• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • miqaw

Ok, efter att ha spytt natten till måndag, varit hemma måndag och tisdag och mådde helt ok igår hade jag sett fram emot att jobba idag, MEN, det är bara att glömma... Har sovit 3 timmar sedan kl 21... Somnade vid 22:30 och vaknade 01:06 och har sedan dess inte kunnat somna om... Har ni tips på vad jag kan göra? Promenera så jag blir tröttare i kroppen? Äta något speciellt? Ja just det... äta, har varit vrålhungrig hela natten men jag kan ju inte ägna varje timme åt att äta... vad göra???Rynkar på näsan

• v i r r a
    kantarellkisse skrev 2011-02-08 23:38:00 följande:
    Igår började mardrömmen med blod.Mycket och färskt. Och även om det är borta nu får jag ont när jag rör mig längre stunder. Så läkarna i Polen har beordrat ökat progesteron (graviditetsbevarande hormon som jag får extra av och nu då extraextra) och sängläge i tre dagar. I och med att blödningen stannat av och tappen är stängd betraktar de det som hotande missfall och inte som missfall. Gynakuten vill däremot inte träffa mig eftersom de ändå inget kan göra, så jag vet inte om lillsudden har ett hjärta som slår fortfarande eller om jag ligger i sängen alldeles i onödan. Jag ska höra av mig om jag blöder supermycket eller får jätteont. Har ett inbokat VUL nästa vecka så jag får väl vänta på det... ska ringa min egen gyn imorgon och fråga om det är möjligt att få komma in och titta. För oron är värst, och den blir inte bättre av att ligga still och bara vara uppe i 15-minutersintervaller för kattmatning, toabesök och mat till mig.
    Å neeej! Fy! Jag håller tummarna!!!!
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-02-08 23:38:00 följande:
    Igår började mardrömmen med blod.Mycket och färskt. Och även om det är borta nu får jag ont när jag rör mig längre stunder. Så läkarna i Polen har beordrat ökat progesteron (graviditetsbevarande hormon som jag får extra av och nu då extraextra) och sängläge i tre dagar. I och med att blödningen stannat av och tappen är stängd betraktar de det som hotande missfall och inte som missfall. Gynakuten vill däremot inte träffa mig eftersom de ändå inget kan göra, så jag vet inte om lillsudden har ett hjärta som slår fortfarande eller om jag ligger i sängen alldeles i onödan. Jag ska höra av mig om jag blöder supermycket eller får jätteont. Har ett inbokat VUL nästa vecka så jag får väl vänta på det... ska ringa min egen gyn imorgon och fråga om det är möjligt att få komma in och titta. För oron är värst, och den blir inte bättre av att ligga still och bara vara uppe i 15-minutersintervaller för kattmatning, toabesök och mat till mig.
    Ta det lugnt! Håller alla tummarna att det bara är en ofarlig blödning och att allt bara är onödiga försiktighetsåtgärder!

KRAAAAM
  • MuM2girls

Gud att ni kan äta så mycket:= 0 Här är man glad om man får i sig 2 mackor och en middag per dag, mer matsug har inte jag!!

• Grodlår

Imorse kräktes jag i en kvart. Det gjorde att jag missade tåget :( Undrar hur länge detta ska hålla på.

• She is Me

sitter å funderar på när jag ska berätta för chefen.... kanske lika bra att göra det nu...... är i v 9+6 snart dax för planera semestrar plus att min vik går ut 30 augusti.... tänkte söka HP med....

Google is my friend ♥
  • kantarellkisse
    She is Me skrev 2011-02-09 11:22:30 följande:
    sitter å funderar på när jag ska berätta för chefen.... kanske lika bra att göra det nu...... är i v 9+6 snart dax för planera semestrar plus att min vik går ut 30 augusti.... tänkte söka HP med....
    Hade inte min chef vetat om att och när jag gjorde behandlingar (fungerar inte att dra till Polen med 3 dagars varsel utan att säga varför) så hade jag definitivt väntat till att jag sett ett levande foster efter 12+0 innan jag berättat, känns alldeles för osäkert innan. Sedan blev det ju som det blev för mig och jag har ingen aning om lillsudd fortfarande lever och på sätt och vis var det ju praktiskt att kunna säga rätt ut till chefen att jag har hotande missfall och måste ligga still i några dagar för att försöka fixa upp situationen... men jag hade gärna väntat. 3 veckor kanske inte är en helt oöverstiglig tid att vänta?
  • kantarellkisse

Äh... två veckor menar jag ju. och en dag

• She is Me
    kantarellkisse skrev 2011-02-09 11:39:40 följande:
    Äh... två veckor menar jag ju. och en dag
    nä jag hade ju tänkt vänta, men ska på KUB 12+0 och har en bit att åka, så det går åt en hel del flex för det. Tänkte också att jag kunde få det på arbetstid kanske, eftersom vi har två besök som vi får göra enligt vårt avtal och man vill ju inte slösa för mycket på flexen heller.

Hur går det med dina blödningar?
    Google is my friend ♥
  • kantarellkisse
    She is Me skrev 2011-02-09 11:43:58 följande:
    nä jag hade ju tänkt vänta, men ska på KUB 12+0 och har en bit att åka, så det går åt en hel del flex för det. Tänkte också att jag kunde få det på arbetstid kanske, eftersom vi har två besök som vi får göra enligt vårt avtal och man vill ju inte slösa för mycket på flexen heller.

Hur går det med dina blödningar?
    Det är stilla och gör inte ont när jag bara är uppe i max en kvart då och då. Men dödligt tråkigt har jag. Stackars dem som gör en hel graviditet liggande (fast det kanske är att jinxa det - min polska läkare sa visserligen om att hon hade gott hopp om att det skulle finnas en levande lillsudd men att om det började strula med blödningar kunde det gärna fortsätta resten av graviditeten). Jag hade ju tänkt jobba till slutet av augusti (märkligt nog kan man inte få hp som socialsekreterare)

Kanske kan du ta ut det på flexen i förhand och förklara efteråt vad du gjort och varför du inte velat skylta med det innan ni visste? Min arbetsgivare är i alla fall generös med att låta mig ändra form. Kolla förresten att vårdavtalet verkligen täcker graviditetsbesök, de flesta verkar inte göra det (hos oss finns inget sånt så grattis till oss)
Svar på tråden BF september 2011