• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    SannaMac skrev 2011-02-04 20:06:49 följande:
    Yeah! Jag funderar också starkt på att köpa ett par. Måste gå med uppknäppta och nu på kvällen kanjag inte ens stänga gylfen :-/

Åh... jag känner mig helt kärlekslös just nu. Tycker sambons parfym luktar illa, hennes ansiktskräm, hennes andedräkt...allt, och jag vill inte kramas och inte pussas Jättekonstig känsla, eftersom jag ALLTID vill mysa. Hon tycker inte det är så kul heller förstås... Hoppas dessa känslor går över snart alltså, och luktkänsligheten!!

Men du, du kollade väl den lilla en gång? Fast det är klart, det var länge sedan nu...
    Haha

Min stackars sambo har inte fått komma nära mig på veckor :P Han lukta illa och jag mår illa så så fort han tar på mig känner jag mig än mr spyfärdig. Fast nu har ha ju varit bortrest en vecka, så nu tusan saknar jag honom ;)
  • malar87

Min högra höft har jag börjat få ont i och även ryggen. Min stackars sambo får höra hur illa jag mår hela tiden stackarn vilket gnäll egentligen haha

• katzon

Alltså, seriöst! Är det någon mer än jag som skulle kunna mörda någon med sina pruttar. Min mage är total kass, luktar INTE okej under täcket när man ska sova. HAHAHA!!!

• mumia
    katzon skrev 2011-02-04 22:03:13 följande:
    Alltså, seriöst! Är det någon mer än jag som skulle kunna mörda någon med sina pruttar. Min mage är total kass, luktar INTE okej under täcket när man ska sova. HAHAHA!!!
    Ha ha ha ha ha....lär nog tyvärr instämma!
    Jolina är helt underbar!
  • M y
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 19:14:24 följande:
    Fast du vet inte exakt... Det är 12-48 timmar till ägglossning efter att LH stegrat. Fast om du testat bara en gång varje dag kan LH ha varit stegrad i 24 timmar redan och ägget släppt när du får positivt...

Om vi leker med tanken att ni hade sex samma dag stickan slog om och du faktiskt såg stegringen rätt nära till när den skedde kan det ju ha varit så att ägglossningen inte skedde förrän 2 dygn senare och rent tekniskt blir det fler flickspermier som fått chansen. Om ni haft sex flera gånger inom den tiden bör det vara jämlikt... Då finns flickspermierna från förra gången därinne och väntar redan medan pojkspermierna från denna gången pilar dit och kommer ikapp och då har man ju inget att gå på. Typ...
    Öööö,förstår vad du menar med allt det där är nästan som kinesiska för mig Skrattande
    Jag vet bara att på söndan gav den inget utslag men det gjorde den på måndan 20/12... så om jag förstår dig rätt är det 50/50 enligt den där teorin?
  • betula
    katzon skrev 2011-02-04 22:03:13 följande:
    Haha

Tack o lov luktar inte mina, för jag har mängder att släppa ut.
  • kantarellkisse
    M y skrev 2011-02-04 22:24:53 följande:
    Öööö,förstår vad du menar med allt det där är nästan som kinesiska för mig Skrattande
    Jag vet bara att på söndan gav den inget utslag men det gjorde den på måndan 20/12... så om jag förstår dig rätt är det 50/50 enligt den där teorin?
    Det beror väl på era sexvanor

Men om du tog ett test på söndagen morgon och sedan ett på måndag morgon kan den ju "egentligen" ha slagit om redan två timmar efter att det var negativt på söndagen eller hur?

Men bortsett det, att LH stiger kraftigt (det som ger glad gubbe på stickan), betyder att sista signalen om att äggblåsan ska brista har gått. Från den signalen till att äggblåsan brister kan det vara 12 till 48 timmar. Testet säger inte att det ÄR ägglossning utan att det SKA BLI ägglossning.

Om ni hade sex på måndagen och ägglossningen skedde 24 timmar senare är det bra för flickspermier. Hade ni sex på tisdagen gynnar det pojkspermier. Hade ni sex båda dagarna så är det väl 50/50... Väldigt förenklat typ...
  • M y
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 23:09:56 följande:
    Det beror väl på era sexvanor

Men om du tog ett test på söndagen morgon och sedan ett på måndag morgon kan den ju "egentligen" ha slagit om redan två timmar efter att det var negativt på söndagen eller hur?

Men bortsett det, att LH stiger kraftigt (det som ger glad gubbe på stickan), betyder att sista signalen om att äggblåsan ska brista har gått. Från den signalen till att äggblåsan brister kan det vara 12 till 48 timmar. Testet säger inte att det ÄR ägglossning utan att det SKA BLI ägglossning.

Om ni hade sex på måndagen och ägglossningen skedde 24 timmar senare är det bra för flickspermier. Hade ni sex på tisdagen gynnar det pojkspermier. Hade ni sex båda dagarna så är det väl 50/50... Väldigt förenklat typ...
    Nu har jag läst högt för sambon och han säger så här
    Han: " Vi hade sex 20:e och 22:e"
    Jag: OCH hur kan du komma ihåg det?
    Han: För att jag tyckte det va trisst att vi missade den 21:e och 23:e

Där ser man,män har visst koll på saker och ting.Själv minns jag inte Skäms
  • betula
    M y skrev 2011-02-04 23:20:34 följande:
    Nu har jag läst högt för sambon och han säger så här
    Han: " Vi hade sex 20:e och 22:e"
    Jag: OCH hur kan du komma ihåg det?
    Han: För att jag tyckte det va trisst att vi missade den 21:e och 23:e

Där ser man,män har visst koll på saker och ting.Själv minns jag inte Skäms
    Hihi

Vad gulligt! :) Tur det inte "gjorde nåt" att ni missade 21e o 23e iaf ;)
  • M y
    betula skrev 2011-02-04 23:36:08 följande:
    Hihi

Vad gulligt! :) Tur det inte "gjorde nåt" att ni missade 21e o 23e iaf ;)
    Exakt vad jag sa till honom,då säger han " Det tog sig den 24:e,se det som en sen julklapp"
Svar på tråden BF september 2011