• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • pluppfamiljen

Det känns ju tryggare och tryggare nu vecka 9 och till veckan ska jag ta blodprov till kub och kub med ultraljud veckan efter det. Skrattande Jag har skrivit in mig på BVC men jag kanske måste byta till en annan vårdcentral eftersom jag har en kanonbra läkare som jag inte vill byta bort. Det ända felet är att det är så långt dit. 

Blivande 6 barns mamma
  • pluppfamiljen

Och jag har redan börjat köpa mamma kläder Kyss

Blivande 6 barns mamma
  • katzon

Jag har fått mammabyxor på jobbet, tokskönt!

Nån som har ett bra tips på godaste lördagsmiddagen?

• kantarellkisse
    SannaMac skrev 2011-02-05 09:18:47 följande:
    Hörnini som kan det här med barnvagnar: Vi fick en begagnad Emmaljunga igår, min gamla au pair-familj som var uppe från Tyskland och passade på att ge oss den i present. Schysst, eller hur? Men, problemet är att den har stått på deras vind sedan barnet (som nu är 3 år) vuxit ur den, och det har blivit fuktränder i själva "liggpåsen" och på sufletten (där det även finns mögelstänk). Hur göra?? Min sambo har letat runt på nätet efter butiker som säljer Emmaljunga (tror detta är en classic av något slag... väldigt rymlig liggdel, praktisk men ganska stor, liksom) men hittar inget. Den här kan max vara 3,5 år gammal vad vi förstår.

Vi ska ju försöka tvätta allt som går att tvätta, men sufletten blir svår och vi vill ju inte riskera att vår lilla bebis ligger bland mögelrester... Hjälp! Den är väldigt fin i övrigt, så vi vill förstås ha den.
    Det brukar väl finnas en del spraytvättgrejer som är bra just för mögel? Bara akta så att det inte är typ klorin i (jag har tvättat tapet med det och tja... det blir i alla fall spännande batikmönster). En del vagnar kan man på nåt vänster också få¨av tyget på sufletten och då går det ju att lägga i maskinen. Det borde fungera utmärkt på liggpåsen för övrigt (om du menar en mjuklift brukar det gå att dra ur bottenskivan så att man kan tvätta i maskin) Även mögel ska försvinna i maskinen även om själva ränderna kan bli kvar.

Jag har fått en vagn där själva topplocket (öh... förstagångsgravidas vokabulär är ljuvligt eller hur?) saknas till liften så jag har faktiskt gjort mitt första inköp som gravid och traderat till mig en hårdlift och en skötväska för den höga summan av 141kr Får bara hoppas lillsudd har ett hjärta som slår även om 1,5 vecka. Jag är grymt orolig för det faktiskt... Men blir det inga magbarn får jag väl ge bort grejerna.
  • Lillywhite

Har smyghängt en hel del här iom att jag också är beräknad i september. :) 

Händer ju en hel del i den här tråden och sånt är ju skoj! Så man ser att man inte är alltför annorlunda. ;)

Har också inte riktigt magen på min sida och kvällarna är värst- gärna vid sänggående tillsammans med sambon... Tur att man har sitt eget täcke och inte delar.. =P

Sen har jag detta konstanta illamående och kräkningar som verkligen går mig på nerverna, just nu jobbar jag och kryper till sängs så fort jag kommer hem och fått i mig ngn middag (igår på våran "mysfredagskväll" kröp jag upp i sängen 19.40... illa - går in i vecka 11 idag (10+0) så jag hoppas, hoppas jag får börja må bättre snart.

Mammakläder började jag liksom Flisan med denna vecka, uuuuurskönt!

• Lillywhite

Just det!
    En annan sak- jag är KONSTANT törstig sedan ett par dagar tillbaka, har inte känt av ngt tidigare i graviditeten- men nu är jag sugen på dryck konstant.

Någon mer??
    ... kanske kan ha o göra med att kroppen ska börja tillverka mer blod, vad vet jag...

• Jennypenny83

Känner igen mig i de flesta av er andras symptom, speciellt illamåendet. I genomsnitt spyr jag en gång om dagen, sedan är det "bara" illamående resten av dagen. Det är så drygt. Men jag har kunnat jobba hela veckan, har ordnat så jag först börjar kl 9.15, det gör en helt otrolig skillnad.

Förra graviditeten började jag med mammakläder runt v. 13-14, men det var väldigt psykologiskt. Jag vågade inte börja förrän jag var säker på att det fanns liv i magen. Min första gaviditet som ju blev ett MA, började jag med mammakläder omkring v. 10, jag passade verkligen inte mina byxor då. Det gjorde jag konstigt nog sist... Än så länge är jag långt ufrån att behöva börja med mammakläder, jag saknar dem inte heller direkt :P

Jag var på VUL igår och såg min lilla plutt. Äntligen har jag ett BF datum och vet vilken vecka jag är i! 8+3 idag och BF 14/9 :)

• Skrutt74
    Lillywhite skrev 2011-02-05 15:32:04 följande:
    Just det!
    En annan sak- jag är KONSTANT törstig sedan ett par dagar tillbaka, har inte känt av ngt tidigare i graviditeten- men nu är jag sugen på dryck konstant.

Någon mer??
    ... kanske kan ha o göra med att kroppen ska börja tillverka mer blod, vad vet jag...
    Samma här! Jag är törstig jämnt! När jag var hos BM sist hade jag henne att kolla mitt socker men det var bra. Inga konstigheter där inte! Och tur var väl det...

Annars läser jag att ni skriver om era tarmar...Glad Jag håller med om att magen inte är sig själv längre. Jag kan äta ordentligt på morgonen utan obehag, men ju längre dagen går så sväller tarmarna och jag får massa gaser. Innan kvällen är jag sjuk och fiser helt otroligt. Inte kul för resten av min familj. Hoppas det går över så småningom.

I förra graviditeten började jag med mammabyxor i v15. Får se hur det går denna gång.
  • givinglife
    hanna elise skrev 2011-02-04 18:25:42 följande:
    Lite smått deppig....
    Förra grav hade jag stora problem med foglossningar, från v 20 kunde jag knappt röra mej alls. Sov aldrig en hel natt för att smärtan var outhärdlig.
    Hade hoppas slippa det denna gång, men under veckan har det smugit sej på. Städade när jag kom hem idag efter en hektisk dag på jobbet med mycket spring. Efter det tog jag en kort tupplur och sen fick jag mej inte ur soffan :( Det bara skar i höften (den höga) för arje steg jag tog.
    Känns precis som förra grav. Och jag är ju bara i v 9!!!!

Men man ska väl egentligen inte klaga, det kommer ju en belöning... även om september just nu känns vääääääldigt avlägset.
    Nån fler som känner av fogarna redan? 
    Här har du en som känner av fogarna... suck, hugger som bara den ibland, vända sig i sängen är ett h**vete, ena benet vek sig när jag gick nerför korridoren på jobbet i veckan, en orolig läkare kommer småspringandes o ska hjälpa till (jobbar på vårdcentral)... hoppas på samma tur som förra gången att det mirakulöst går över i v 20 .
    Jag har en gammal skada på vänster sida av bäckenet som gör att den sidan känns först... bara att vänta in höger och fram, huvva.
    Ta bälte tidigt om du inte gjort det, i v12 kan du prata med sjukgymnasten om TENS, i v 20 får man börja ge akupunktur... O bälten finns både det första elastiska och det andra "fasta" bältet som visserligen kostar mer, men är klart värt det om det hjälper. Finns en bra länk med råd om du glömt dem? www.netdoktor.se/graviditet/

Mitt jobb ska nu i veckan sätta ut annons för vikarie, de tänker söka en till maj redan. Eftersom handkirurgen tror att jag behöver opereras under våren... satt o räknade, då är det mindre än 3 månader kvar att jobba, men vad sjutton ska jag göra hemma de sista 4 månaderna??? :-O, lyxproblem kanske...

Illamåendet började sjunka undan, istället började jag kräkas, what, nån som känner igen det??
Svar på tråden BF september 2011