• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    kantarellkisse skrev 2011-02-09 11:51:12 följande:
    Det är stilla och gör inte ont när jag bara är uppe i max en kvart då och då. Men dödligt tråkigt har jag. Stackars dem som gör en hel graviditet liggande (fast det kanske är att jinxa det - min polska läkare sa visserligen om att hon hade gott hopp om att det skulle finnas en levande lillsudd men att om det började strula med blödningar kunde det gärna fortsätta resten av graviditeten). Jag hade ju tänkt jobba till slutet av augusti (märkligt nog kan man inte få hp som socialsekreterare)

Kanske kan du ta ut det på flexen i förhand och förklara efteråt vad du gjort och varför du inte velat skylta med det innan ni visste? Min arbetsgivare är i alla fall generös med att låta mig ändra form. Kolla förresten att vårdavtalet verkligen täcker graviditetsbesök, de flesta verkar inte göra det (hos oss finns inget sånt så grattis till oss)
    ja men usch, jag hade också en blödning i v12+ i min första graviditet, jag fick med order om att ligga ner... det var väl iofs inte så roligt, men så jobbigt att inte veta och vänta på att få komma till undersökningen.

Ja det är iofs sant att jag skulle kunna ta det på flexen först.  Får nog kolla avtalet lite mer noggrant, är med i kommunal, fast håller på att byta över till arbetsterapeuternas... Hur hittar man de faktiska reglerna utan att avslöja något för på jobbet?
    Google is my friend ♥
  • kantarellkisse

Man skaffar sig en förtrogen skulle jag säga... kanske den som är facklig representant? Som kanske kan fråga för "en medlem" utan att avslöja dig? Eller också vänder man sig till PA och säger "jag vill inte att du säger något snälla, jag ska berätta för min chef om det går bra - men hur är det med..." och så får man leva med att denna person på PA vet.

• Renni

Kantarellkisse: Jag håller alla mina tummar & tår för att det kommer gå bra för er! Du får ladda upp med massa bra tidningar & massa gott =) Men visst är det sååå tråkigt att inte FÅ göra något... Helt plötsligt vill man göra allt.. städa, diska, skotta... ja allting... Jag fick själv order om sängliggande i 2 veckor med vår dotter då förlossningen höll på att starta vecka 31...

Lycka till!!

• katzon

Kantarellkisse: Håller också mina tummar för att allting ska gå vägen! Ligg still och ta det lugnt så kommer du säkert få se ett pickande hjärta på VUL. Du får roa dig med att surfa runt på en massa roliga sajter istället och kolla på såpoperor på tv:n

• v i r r a
    kantarellkisse skrev 2011-02-09 11:51:12 följande:
    Det är stilla och gör inte ont när jag bara är uppe i max en kvart då och då. Men dödligt tråkigt har jag. Stackars dem som gör en hel graviditet liggande (fast det kanske är att jinxa det - min polska läkare sa visserligen om att hon hade gott hopp om att det skulle finnas en levande lillsudd men att om det började strula med blödningar kunde det gärna fortsätta resten av graviditeten). Jag hade ju tänkt jobba till slutet av augusti (märkligt nog kan man inte få hp som socialsekreterare)

Kanske kan du ta ut det på flexen i förhand och förklara efteråt vad du gjort och varför du inte velat skylta med det innan ni visste? Min arbetsgivare är i alla fall generös med att låta mig ändra form. Kolla förresten att vårdavtalet verkligen täcker graviditetsbesök, de flesta verkar inte göra det (hos oss finns inget sånt så grattis till oss)

Jag vet hur tråkigt det är... Jag var ordinerad strängt sängläge fr. v 30 förra graviditeten. Första veckan fick jag inte ens gå upp för att duscha... huu! Jag använde tiden till att lära mig sticka bebiskläder och lyssna på talböcker Hoppas du slipper ligga hela graviditeten!

• Heffa
    She is Me skrev 2011-02-09 11:56:01 följande:
    ja men usch, jag hade också en blödning i v12+ i min första graviditet, jag fick med order om att ligga ner... det var väl iofs inte så roligt, men så jobbigt att inte veta och vänta på att få komma till undersökningen.

Ja det är iofs sant att jag skulle kunna ta det på flexen först.  Får nog kolla avtalet lite mer noggrant, är med i kommunal, fast håller på att byta över till arbetsterapeuternas... Hur hittar man de faktiska reglerna utan att avslöja något för på jobbet?
    Ring till sektionen och fråga, så slipper du söka själv eller fråga en arbetskamrat.
    Over and out
  • plutteluddelutt

Nu är jag i vecka 9! känns så mycket bättre när man kan säga ett högre tal på nå vis!

När "måste" man berätta för arbetsgivaren? för eller senare blir det ju uppenbart men jag behöver verkligen dölja det så länge som möjligt.... Har tänkt söka havandeskapspenning.... Nån som vet vad som måste tänkas på??

Håller tummarna för oss alla gravida! 

• hanna elise
    plutteluddelutt skrev 2011-02-09 18:15:52 följande:
    Nu är jag i vecka 9! känns så mycket bättre när man kan säga ett högre tal på nå vis!

När "måste" man berätta för arbetsgivaren? för eller senare blir det ju uppenbart men jag behöver verkligen dölja det så länge som möjligt.... Har tänkt söka havandeskapspenning.... Nån som vet vad som måste tänkas på??

Håller tummarna för oss alla gravida! 
    Det gör man väl  när man vill. Men helst i god tid innan man ska vara föräldraledig, alt ha havandeskapspenning. (har för mej att man måste anmäla föräldraledighet 2 månader i förväg till AG). Men så länge är det ju svårt att dölja hur som helst ;)

Jag kommer att berätta först för arbetsgivaren innan jag berättar för arbetskamraterna, känns mest schysst att göra så :) 
  • Chasingdreams

Jag har berättat för mitt arbete att jag är gravid trots att jag "bara" är i vecka 8. Det kändes bra att berätta eftersom jag varit otroligt illamående och att försöka dölja allt har varit extra jobbigt. Jag berättade först för chefen och sen för resten.

Svar på tråden BF september 2011