• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

På tal om sidosmärta får jag som små hugg i äggledarna då och då. Helt normalt såklart men det roliga är att jag varenda gång hinner tänka att det är ägglossning på g...hahaha...vanan sitter i. Nästa sekund så hinner värkligheten ikapp

• Renni
    Flisan79 skrev 2011-02-08 19:16:36 följande:
    På tal om sidosmärta får jag som små hugg i äggledarna då och då. Helt normalt såklart men det roliga är att jag varenda gång hinner tänka att det är ägglossning på g...hahaha...vanan sitter i. Nästa sekund så hinner värkligheten ikapp
    hahaha.. Jag känner också som små hugg som man brukar ha vid ägglossning & jag får samma reaktion... Snacka om att ha vanan inne :))
  • skomakarfrun

Jag har ont i korsryggen både efter jag stått upp länge och om jag rört på mig lite extra. Alltså ont i skelettet, fan om det är foglossning eller tecken på kommande foglossning. Någon som vet om det kan vara så? Går in i v 10 imorgon..

• Emelie8409

Jag trodde jag hade gått med i gruppen men det verkar inte så...

• hanna elise
    skomakarfrun skrev 2011-02-08 19:31:44 följande:
    Jag har ont i korsryggen både efter jag stått upp länge och om jag rört på mig lite extra. Alltså ont i skelettet, fan om det är foglossning eller tecken på kommande foglossning. Någon som vet om det kan vara så? Går in i v 10 imorgon..
    Låter tyvärr som början till foglossning. Jag har också fått känningar av det, särsklit om jag gått en promenad eller tränat på nåt sätt. Om jag sen vilar en stund så gör det jätteont att komma igång igen. Fast det känns lite längre ner i ryggen för mej, mot svanskotan och högra höften.
    BM sa att det är möjligt att känna av det såhär tidigt, särskilt om man haft problem med foglossning tidigare (vilket jag hade förra grav) 
  • Eveliina11

Var på UL idag.. Och fick se ett fint pickande hjärta Hjärta Solig 
    Va så härligt att få se att någonting faktiskt levde där.. Hade tydligen en tom hinnsäck också. Men hon kunde inte se några rester i den att det skulle varit ett mf. Men hon trodde att det inte skulle synas på RUL sen något mer.

Men var i alla fall ett helt underbart fint pickande hjärta där, som syntes med vanligt UL på magen också, men vi gjorde ett VUL också för att titta närmre på den tomma hinnsäcken att den verkligen var tom..

Är i vecka 9 (8+2 enligt sista mens men BM trodde att det kunde vara lite längre gånget)

• kantarellkisse

Igår började mardrömmen med blod.Mycket och färskt. Och även om det är borta nu får jag ont när jag rör mig längre stunder. Så läkarna i Polen har beordrat ökat progesteron (graviditetsbevarande hormon som jag får extra av och nu då extraextra) och sängläge i tre dagar. I och med att blödningen stannat av och tappen är stängd betraktar de det som hotande missfall och inte som missfall. Gynakuten vill däremot inte träffa mig eftersom de ändå inget kan göra, så jag vet inte om lillsudden har ett hjärta som slår fortfarande eller om jag ligger i sängen alldeles i onödan. Jag ska höra av mig om jag blöder supermycket eller får jätteont. Har ett inbokat VUL nästa vecka så jag får väl vänta på det... ska ringa min egen gyn imorgon och fråga om det är möjligt att få komma in och titta. För oron är värst, och den blir inte bättre av att ligga still och bara vara uppe i 15-minutersintervaller för kattmatning, toabesök och mat till mig.

• Mliic

Jaha då har man precis slutat jobbet och är vrål hungrig!! Funderar på att ta en macka eller två när jag kommer hem, men hur nyttigt känns det att äta mitt i natten?:/ men att lägga sig hungrig är ju ännu värre!

• Flisan79
    Mliic skrev 2011-02-09 00:12:43 följande:
    Jaha då har man precis slutat jobbet och är vrål hungrig!! Funderar på att ta en macka eller två när jag kommer hem, men hur nyttigt känns det att äta mitt i natten?:/ men att lägga sig hungrig är ju ännu värre!
    Haha, det där kan jag inte råda över. Jag MÅSTE äta runt 21-22 varje kväll och det räcker inte med ett "par" mackor utan snarare 4-5 st. Är då vrålhungrig. Var samma i förra grav så att man gick upp 25 kg kanske inte var så konstigt, men jag mår verkligen dåligt om jag är hungrig. Nu när jag skriver detta ska jag lägga mig och det är nog bäst det för jag känner ett hungern är på g igen...
    kantarellkisse skrev 2011-02-08 23:38:00 följande:
    Igår började mardrömmen med blod.Mycket och färskt. Och även om det är borta nu får jag ont när jag rör mig längre stunder. Så läkarna i Polen har beordrat ökat progesteron (graviditetsbevarande hormon som jag får extra av och nu då extraextra) och sängläge i tre dagar. I och med att blödningen stannat av och tappen är stängd betraktar de det som hotande missfall och inte som missfall. Gynakuten vill däremot inte träffa mig eftersom de ändå inget kan göra, så jag vet inte om lillsudden har ett hjärta som slår fortfarande eller om jag ligger i sängen alldeles i onödan. Jag ska höra av mig om jag blöder supermycket eller får jätteont. Har ett inbokat VUL nästa vecka så jag får väl vänta på det... ska ringa min egen gyn imorgon och fråga om det är möjligt att få komma in och titta. För oron är värst, och den blir inte bättre av att ligga still och bara vara uppe i 15-minutersintervaller för kattmatning, toabesök och mat till mig.
    Aj, aj, aj. Det där vill vi inte vara med om. Ligg still kvinna och knip. Hoppas verkligen pyret är ok och att det "bara" är en ofarlig blödning. Håller tummar och tår för dig.
Svar på tråden BF september 2011