt i en "bubbla".
    Kan tänka mig att det beror på att jag är väldigt trött och har slut på energi i kroppen..
    Yeah! Jag funderar också starkt på att köpa ett par. Måste gå med uppknäppta och nu på kvällen kanjag inte ens stänga gylfen :-/

Åh... jag känner mig helt kärlekslös just nu. Tycker sambons parfym luktar illa, hennes ansiktskräm, hennes andedräkt...allt, och jag vill inte kramas och inte pussas Jättekonstig känsla, eftersom jag ALLTID vill mysa. Hon tycker inte det är så kul heller förstås... Hoppas dessa känslor går över snart alltså, och luktkänsligheten!!

Men du, du kollade väl den lilla en gång? Fast det är klart, det var länge sedan nu...
  • SannaM
    hanna elise skrev 2011-02-04 18:25:42 följande:
    Lite smått deppig....
    Förra grav hade jag stora problem med foglossningar, från v 20 kunde jag knappt röra mej alls. Sov aldrig en hel natt för att smärtan var outhärdlig.
    Hade hoppas slippa det denna gång, men under veckan har det smugit sej på. Städade när jag kom hem idag efter en hektisk dag på jobbet med mycket spring. Efter det tog jag en kort tupplur och sen fick jag mej inte ur soffan :( Det bara skar i höften (den höga) för arje steg jag tog.

Men man ska väl egentligen inte klaga, det kommer ju en belöning... även om september just nu känns vääääääldigt avlägset.
    Jag funderar på om det är fogarna jag känner av... känns liksom "jobbigt" i ljumskarna ibland när jag gått mycket och får ont i höften av att ligga på sidan när jag sover. Fogarna?!
  • lyckligt gift
    hanna elise skrev 2011-02-04 18:25:42 följande:
    Lite smått deppig....

Usch då, tycker synd om dig. Jag är glad varje dag som passerar utan foglossningar. Fick det tidigt förra graviditeten, om jag kommer ihåg rätt så började det redan i v.10-12 och höll i sig hela graviditeten ut.

Gick du hos sjukgymnast förra grav. för foglossningarna?
    Linnéa 2008
Svar på tråden BF september 2011