• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    Mliic skrev 2011-02-08 14:26:00 följande:
    jag löste det=) Jag hittade min Iphone i Dator mappen.. därifrån kan jag föra över bilderna!! Kanske var så du menade?
    Men tack i alla fall för hjälpen=)
    Ja, precis. Inte genom Itunes.
  • Flisan79
    Flisan79 skrev 2011-02-08 14:27:25 följande:
    Ja, precis. Inte genom Itunes.
    Vet att du inte tackade mig men svarade ändå
  • Mliic

Nej och det har jag inte förstått förens nu=) Jag har haft min Iphones i över ett år och har fört över lite bilder direkt till facebook men thats it! Det har varit lite som att ha 3-400 bilder på telefonen som man inte kan använda till något!! haha jag kanske är dum men nu löste det sig ändå=) Tack åter igen tjejer!

• Flisan79

Föresten. Någon fler än jag som börjat få en rand på magen? Hade det med båda barnen och nu ser jag en svag, svag rand som krypit upp halvvägs till naveln

• Nelia82
    lyckligt gift skrev 2011-02-08 11:37:17 följande:

Vi har berättat för våran dotter som är lite över 2 år. Hon pekar jämt på magen när hon ser en bebis i någon tidning eller tv:n samt att hon säger att bebisen låter voff voff *skratt*

Hihi, vad gulligt!!
    Flisan79 skrev 2011-02-08 13:45:37 följande:
    Vill förtydliga lite varför vi vill vänta med att berätta. Vi har inte berättat för familj eller allmänheten än (bara några nära vänner) och att berätta för en tjej på 4 år skulle vara desamma som att sätta ett plakat på bilen . Hela världen skulle få vet så vi vill vara lite säkrar i graviditeten innan tex hela dagis vet för deras sympati vid ett MF vill jag inte ha.
    Ja, det förstår man ju då, hehe.
    Stay Strong Bönan!
  • Mliic
    Flisan79 skrev 2011-02-08 14:34:56 följande:
    Föresten. Någon fler än jag som börjat få en rand på magen? Hade det med båda barnen och nu ser jag en svag, svag rand som krypit upp halvvägs till naveln
    Nej inte än men den kommer väll!
    Du har två döttrar va? har du haft jätte tydliga ränder med dom båda?
    jag hade en jätte mörk rand men min lill-kille och det sägs ju att när man väntar killar så blir det en mörkare rand... vet ej om det bara är bluff!!!
  • hanna elise

har just kommit hem från första BM -besöket.
    Mest bara en massa information, + att vi gick igenom papprena man fyllt i om matvanor, motion, alkohol, rökning mm.

Hon jag träffade var jättegullig emn var tyvärr bara en BM-student så hon kommer jag inte få träffa nåt mer, så nästa gång får jag träffa min "riktiga" BM. Hoppas hon är lika gullig :)

Precis när jag skulle gå, så sa hon att hon skulle gå ut och hämta lite broschyrer, hon kom tillbaka med en hel bunt + en liten lapp.... på lappen stod en tid för UL, nästa vecka!!!!
    Jag fattade ingenting, hade inte alls bett om något eller uttryckt ngn oro eller så. Men hon sa att vill du komma hit då och titta på bäbisen så är du välkommen.
    Är så himla glad nu! Vilken överraskning. Antar att det blir ett VUL eftersom jag då är i v 11, men bara jag får se något så är jag glad.
    Funderar på att inte berätta för dottern på lördag som vi hade tänkt utan vänta till efter UL som är på onsdag. Vi får se hur det blir helt enkelt.
    Just nu är jag bara så glad :))))))) 

• Flisan79
    Mliic skrev 2011-02-08 14:44:30 följande:
    Nej inte än men den kommer väll!
    Du har två döttrar va? har du haft jätte tydliga ränder med dom båda?
    jag hade en jätte mörk rand men min lill-kille och det sägs ju att när man väntar killar så blir det en mörkare rand... vet ej om det bara är bluff!!!
    Ja, två döttrar . Randen har varit ganska tunn, kanske 2-3 millimeter bred och mellanbrun dvs så man klart ser den men inte mörk. Den har gått över hela magen. Jag har också hört mycket skrock men då framförallt att man inte alls ska ha en rand vid flicka.
  • April04
    Lillywhite skrev 2011-02-08 10:54:42 följande:
    OJ va nervös jag är!!!
    Mitt illamåendet är som BORTBLÅST! :(
    Har ju mått jättedåligt i flera veckor m konstant illamående och nu känner jag ingenting sedan igår kväll! :(

Nån annan?!

Är i vecka 10+3/4
    Jag har exakt samma sak! fast är bara i 7+6. Har varit sjukt illamående, kissat varje natt, haft tokömma bröst och varit dödstrött i flera veckor, men imorse vaknade jag och hade sovit hela natten och inte ett enda symptom! Nu börjar dock illamåendet smyga sig på + molvärk, jeg är tok-nojig. Hade MA för dryft ett år sedan och det visade sig i v.9... Ska på inskrivning imorgon och hoppas på att bli lugnad då. Hoppas det går bra! Symptom kan tydligen komma och gå, men jag blev nervös av att de slutade så tvärt.
  • Imasim
    betula skrev 2011-02-08 09:27:26 följande:
    Inatt drömde jag att min älskade sambo var ute och svirade och sen kom hem m ett gäng för mig okända människor. Två tjejer där höll typ på och "bråkade" om vem som skulle få min sambo o ingen viste om att jag fanns. Fan jag vart så svartsjuk och ledsen! Tur nog har jag världens bästa sabo som aldrig skulle göra nåt sånt i verkligheten, vilket kändes skönt att vet5a när jag vaknade sen iaf.

Annars så vaknade jag m förbannande huvudvärk som jag hoppas skall gå över. För i em skall jag på anställningsintervju. Snälla håll tummarna för mig! Känner att jag behöver det.
    Ha ha... känner igen det där... Jag är inte svartsjuk i vanliga fall, men under alla mina graviditeter (5:e nu, 2 missfall o 3 barn) har jag blivit hemskt svartis, å främst i drömmarna. Nu i natt drömde jag att karln satt å pussade på en, för mig okänd kvinna. Jobbigt att vakna förtvivlad då man just gjort slut med karln. Jag har dock vant mig vid det här laget...men det är ett lustigt fenomen... :)
Svar på tråden BF september 2011