• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet
    Mliic skrev 2011-02-08 12:49:12 följande:
    ja jo jag vet det egentligen!! men för min egen ro så känner jag att av bara gå in i v 12 så känns det säkrare=) lite dumt kanske hehe. Sen att det är en hel vecka kvar till 12+0 det ignorerar jag haha=)
    Haha, det tycker jag att du gör rätt i!
  • v i r r a
    lyckligt gift skrev 2011-02-08 11:37:17 följande:

Vi har berättat för våran dotter som är lite över 2 år. Hon pekar jämt på magen när hon ser en bebis i någon tidning eller tv:n samt att hon säger att bebisen låter voff voff *skratt*

haha gullit! Vår son på 2 år förstår inte alls. Jag sa att jag har en bebis i magen och han tjöt av glädje! Han tycker mycket om bebisar och småbarn. Sen ville han ha bebisen och började slita i min tröja "Imell (Wilmer) ha mammas bebis fakist"... När han fick se min mage försökte han titta "bakom" magen (vid ryggen) för att se bebisen. När jag sa att den är i min mage och ska stanna där blev han skogstokig... slängde sig på golvet och skrek att han ville ha bebisen... :-/ Så, det är nog inte läge att prata mer med honom om detta på ett par månader när han kanske förstår lite mer och kan känna sparkar utanpå magen eller så.
  • NornaB

Hallå alla!!

Vi är strömlösa efter en extremt stormig natt! Jag hade kämpigt att at mig till jobbet i morse. Körde in i 2 stora träd, men som tur är bara i grenarna. Men det va skrämande nog!  Så jag surfar en stund på lunchen på jobbet, där vi som tur är har ström!

Idag går jag in i vecka 10!! Mår mycket bättre nu än innan, tröttheten börjar försvinna och matlusten komma tillbaka!
    Såå skönt! I morgon ska jag på cellprov får se hur det går.

Ha en skön eftermiddag/kväll tjejer

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • MuM2girls
    Mliic skrev 2011-02-08 12:49:12 följande:
    ja jo jag vet det egentligen!! men för min egen ro så känner jag att av bara gå in i v 12 så känns det säkrare=) lite dumt kanske hehe. Sen att det är en hel vecka kvar till 12+0 det ignorerar jag haha=)
    Haha bra tänkt:D Kommer jag med göra går in i v12 på söndag:)
  • Mliic

Någon som vet hur Itunes till iphone fungerar?

• Mliic

Luddig fråga kanske!! Preciserar mig: jag har en iphone och Itunes har alltid fungerat korrekt men att synka program och musik å allt annat man kan göra föruton EN sak, det går inte att synka bilder.. jag har ca 300 bilder på telefonen och när jag kollar mappen bilder på Itunes när telefonen är i kopplad står det 0 bilder! hur kan det komma sig?

Har haft ett antal Sony ericsson innan som har funkat klockrent, jätte lätt att föra över bilder till och från mobilen! men med Iphone så fungerar det inte=(
    Det här är kanske ingen fråga som passar denna tråd men jag vill ju föra över magbilder till datorn och vidare till FL så det kanske pasar lite!!
    Någon som kan hjälpa mig??

• Flisan79
    Mliic skrev 2011-02-08 13:29:06 följande:
    Någon som vet hur Itunes till iphone fungerar?
    Ja, sådär. Vad vill du veta?

Vill förtydliga lite varför vi vill vänta med att berätta. Vi har inte berättat för familj eller allmänheten än (bara några nära vänner) och att berätta för en tjej på 4 år skulle vara desamma som att sätta ett plakat på bilen . Hela världen skulle få vet så vi vill vara lite säkrar i graviditeten innan tex hela dagis vet för deras sympati vid ett MF vill jag inte ha.
  • LillaLilja
    Mliic skrev 2011-02-08 13:44:48 följande:
    Luddig fråga kanske!! Preciserar mig: jag har en iphone och Itunes har alltid fungerat korrekt men att synka program och musik å allt annat man kan göra föruton EN sak, det går inte att synka bilder.. jag har ca 300 bilder på telefonen och när jag kollar mappen bilder på Itunes när telefonen är i kopplad står det 0 bilder! hur kan det komma sig?

Har haft ett antal Sony ericsson innan som har funkat klockrent, jätte lätt att föra över bilder till och från mobilen! men med Iphone så fungerar det inte=(
    Det här är kanske ingen fråga som passar denna tråd men jag vill ju föra över magbilder till datorn och vidare till FL så det kanske pasar lite!!
    Någon som kan hjälpa mig??
    Enklaste tycker jag är att öppna iPhonen via utforskaren, och ta bilderna därifrån.. Göra en vanlig förflyttning av bilderna manuellt, det går mycket fortare än med iTunes..
  • Mliic
    wanted skrev 2011-02-08 14:22:14 följande:
    Enklaste tycker jag är att öppna iPhonen via utforskaren, och ta bilderna därifrån.. Göra en vanlig förflyttning av bilderna manuellt, det går mycket fortare än med iTunes..
    jag löste det=) Jag hittade min Iphone i Dator mappen.. därifrån kan jag föra över bilderna!! Kanske var så du menade?
    Men tack i alla fall för hjälpen=)
  • Flisan79
    wanted skrev 2011-02-08 14:22:14 följande:
    Skulle svara typ samma sak. Vad jag förstår så kan man i stort sett inte föra över enstaka bilder från datorn till Iphonen utan typ allt eller inget. Jag laddar alltid ner bilder separat till datorn.
Svar på tråden BF september 2011