• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    M y skrev 2011-02-04 23:46:27 följande:
    Exakt vad jag sa till honom,då säger han " Det tog sig den 24:e,se det som en sen julklapp"
    Min julklapp blev att jag anade att det faktiskt var ett litet frö sått :) Testade dock inte förrän den 28e, då vi kommit hem efter allt julfirande
  • Flisan79

Tillbaka från en lyckad kväll. Lyckades rapa ut det mesta efter middagen den timme vi fick vänta på att filmen skulle börja. Väl där inne hade jag dels ingen vid min sida och satt längst bak. Fjärtarna var luktfria tills vi kom hem....TUR det för då blev det inte nådigt

• Grodlår

Idag är jag i v.9+0. Tycker de sista 2 veckorna har gått fort.
    Idag ska jag och min mamma ut och äta middag och gå på bio. Bara jag och mamma. Mammamys är alltid roligt.
    Men först ska jag ta med kidsen och åka skridskor.

• NornaB
    katzon skrev 2011-02-04 22:03:13 följande:
    Alltså, seriöst! Är det någon mer än jag som skulle kunna mörda någon med sina pruttar. Min mage är total kass, luktar INTE okej under täcket när man ska sova. HAHAHA!!!
    Jag med! Mannen är inte så nöjd HaHa
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • katzon

Haha, skönt att höra att jag inte är själv. Det måste ju bero på att tarmarna inte jobbar som vanligt! Trevligt är det icke

Grattis Flisa79 till bröllopsdagen!!!!
    Jag tog reda på att ni firade tennbröllop det är inte illa pinkat
    Vi firade pappersbröllop i somras (1 år) haha..

• SannaM
    katzon skrev 2011-02-04 22:03:13 följande:
    Alltså, seriöst! Är det någon mer än jag som skulle kunna mörda någon med sina pruttar. Min mage är total kass, luktar INTE okej under täcket när man ska sova. HAHAHA!!!
    Haha, har EXAKT samma problem!
  • SannaM
    betula skrev 2011-02-04 20:33:08 följande:
    Haha

Min stackars sambo har inte fått komma nära mig på veckor :P Han lukta illa och jag mår illa så så fort han tar på mig känner jag mig än mr spyfärdig. Fast nu har ha ju varit bortrest en vecka, så nu tusan saknar jag honom ;)
    Skönt att fler är som jag... Men precis som du så skulle jag nog sakna min sambo om hon drog iväg en natt eller två... definitivt!
  • SannaM

Hörnini som kan det här med barnvagnar: Vi fick en begagnad Emmaljunga igår, min gamla au pair-familj som var uppe från Tyskland och passade på att ge oss den i present. Schysst, eller hur? Men, problemet är att den har stått på deras vind sedan barnet (som nu är 3 år) vuxit ur den, och det har blivit fuktränder i själva "liggpåsen" och på sufletten (där det även finns mögelstänk). Hur göra?? Min sambo har letat runt på nätet efter butiker som säljer Emmaljunga (tror detta är en classic av något slag... väldigt rymlig liggdel, praktisk men ganska stor, liksom) men hittar inget. Den här kan max vara 3,5 år gammal vad vi förstår.

Vi ska ju försöka tvätta allt som går att tvätta, men sufletten blir svår och vi vill ju inte riskera att vår lilla bebis ligger bland mögelrester... Hjälp! Den är väldigt fin i övrigt, så vi vill förstås ha den.

• betula

Idag går vi in i v 11 (10+0)! Känns som man faktiskt börjar komma riktigt nära de där första kritiska månadernas slut nu :)

Idag kommer dessutom sambon äntligen hem, så det lär bli mys framför nån bra film ikväll. Hjärta Fast innan han kommer måste ja städa!!

• Längtan81

Kände igår att det inte luktade hallon efter man släppt på trycket....=) Klarar inte heller av närhet som det är nu, en liten kram går bra men mår för illa helt enkelt...

I vilken vecka köpte ni mammakläder?

Svar på tråden BF september 2011